آدرس : تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان بخارست، کوچه 6 ، پلاک 22، واحد 7       تلفن :   02188539720 

جستجو

ایمپلنت کره ای؛ انواع و ویژگی‌های آن

زمان تقریبی برای مطالعه: 6 دقیقه
۴
(۱۰۰۰)

کشورهای زیادی در دنیا هستند که به تولید ایمپلنت دندان مشغولند. یکی از این کشورها که از قضا ایمپلنت‌های پرطرفدار و با کیفیتی تولید می‌کند، کشور کره است. ایمپلنت کره ای کیفیت ساخت بالایی دارد. این موضوع در کنار قیمت مناسب این محصول، منجر به واردات آن در کشورهای مختلفی (از جمله ایران) شده است.

ما تصمیم گرفتیم تا در این مقاله از کلینیک دندانپزشکی دکتر بنیانیان، به بررسی انواع ایمپلنت دندان کره ای، مزایا، معایب و برندهای مختلف این ایمپلنت بپردازیم. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

ایمپلنت کره ای چیست؟

ایمپلنت‌های کره‌ای یکی از انواع ایمپلنت‌های دندانی هستند که در سال‌های اخیر محبوبیت زیادی در ایران پیدا کردند. این ایمپلنت‌ها از مواد باکیفیت و مرغوبی تولید می‌شوند و از استحکام و ماندگاری بالایی برخوردار هستند. همچنین، قیمت آن‌ها نسبت به سایر برندهای ایمپلنت دندانی، مقرون به صرفه تر است.

ایمپلنت کره ای چیست

مزایای ایمپلنت کره ای

ایمپلنت‌های کره‌ای مزایای زیادی دارند که از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • استحکام و ماندگاری بالا: ایمپلنت‌های کره‌ای را از مواد باکیفیتی می‌سازند. به همین دلیل، برخی از انواع برندهای ایمپلنت دندان بیش از ۱۵ سال در دهان شما دوام می‌آورند.
  • قیمت مناسب: این ایمپلنت‌ها نسبت به سایر برندهای ایمپلنت، مقرون به صرفه تر هستند. همین موضوع باعث می‌شود تا تمام نیازمندان به ایمپلنت دندان در دنیا بتوانند آن را تهیه کنند.
  • سازگاری با استخوان فک: ایمپلنت‌های کره‌ای را معمولا از جنس تیتانیوم می‌سازند. تیتانیوم یک فلز سبک وزن و با استحکام بالا است که به خوبی با استخوان فک سازگار می‌شود. همچنین، تیتانیوم با بدن انسان واکنش آلرژیک ایجاد نمی‌کند.
  • امکان خرید آسان در ایران: ایمپلنت‌های کره‌ای به راحتی در ایران قابل خریداری هستند.

معایب ایمپلنت کره ای دندان

ورود هر جسم خارجی به دهان ممکن است خطرساز و همراه با عوارض باشد. ایمپلنت هم از این قائده مستثنی نیست. چه ایمپلنت دندان کره‌ای و چه سایر ایمپلنت‌ها!

ایمپلنت دندان کره ای نسبت به ایمپلنت های سوئیسی و آمریکایی، طول عمر کمتری دارد. علاوه بر این، احتمال تغییر رنگ ایمپلنت در آن بالاتر از سایر برندها است. با این حال، مزایای این ایمپلنت، معایب آن را می‌پوشاند.

معایب ایمپلنت کره ای دندان

قیمت ایمپلنت کره ای

ایمپلنت کره ای در دسته ایمپلنت های با کیفیت متوسط رو به بالا به شمار می‌آیند. از همین رو، قیمت ایمپلنت دندان با برندهای کره ای نسبت به سایر برندها زیاد نیست و اکثر افراد می‌توانند آن را تهیه کنند. اما به طور کلی قیمت ایمپلنت دندان به عوامل مختلفی بستگی دارد. از مهمترین عوامل موثر در قیمت ایمپلنت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هزینه دستمزد دندانپزشک
  • تعداد دندان‌هایی که قصد ایمپلنت کردن آن‌ها را دارید
  • طول درمان
  • اقدامات پیش از کاشت اعم از جرمگیری، ترمیم دندان یا ترمیم ریشه دندان‌های مجاور
  • هزینه تاج دندان

ما در مقاله‌ی دیگری که توسط کلینیک دندانپزشکی دکتر بنیانیان تهیه کردیم به بررسی هزینه ایمپلنت دندان کره ای پرداختیم.

برندهای مختلف ایمپلنت کره‌ای

برندهای مختلف ایمپلنت کره‌ ای

ایمپلنت دندان کره ای اگرچه همگی در کشور کره تولید می‌شوند، اما دارای انواع مختلفی هستند. در واقع هر کدام از برندهای ایمپلنت کره دارای نام و کیفیت متفاوتی هستند که در بازار ایران یافت می‌شود. در ادامه مهمترین انواع ایمپلنت دندان کره ای موجود در ایران را معرفی خواهیم کرد.

ایمپلنت کره ای Dentis

این برند را در زمره یکی از بهترین ایمپلنت های جهان می‌شناسند که هم قیمت مناسبی دارد و هم از نظر تنوع قطعات بسیار متنوع است. ماندگاری بالای این ایمپلنت نیز در مقایسه با انواع دیگر برند کره ای قابل توجه است. در صورتی که ایمپلنت دنتیس، توسط یک دندانپزشک متبحر و با تجربه نصب شود می‌تواند موفقیت بالایی به همراه داشته باشد.

ایمپلنت برند Dentis One – Q

این برند یکی از انواع برند ایمپلنت در کشور کره است که با جدیدترین سیستم‌ها و دستگاه‌ها تولید می‌شود. ایمپلنت کره ای برند Dentis One Q رقابت تنگاتنگی با انواع برندهای اروپایی و آمریکایی دارد و زیر مجموعه برند مشهور دنتیس کره است که به اکثر کشورهای دنیا صادر می‌شود.

از مهمترین قابلیت‌های این ایمپلنت می‌توان به توان بالای سازگاری این ایمپلنت با استخوان فک اشاره کرد که کمک می‌کند روند درمان برای فرد تسهیل شود. اگر فردی دارای تراکم استخوانی خوب باشد این ایمپلنت می‌تواند یکی از گزینه‌های مناسب برای جبران دندان‌های از دست رفته باشد.

ایمپلنت Neo Biotech

این برند نیز بسیار سرشناس و محبوب است و محصولات خود را به بیش از ۴۰ کشور در سراسر جهان صادر می‌کند. اما در مقایسه با برند قبلی کیفیت پایین تری دارد. با این وجود قیمت مناسب آن، یکی از دلایل پرطرفدار بودن آن است.

ایمپلنت Neo Biotech

ایمپلنت های Neo Biotech دارای تاییدیه‌های FDA و CE هستند و گزینه مناسبی برای افرادی هستند که به دنبال ایمپلنت با کیفیت و قیمت مناسب هستند.

ایمپلنت دندان DIO

دیو یکی از برندهای معروف ایمپلنت کره ای است که توان رقابت با انواع ایمپلنت‌های اروپایی را دارد. در درجه بندی این ایمپلنت آن را بعد از Osstem می‌دانند. ایمپلنت دیو باعث افزایش اصطکاک بین ایمپلنت و استخوان و در نتیجه افزایش ثبات اولیه ایمپلنت می‌شود.

نوع پیج ایمپلنت دیو طراحی مناسبی دارد. علاوه بر این، برای نصب ایمپلنت دیو، نیازی به تراش بخش زیادی از دندان نیست. سازگار با بافت لثه و دهان است و امکان کاشت تاج بعد کشیدن دندان نیز وجود دارد.

OSSTEM

معروف‌ترین و البته از اولین برندهای معروف ایمپلنت در کره، ایمپلنت Osstem است که در رده ۱۰ برند برتر ایمپلنت جهان شناسایی می‌شود. کارخانه تولیدکننده این ایمپلنت در آمریکا و آلمان قرار دارد و ایمپلنت‌هایی با نامه‌های دیگر نیز تولید و به کشورهای جهان صادر می‌کند. این برند در ایران نیز به وفور یافت می‌شود.

ایمپلنت کره‌ای دنتیوم

ایمپلنت دنتیوم کره یک برند ایمپلنت خوش ساخت، با کیفیت و با قیمت مناسب است. این ایمپلنت به راحتی با استخوان فک ادغام می‌شود و از تحلیل استخوان فک نیز جلوگیری می‌کند. قدرت جویدن شما با ایمپلنت کره ای دنتیوم، شبیه به یک دندان واقعی خواهد شد. علاوه بر این، عمر این ایمپلنت کمتر از هیچ ایمپلنتی از برندهای پیشرفته اروپایی و آمریکایی نیست.

ایمپلنت کره‌ای دنتیوم

راهنمای انتخاب ایمپلنت کره ای

شما باید ایمپلنت برند کره ای را با توجه به تنوع، فراوانی و مشورت بهترین متخصص ایمپلنت که می‌شناسید انتخاب کنید. علاوه بر این، چند فاکتور مهم نیز به شما کمک می‌کند که در انتخاب بهترین ایمپلنت موفق شوید:

  1.   توجه به برند ایمپلنت و نیز اصل بودن آن
  2.   توجه به قطعات مورد نیاز آن و در دسترس بودن
  3.   امکان ترمیم و تعویض راحت آن
  4.   کیفیت و ماندگاری حدودی ایمپلنت

بهترین برند ایمپلنت کره ای

با توجه به تنوع و شهرت بسیاری از برندهای کره ای، انتخاب بهترین برند کار سختی است. اما غالبا و با توجه به بودجه فرد، میزان در دسترس بودن قطعات ایمپلنت و مواردی از این قبیل می‌توانید مناسب ترین گزینه را برای خود انتخاب کنید.

اما در مجموع برندهای نام برده شده مثل مگاژن، بیوتم، استم و… که در دسته معروف‌ترین برندهای کره ای و نیز با سابقه‌ترین برندها به شمار می‌آیند، جزو بهترین برندهای ایمپلنت کره هستند.

آیا ایمپلنت کره ای خوبه یا نه؟

درباره اینکه ایمپلنت‌های کره ای خوب هستند یا بد نمی‌توان نظر قطعی داد. به هر حال با توجه به کیفیت مواد اولیه و نیز کیفیت نگهداری فرد از ایمپلنت ماندگاری و عمر آن کمتر یا بیشتر خواهد بود.

بهترین برند ایمپلنت کره ای

اما به طور کلی می‌توان گفت ایمپلنت‌های کره ای دارای کیفیتی متوسط و ماندگاری قابل قبولی هستند که به دلیل دسترسی پذیری، امکان ترمیم یا تعویض آن وجود دارد. علاوه بر اینکه در مقایسه با انواع ایمپلنت‌های اروپایی و آمریکایی قیمت مناسب تری نیز دارند.

تفاوت ایمپلنت کره ای با سوئیسی

ایمپلنت‌های سوئیسی با بهترین و بروزترین دستگاه‌های پیشرفته تولید می‌شوند. از همین رو کیفیت آن‌ها در مقایسه با ایمپلنت‌های کره‌ای بسیار بالاتر است. اما به همان میزان نیز قیمت آن بسیار بالا است.

علاوه بر اینکه این نوع ایمپلنت به اندازه ایمپلنت‌های کره‌ای در دسترس نیست و در صورت نیاز به ترمیم یا تعویض فرد ممکن است با تحمل هزینه‌های سرسام آور یا مشکلات دیگر دچار شود. به طور کلی مهمترین تفاوت‌هایی که می‌توان برای این دو نوع ایمپلنت برشمرد در جدول زیر تهیه شده است.

مقایسه ایمپلنت کره ای و سوئیسی
نوع ویژگی و ایمپلنت ایمپلنت دندان کره ای ایمپلنت دندان سوئیسی
طول عمر کم / متوسط متوسط / زیاد
قیمت مقرون به صرفه بالا
در دسترس بودن قطعات در دسترس دسترسی کم

ماندگاری ایمپلنت کره ای

میزان دوام و ماندگاری ایمپلنت های کره ای در صورتی که فرد تمام نکات مراقبتی را عمل کند چیزی حدود ۱۰ تا ۱۵ سال است. این دوام و ماندگاری بسیار قابل قبول است. پس از آن ممکن است ایمپلنت نیازمند ترمیم یا تعویض باشد.

اگر در میان برندهای مختلف کره ای بتوانید بهترین برند را انتخاب و استفاده کنید می‌توان با قاطعیت گفت می‌توانید منتظر بیشترین حد ماندگاری که برای ایمپلنت وجود دارد باشید.

ماندگاری ایمپلنت کره ای

انجام ایمپلنت کره ای در کلینیک دندانپزشکی دکتر بنیانیان

ما در کلینیک دندانپزشکی دکتر بنیانیان، از برند کره ای مورد نظر شما برای کاشت ایمپلنت دندان استفاده خواهیم کرد. شما می‌توانید برند مورد نظر خود را به ما اعلام کنید تا حتی در صورت عدم وجود آن برند، ثبت سفارش آن برای شما صورت بگیرد.

برای دریافت مشاوه و کسب اطلاعات بیشتر در خصوص برندهای موجود در کلینیک با شماره تلفن ۰۲۱۸۸۵۳۹۷۲۰ تماس حاصل نمایید و از طریق گزینه‌ی ثبت نوبت، نوبت خود را برای مراجعه حضوری تنظیم کنید.

جمع بندی نهایی

کشور کره یکی از برترین کشورهای تولیدکننده ایمپلنت دندان در دنیا است. برندهای ایمپلنت این کشور به دلیل قیمت مناسب، کیفیت معقول و ماندگاری بالا، طرفداران زیادی در سراسر دنیا و خصوصا ایران دارد.

سؤالات متداول در خصوص ایمپلنت دندان کره ای

آیا امکان افزایش دوام و عمر ایمپلنت دندان کره ای وجود دارد؟

بله، رعایت برخی نکات مانند رعایت بهداشت دهان و دندان، رعایت عادات غذایی، پرهیز از دندان قروچه و سایر عادات دهانی، همگی از عواملی هستند که می‌توانند در میزان ماندگاری ایمپلنت کره ای در دهان شما اثرگذار باشند.

آیا برند ایمپلنت در موفقیت آمیز بودن جراحی تاثیر دارد؟

بخش اعظمی از موفقیت آمیز بودن یا نبودن جراحی ایمپلنت دندان، به میزان مهارت و تخصص دندانپزشکی که به او مراجعه می‌کنید بستگی دارد. اما برند ایمپلنت و کیفیت ساخت آن نیز در این موضوع دخیل است. طبیعتا اگر کیفیت ایمپلنت بالا باشد، احتمال موفقیت آمیز بودن جراحی ایمپلنت دندان نیز رشد چشمگیری خواهد داشت.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۴ / ۵. تعداد آرا: ۱۰۰۰

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

اشتراک گذاری مطلب در:

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

مطالب و مقالات مرتبط :