آدرس : تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان بخارست، کوچه 6 ، پلاک 22، واحد 7       تلفن :   02188539720 

جستجو
۴.۸
(۷۳۲۵۶)

دندانپزشکی زیبایی

داشتن دندان‌هایی سالم، زیبا و جذاب، آرزوی همه‌ی ما است. آرزویی که دستیابی به آن با وجود دندانپزشکان متخصص کلینیک دندانپزشکی دکتر بنیانیان و پیشرفت‌های روزانه علم پزشکی امکان پذیر است. با ما در این مقاله همراه باشید تا به بررسی دندانپزشکی زیبایی و کلیه خدمات این حوزه بپردازیم.

تماس با مطب دکتر بنیانیان | برقراری ارتباط با کلینیک دندانپزشکی بنیانیان

فرقی نمی‌کند که کلمه “زیبایی” در کجاها مورد استفاده قرار بگیرد؛ در هر صورت، این کلمه بیانگر وجود هنر در آن خصوص خواهد بود. دندانپزشکی زیبایی هم از این قانون مستثنی نیست. هر آنچه که منجر به زیبا شدن دندان‌ها شود، در این گروه جای خواهد گرفت.

ما تصمیم گرفتیم تا در این مقاله، به بررسی پر تکرارترین سوالات مراجعه کنندگان به کلینیک، و همچنین پرتکرار ترین سوالات سایت کلینیک دندانپزشکی دکتر بنیانیان در حوزه دندانپزشکی زیبایی پاسخ دهیم.

سوالاتی از قبیل اینکه:

  • دندانپزشکی زیبایی چیست؟
  • چه روش‌هایی در دندانپزشکی زیبایی به کار گرفته می‌شود؟
  • هزینه انجام خدمات دندانپزشکی زیبایی چقدر است؟
  • آیا این روش دردناک است یا خیر؟
  • چه مشکلاتی با فرایندهای دندانپزشکی زیبایی قابل برطرف شدن است؟
  • و…

در ادامه، به کلیه این پرسش‌ها پاسخ می‌دهیم و بیشتر با این مفهوم آشنا خواهیم شد.

دندانپزشکی زیبایی چیست؟

دکتر بنیانیان در توضیح دندانپزشکی زیبایی، این فرایند را به این شکل تعریف کردند:

دندان پزشکی زیبایی یکی از مهم‌ترین المان‌های داشتن یک لبخند زیبا و طرح لبخندی شکیل است. دندان‌های یک دست و روشن می‌توانند جذابیت و زیبایی شما را تضمین نمایند. برای داشتن دندان‌های سالم و زیبا، می‌توانید از خدمات دندانپزشکی زیبایی بهره‌مند شوید و با توجه به نیاز دندان‌ها نسبت به این مساله تصمیم گیری‌های لازم را انجام دهید.

آیا تا به حال ظاهر خود را بدون دندان تصور کرده‌اید؟ آیا به لبخند زدن با دندان‌هایی زرد و سیاه، نامرتب و آسیب دیده فکر کرده‌اید؟ با این تصور، بیشتر متوجه اهمیت بالای دندان‌هایتان خواهید شد.

امروزه دندانپزشکی زیبایی، بخش وسیعی از خدمات دندانپزشکی را ارائه می‌نمایند. از روکش‌ دندان و لمینیت دندان گرفته تا انواع کامپوزیت دندان و ایمپلنت های دندانی. تمام این موارد، تنها بخش بسیار کوچکی از خدمات ویژه‌ی یک دندانپزشک زیبایی است.

با کمک خدمات زیبایی دندان، رفع مشکلات ظاهری دندان و داشتن چهره‌ای دلنشین با لبخندی جذاب امکان پذیر خواهد بود. این کمک، می‌تواند توسط یک دندانپزشک متخصص زیبایی و ترمیمی صورت بگیرد و یا توسط یک کلینیک مجهز با کادر انواع متخصصان درمانی و زیبایی در کنار هم.

خدمات دندانپزشکی زیبایی

اصلاح طرح لبخند

راهکاری برای داشتن یک لبخند زیبا، با طراحی خط لبخند اختصاصی برای شما

کامپوزیت دندان

سریع‌ترین و ارزان‌ترین راهکار برای رسیدن به دندان‌هایی زیبا، براق و سفید

لمینت دندان

راهکاری دائمی و بسیار طبیعی برای دست یافتن به یک لبخند زیبای هالیوودی

بلیچینگ دندان

موثرترین راهکار برای سفید کردن دندان‌های شما در کوتاه ترین زمان ممکن

مواردی که در بالا به عنوان راهکارهای رسیدن به لبخندی زیبا معرفی کردیم، تنها تعدادی از روش‌های رسیدن به لبخندی زیبا هستند. در حالی که راهکارهای متداول دیگری نیز برای دستیابی به این خواسته وجود دارد.

در ادامه، به تعداد دیگری از روش‌های متداول زیبایی در دندانپزشکی اشاره خواهیم کرد.

دندانپزشکی زیبایی چیست؟

دندانپزشکی زیبایی به دسته خدماتی از فعالیت‌های دندانپزشکان اطلاق می‌گردد که مرتبط با آراستگی و زیبایی دندان‌ها بوده و ارتباطی به خرابی دندان‌ها (درمان) ندارد.

امروزه بیشتر افراد تمایل دارند که برای زیبایی دندان‌های خود وقت بگذارند و آراستگی ظاهر را اولویت اصلی در زیبایی می‌دانند.

با مراجعه به کلینیک‌های دندانپزشکی زیبایی دندان و مطب‌های خصوصی می‌توانید به آراستگی بیشتر دندان‌های خود بپردازید.

بلیچینگ دندان 2

آیا همه می‌توانند از خدمات دندانپزشکی زیبایی استفاده کنند؟

بله. هر کسی می‌تواند از خدمات دندانپزشکی زیبایی استفاده کند. اما فراموش نکنید که برخی از این روش‌ها ممکن است برای همه‌ی افراد مناسب یا حتی کاربردی نباشد.

برای مثال، در شرایط بارداری، ابتلا به بیماری‌های قلبی و یا بیماری‌های شدید حوزه دهان و دندان (مانند سرطان لثه)، بهتر است که از انجام این خدمات صرف نظر کنید.

سفید کردن یا بلیچینگ دندان

بلیچینگ دندان با استفاده از مواد اکسید کننده مثل پراکسید هیدروژن باعث روشن‌تر شدن دندان، بدون نیاز به انجام هر گونه تراش در دندان می‌شود.

بلیچینگ دندان با دو روش بلیچینگ در خانه و بلیچینگ در مطب صورت می‌گیرد. اگر بلیچینگ تحت نظارت دندانپزشک انجام شود، نه تنها عارضه خاصی نخواهد داشت؛ بلکه در سریع ترین زمان ممکن، دندان‌هایی زیبا و سفید به شما هدیه خواهد داد.

مطالعه مقالات مزایای بلیچینگ دندان و عوارض بلیچینگ دندان، به شما برای تصمیم گیری در این خصوص کمک خواهد کرد.

روش اینله و آنله

با استفاده از این روش، موادی که همرنگ دندان‌ها بوده به دندان‌ها چسبانده می‌شود. آیا تا به حال به افرادی که دندان‌هایی سیاه دارند دقت کرده‌اید؟ این روش به خوبی پاسخگوی رفع مشکل سیاهی دندان‌ها است. شما می‌توانید با کمک اینله و انله، دندان‌های جلویی خود را سفید کنید.

باندینگ کامپوزیت

باندینگ کامپوزیت به درمان و ترمیم پوسیدگی، لب پر شدگی، ترک خوردگی و تغییر رنگ دندان‌ها با استفاده از مواد همرنگ دندان می‌پردازد. در این روش دندانپزشکان زیبایی داخل حفره‌های دندان را (که سوراخ شده است) با کامپوزیت پر می‌کنند تا از بروز پوسیدگی بیشتر جلوگیری شود.

ونیر دندان‌ها

با استفاده از روش ونیر کامپوزیت تمامی عیوب دندانی برطرف می‌گردد. به عبارتی پزشکان روکش و مواد همرنگ دندان را به دندان‌هایتان می‌چسبانند و سپس با نور آن را فیکس می‌کنند.

قبل از این که روکش یا مواد به سطح دندان‌ها چسبیده شود، سطح خراش داده می‌شود و پزشک با دقت و ظرافت هر چه تمام‌تر مواد را به دندان می‌چسباند.

مطالعه مقالات انواع کامپوزیت دندان، طول عمر کامپوزیت،  مراحل طول عمر کامپوزیت دندان و قیمت کامپوزیت دندان،  شما را در تصمیم گیری برای استفاده از این خدمات یاری می‌کند.

طراحی لبخند | اصلاح طرح لبخند

اگر دندانپزشک زیبایی از یک یا چند روش بالا برای زیبایی دندان‌ها استفاده کند، می‌گوییم که از روش طراحی لبخند بهره برده است. در این روش اگر نیاز به ترمیم دندان باشد نیز برطرف می‌گردد.

به طور مثال: روش ارتودنسی دندان برای اشخاصی که دچار ناهنجاری فک و یا روی هم افتادگی دندان‌ها شده‌اند، توصیه می‌گردد. یا در شرایطی که فرد دچار لبخند لثه‌ای باید، انجام جراحی لثه و یا افزایش طول تاج دندان به او پیشنهاد می‌شود.

بعد از تکمیل فاز درمان، حالا دندانپزشک برای انجام اقدامات زیبایی مانند بلیچینگ دندان و یا لمینت کردن دندان اقدام‌های لازم را انجام می‌دهد.

درمان‌های دائمی زیبایی

خدماتی همچون انجام ونیر کامپوزیت، ارتودنسی، جراحی فک و صورت و یا جراحی لثه، لومینیرز تقریبا تا مدت دوره‌ی ساله برگشت ناپذیر بوده و به صورت دائمی و ثابت، ماندگار می‌باشند.

البته لمینت سرامیکی و کامپوزیتی دندان باید هر ۶ ماه یک بار پولیش شود. در روش ارتودنسی نیز فک و دندان‌ها به طور کامل اصلاح شده و مرتب‌سازی می‌شوند و پس از اتمام دوره درمان دیگر لازم نیست که به نزد دندانپزشک مراجعه کنید.

طول درمان ارتودنسی نسبت به روش‌های دیگر بیشتر بوده و برای دریافت نتیجه بهتر در این حوزه از دندانپزشکی زیبایی باید حتما نکات لازم را رعایت کنید.

آیا دندانپزشکی زیبایی درد دارد؟

درمان‌های زیبایی همچون لمینت دندان و روکش دندان غالبا دارای درد بسیار خفیفی می‌باشند و شاید حتی دردی را حین کار احساس نکنید. ولی روش ارتودنسی (خصوصا در جلسات اول که کار قالب‌گیری انجام می‌شود) دردناک است.

جراحی دهان و دندان و همچنین ایمپلنت دندان نیز با درد همراه هستند. البته، در شرایطی که به زیبایی دندان‌های خود فکر کنید، درد برایتان قابل تحمل خواهد شد!

مراجعه به دندانپزشکی زیبایی

برای مراجعه به دندانپزشکی زیبایی باید در ابتدا اهداف خود را مشخص نمایید. برای چه کاری قصد دارید دندان‌های خود را زیبا کنید؟ دوست دارید از چه روشی برای زیبا کردن دندان‌هایتان استفاده کنید؟ چه میزان بودجه برای این فرایند در نظر گرفتید؟

همچنین برای خدمات زیبایی دندان و دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی باید بهترین پزشک را انتخاب نمایید. زیرا خدمات زیبایی برگشت ناپذیر بوده و زیباسازی مجدد بر روی دندان‌ها کار سخت و عملا غیرممکنی می‌باشد. (البته این موضوع برای خدماتی مانند بلیچینگ دندان صدق نمی‌کند)

چه مشکلاتی را می‌توان با ونیر درمان کرد؟

در صورتی که با استفاده از روش بلیچینگ، دندان‌های شما سفید نشد و یا شدت زردی به حدی است که نمی‌توانید به راحتی لبخند بزنید و یا در حین صحبت دست‌های خود را جلوی دهانتان می‌گیرید، با استفاده از ونیرهای سرامیکی و کامپوزیتی می‌توانید تحولی خارق العاده را تجربه نمایید.

در صورتی که دندان‌هایتان با آمالگام پر شده است نیز می‌توانید با ونیرها نقاط سیاه رنگ را به خوبی بپوشانید. و یا اگر دندان‌هایتان زیاد از حد جرم می‌گیرد، شما می‌توانید با استفاده از ونیرها از دندان‌هایتان در برابر جرم دندان محافظت نمایید.

چه مشکلاتی را نباید با ونیرها درمان کرد؟

در صورتی که پوسیدگی در دندان‌های جلویی وجود دارد و شما قصد دارید که با استفاده از ونیر آن‌ها را بپوشانید، باید به شما بگوییم که بهتر است این کار را انجام ندهید. چرا که ممکن است میزان پوسیدگی‌ها گسترش یابد و به لثه‌ها برسد.

اگر لثه دچار عفونت شود، بافتش به طور کامل آسیب می‌بیند و همچنین این آسیب به ونیرها نیز اصابت می‌کند. بهتر است که دندان خود را به طور کامل از هر نوع جرم، پوسیدگی و شکستگی ترمیم نمایید و بعد نزد دندانپزشک زیبایی و ترمیمی بروید.

مطالعه مقالات درمان عفونت دندان در خانه و علت درد لثه به کسب اطلاعات بیشتر شما در این خصوص کمک می‌کند.

مزایای داشتن ونیر برای کل دهان

ونیر نقش حامی و محافظت‌کننده را برای دندان‌ها ایفا می‌نماید. با روکش کردن دندان‌ها می‌توانید تا مدت ۵ الی ۷ سال از دندان‌های خود در برابر شوک، حرارت و ساییدگی محافظت نمایید.

بیشتر افراد ترجیح می‌دهند که ۸ الی ۱۰ دندان جلویی خود را روکش کنند ولی بهتر است که کل دندان‌ها روکش شوند تا خیالتان به طور کامل جمع باشد. برای بررسی هزینه‌های روکش دندان، از مقاله‌ی “قیمت روکش دندان” استفاده کنید.

در حالت کلی می‌توان مزایای زیر را برای ونیرها بر شمرد:

  • ایجاد حسی وصف ناپذیر در هنگام لبخند زدن
  • پوشش دادن زردی دندان‌ها
  • برطرف نمودن کوتاهی و بلندی دندان‌ها
  • ایجاد عمری طولانی برای کلیه دندان‌ها

بیشتر افراد برای سه عاملی که ذکر گردید به دندانپزشکی زیبایی دهان و دندان مراجعه می‌کنند. به عبارتی شما با انجام روکش، دندان خود را در برابر هر نوع خطری بیمه خواهید نمود.

برای ونیرهای چینی دهان چقدر باید پرداخت نمایید؟

چندین عامل وجود دارد که در قیمت گذاری دقیق ونیرهای چینی تاثیر گذار می‌باشند. یکی از این عامل درجه کیفی ونیرهاست که هر چه به حالت ایده آل یا درجه عالی نزدیک‌تر باشند قیمت آن‌ها بیشتر می‌شوند.

هزینه‌های لابراتوار نیز در طول سال متغیر بوده و همین عامل موجب می‌شود که قیمت‌های ونیر‌های چینی که نوعی روکش دندان به حساب می‌آیند، متغیر باشند.

کلینیک دندانپزشکی دکتر بنیانیان با مناسب‌ترین قیمت در خدمت شما عزیزان می‌باشد. برای اطلاع از هزینه‌ها و قیمت ونیرهای چینی می‌توانید از طریق لینک‌های صفحه‌ی تماس با ما با ما در ارتباط باشید.

هزینه دندانپزشکی زیبایی

هزینه دندانپزشکی زیبایی در سال‌های اخیر با افزایش قیمت مواجه بوده است. این موضوع به دلیل وارداتی بودن مواد اولیه این خدمات است. مانند مواد اولیه باکیفیت بلیچینگ دندان، مواد اولیه ساخت لمینت و مواد کامپوزیتی دندان.

در حالت کلی، شما بر اساس نوع خدماتی که دریافت می‌کنید، هزینه خواهید کرد. از آنجایی که اشاره به انواع مختلف هزینه‌های دندانپزشکی زیبایی در اینجا مقدور نیست، توجه شما را به قیمت خدمات مختلف جلب می‌کنیم.

قیمت ارتودنسی دندان

از ۸ تا ۵۰ میلیون تومان به ازای هر فک در سال ۱۴۰۲ در تهران

قیمت کامپوزیت دندان

از ۲ تا ۵ میلیون تومان به ازای هر واحد دندان در سال ۱۴۰۲ در تهران

قیمت لمینت دندان

از ۳ تا ۲۰ میلیون تومان به ازای هر واحد دندان در سال ۱۴۰۲ در تهران

قیمت بلیچینگ دندان

از ۲ تا ۵ میلیون تومان به ازای هر فک در سال ۱۴۰۲ در تهران

جمع بندی نهایی

ما در این مقاله تهیه شده توسط کلینیک دندانپزشکی دکتر بنیانیان، نگاهی داشتیم به خدمات دندانپزشکی زیبایی پرطرفدار در بین مردم و در بین مراجعه کنندگان به کلینیک دکتر بنیانیان. شما می‌توانید با کلیک روی نوشته‌های آبی رنگ، اطلاعات جزئی تری را در خصوص هر یک از این خدمات دندانپزشکی زیبایی دریافت کنید. 

کلینیک دندانپزشکی دکتر بنیانیان، برترین کلینیک دندانپزشکی شمال تهران است که با حضور کادری مجرب و متخصص از برترین دندانپزشکان متخصص زیبایی، آماده ارائه خدمات به تمامی متقاضیان داشتن لبخندی زیبا است.

شما می‌توانید از طریق تماس با شماره تلفن ۰۲۱۸۸۵۳۹۷۲۰ و یا مراجعه به کلینیک ما، واقع در تهران، میدان آرژانتین، خیابان احمد قصیر (بخارست)، خیابان ششم غربی، پلاک ۲۲، پلاک ۷ از خدمات دندانپزشکی زیبایی ما بهره مند شوید.

سوالات متداول دندانپزشکی زیبایی

دندانپزشکی زیبایی یک روش زیباسازی دندان است که بر بهبود ظاهر دندان‌های شما تمرکز دارد. اگرچه روش‌های دندانپزشکی زیبایی معمولاً انتخابی هستند تا ضروری، اما برخی از این روش‌ها کاربرد درمانی و ترمیمی نیز دارند.

لمینت، کامپوزیت، روکش، سفید کردن دندان‌ها، بریج، ایمپلنت، تغییر شکل لثه (یا حتی یک اصلاح کامل دندان)

هم دندانپزشکان عمومی و هم دندانپزشک زیبایی می‌توانند خدمات دندانپزشکی درمانی مانند پر کردن حفره‌ها و یا جرم‌گیری دندان را انجام دهند. اما خدمات دندانپزشکی زیبایی، کار متخصص زیبایی و ترمیمی است.

این دندانپزشک، متخصص زیبا کردن لبخند از طریق انجام اقداماتی مانند روکش کردن دندان، لمینت کردن دندان، استفاده از انواع کامپوزیت برای کامپوزیت دندان و سایر مواردی است که در طول متن به آن‌ها اشاره کردیم.

برخی از خدمات دندانپزشکی زیبایی مانند بلیچینگ دندان، پس از مدتی (حدودا ۹ ماه تا ۱ سال) ، به حالت اولیه خود باز می‌گردند. روند برگشت گروه دیگری از این خدمات، طولانی تر از این است. برای مثال، کامپوزیت و روکش دندان حدود ۷ سال و لمینت دندان حدود ۱۵ سال عمر می‌کنند.

به طور کلی، هیچ فرایندی در دندانپزشکی دائمی محسوب نمی‌شود. چرا که دندان‌ها مدام در حال جویدن و گاز زدن مواد غذایی مختلف هستند. به همین دلیل، ماندگار شدن تجهیزات مصنوعی روی آن‌ها کمی بعید به نظر می‌رسد.

روش‌های دندانپزشکی زیبایی برای کسانی که اطلاعات زیادی در مورد آنها ندارند دردناک به نظر می‌رسد. با این حال، بیشتر این درمان‌ها کم تهاجمی و بدون درد هستند. 

هر یک از خدمات دندانپزشکی زیبایی باید توسط متخصص یک فیلد خاص انجام شود. برای مثال:

  • ارتودنسی دندان: متخصص ارتودنسی
  • لمینت، کامپوزیت و ونیرها: متخصص ترمیمی و زیبایی
  • بلیچینگ دندان: دندانپزشک عمومی و یا هر متخصص دیگری

بلیچینگ دندان در مطب، به سرعت (طی یک تا دو جلسه) دندان‌های شما را سفید می‌کند. اما بلیچینگ در خانه، به حدود دو ماه زمان برای سفید کردن دندان‌های شما نیاز دارد.

بلیچینگ دندان در مطب، به سرعت (طی یک تا دو جلسه) دندان‌های شما را سفید می‌کند. اما بلیچینگ در خانه، به حدود دو ماه زمان برای سفید کردن دندان‌های شما نیاز دارد.

برخی از خدمات دندانپزشکی زیبایی، بهتر است در سنین نوجوانی انجام شوند. مانند ارتودنسی دندان. اگر چه مانعی برای ارتودنسی کردن دندان در سنین بالا وجود ندارد؛ اما کودکی و نوجوانی، بهترین زمان انجام ارتودنسی دندان است.

برخی دیگر از خدمات دندانپزشکی، از سنین نوجوانی به بعد انجام می‌شوند. خدماتی مانند لمینت دندان، کامپوزیت دندان، بلیچینگ دندان و…

بله. کلینیک دکتر بنیانیان یکی از مجهزترین کلینیک‌های دندانپزشکی شمال تهران است. این کلینیک با دارا بودن کادری مجرب و متخصص اعم از دندانپزشک متخصص ترمیمی و زیبایی، قادر به ارائه با کیفیت ترین خدمات زیبایی دهان و دندان به کلیه مراجعه کنندگان عزیز می‌باشد.

بله. تغییر دندان‌ها روی داشتن لبخندی زیبا تاثیر خواهد گذاشت. علاوه بر این، برخی از فرایندهای زیبایی در دندانپزشکی، روی جابه جایی دندان‌های نیز اثرگذارند. فرایندی مانند ارتودنسی دندان.

این فعالیت‌ها در مجموع، منجر به تغییر چهره و زوایای صورت نیز خواهند شد.

برخی از کلینیک‌های دندانپزشکی مانند کلینیک دندانپزشکی دکتر بنیانیان، با بیمار در خصوص پرداخت اقساط هزینه‌ها همکاری می‌کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص پرداخت اقساطی، با شماره تلفن ۰۲۱۸۸۵۳۹۷۲۰ تماس حاصل نمایید.

از آن‌جایی که خدمات دندانپزشکی زیبایی، در گروه کارهای غیر درمانی قرار می‌گیرند، بیمه هزینه‌ای بابت آن پرداخت نخواهد کرد. تنها هزینه‌ی ارتودنسی دندان (آن هم به شرطی که در سنین پایین نسبت به انجام آن اقدام کنید) توسط بیمه پرداخت خواهد شد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۴.۸ / ۵. تعداد آرا: ۷۳۲۵۶

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها