آدرس : تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان بخارست، کوچه 6 ، پلاک 22، واحد 7       تلفن :   02188539720 

جستجو

تفاوت کامپوزیت و لمینت دندان؛ کدام یک بهتر است؟

زمان تقریبی برای مطالعه: 10 دقیقه
۴.۳
(۱۲۴۵)

لمینت و کامپوزیت دندان، دو روش متداول برای زیباتر کردن ظاهر دندان‌ها هستند. اما این دو روش با یکدیگر تفاوت دارند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا در این مقاله تهیه شده توسط کلینیک دندانپزشکی دکتر بنیانیان به بررسی موضوع “تفاوت لمینت و کامپوزیت دندان” بپردازیم.

تماس با مطب دکتر بنیانیان | برقراری ارتباط با کلینیک دندانپزشکی بنیانیان

یکی از اشتباهات رایج مراجعه کنندگان به کلینیک دندانپزشکی دکتر بنیانیان، عدم قائل شدن تمایز بین دو روش لمینت دندان و کامپوزیت دندان است.

اگر چه هر دوی این روش‌ها با هدف پنهان کردن عیوب دندان و داشتن لبخندی زیبا به کار می‌‌روند؛ اما هر یک از آن‌ها ویژگی‌های منحصر به فردی دارد که باعث متفاوت بودن آن نسبت به روش دیگر می‌شود.

شما می‌توانید توضیحات مربوط به هر یک از این دو روش را در صفحات مربوطه مطالعه کنید و در نهایت با مراجعه به مقاله “فرق کامپوزیت و لمینت دندان“، به بررسی مقایسه کامپوزیت و لمینت بپردازید.

لمینت یا کامپوزیت؟

یکی از دغدغه‌های افرادی که قصد انجام دادن فرایندهای دندانپزشکی زیبایی را دارند این است که کامپوزیت را انتخاب کنند یا لمینت؟

کامپوزیت دندان و لمینت روش‌های زیبایی دندانپزشکی پیشرفته هستند که با استفاده از آنها می‌توان دندان‌های سفید و شکیلی داشت.

در مقاله لمینت دندان، توضیح دادیم که ونیرها به دو دسته ونیرهای کامپوزیتی و ونیرهای سرامیکی تقسیم بندی می‌شوند. در اصطلاح به ونیرهای کامپوزیتی کامپوزیت دندان و به ونیرهای سرامیکی لمینت دندان گفته می‌شود.

لمینت بهتر است یا کامپوزیت؟

به طور قطعی نمی‌توان گفت که کامپوزیت دندان بهتر است یا لمینت. چرا که این موضوع بستگی بسیار زیادی به خواسته‌های شما از فرایند دندانپزشکی زیبایی و طرح درمان اولیه دندانپزشک دارد.

ولی به طور کلی، بهتر است بدانید که اگر شما به دنبال اصلاح جزئی به هم ریختگی دندان و زیبایی یک تا دو دندان باشید، کامپوزیت دندان از جهاتی بهتر است. ولی اگر به دنبال درمان‌های گسترده زیبایی، روش‌های هالیوودی و ماندگاری بالاتری هستید، به طور قطع لمینت در اولویت قرار می‌گیرد.

تفاوت‌های ونیر کامپوزیت و لمینت دندان

فرق لمینت و کامپوزیت دندان را می‌توان از نظر چند عامل اساسی مورد بررسی قرار داد. عواملی مانند:

  • استحکام
  • ماندگاری
  • تغییر رنگ
  • دامنه کاربرد
  • برگشت پذیری
  • مراحل و طول درمان
  • ضخامت
  • نیاز یا عدم نیاز به تراش دندان اصلی
  • زیبایی و طبیعی بودن
  • قیمت

در ادامه به توضیح هر یک از این موارد و بررسی تفاوت‌های بین لمینت و کامپوزیت دندان خواهیم پرداخت. پس تا انتها با کلینیک دندانپزشکی دکتر بنیانیان همراه باشید تا با گرفتن بهترین تصمیم، دندان‌هایی زیبا و یک دست داشته باشید.

نمونه فرایند لمینت دندان در کلینیک دندانپزشکی دکتر بنیانیان

عکس نمونه کار لمینت دندان

تفاوت لمینت سرامیکی و کامپوزیت از نظر استحکام

استحکام کامپوزیت دندان به مراتب کمتر از لمینت سرامیکی دندان است. چرا که لمینت سرامیکی معمولا از پورسلین تهیه می‌شود و استحکام بسیار بالایی دارد.

به همین دلیل، از آن جایی که سرامیک به عنوان یک ماده سخت و مقاوم، قابلیت تحمل فشار و استحکام مکانیکی بالایی را دارد، لمینت‌های سرامیکی معمولا در مقایسه با کامپوزیت دندان، مقاومت بیشتری به شکستگی و خراش دارند.

کامپوزیت دندان از مواد رزینی تهیه می‌شود. با اینکه کامپوزیت، استحکام کمتری نسبت به لمینت دارد، اما کامپوزیت‌های امروزی استحکام بالاتری نسبت به نمونه‌های قبلی خود دارد.

با این حال، استحکام کامپوزیت دندان به خوبی لمینت نیست و در برخی موارد ممکن است با کوچک‌ترین ضربه یا جویدن جسم سخت لب پر یا شکسته شود.

مطالعه مقاله‌ی انواع لمینت سرامیکی دندان، شما را با انواع مختلف این محصول آشنا خواهد کرد.

تفاوت کامپوزیت و لمینت از نظر ماندگاری

یکی از اصلی‌ترین تفاوت‌های لمینت با کامپوزیت دندان، تفاوت این دو از نظر طول عمر و ماندگاری است. 

ماندگاری کامپوزیت و لمینت

ماندگاری کامپوزیت دندان بین ۲ تا ۵ سال است. در حالی که لمینت دندان به طور میانگین بین ۱۰ تا ۱۵ سال عمر می‌کند.

پس در صورتی که قصد انجام دادن یک فرایند ماندگارتر را داشتید، لمینت دندان را انتخاب کنید. اما اگر صرفا یک روش سریع با ماندگاری پایین‌تر می‌خواستید، کامپوزیت دندان انتخاب مناسب تری خواهد بود.

مقایسه لمینت و کامپوزیت از نظر رنگ و تغییر رنگ

در بحث رنگ، بهتر است بدانید که مواد به کار رفته در هر دو روش لمینت و کامپوزیت دندان، طیف مختلفی از رنگ‌های سفید را در بر می‌گیرد.

اما ماندگاری رنگ در این دو روش با یکدیگر تفاوت دارد. کامپوزیت دندان به مرور زمان تغییر رنگ خواهد داد و بسته به نوع رژیم غذایی ممکن است بعد از ۶ ماه دیگر حالت اولیه را نداشته باشد. ولی لمینت دندان دارای رنگ ثابت‌تری نسبت به کامپوزیت است.

به هر حال، رعایت بهداشت دهان و دندان و مسواک زدن پس از مصرف خوراکی‌های رنگی (مانند قهوه یا غذاهای حاوی زعفران)، به ماندگارتر شدن و افزایش طول عمر هر دو نوع لمینت و کامپوزیت کمک خواهد کرد.

تفاوت لمینیت و کامپوزیت از نظر دامنه کاربرد

کامپوزیت دندان بیشتر برای مشکلات جزئی دندان استفاده می‌شود. ولی لمینت برای طیف گسترده‌ای از عیوب دندان قابل استفاده است.

فرق کامپوزیت و لمینت از لحاظ برگشت پذیری

یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های کامپوزیت نسبت به لمینت قابلیت بازگشت پذیری آن است. برای قرار دادن ونیرهای کامپوزیتی نیاز به تغییر شکل طبیعی دندان‌ها نیست. به این معنا که اگر پس از انجام کامپوزیت پشیمان شدید، به راحتی امکان برداشتن ونیرها ممکن است.

در حالی که بعد از انجام لمینت باید از آنها تا آخر عمر استفاده نمایید. چرا که پیش از نصب لمینت، دندان تراش میخورد. این یکی از عوارض لمینت دندان به حساب می‌آید.

فرق بین کامپوزیت و لمینت

فرق بین کامپوزیت و لمینت از نظر زمان طول کشیدن مراحل

معمولا انجام کامپوزیت در یک جلسه انجام می‌شود. در این جلسه ابتدا دندانپزشک دندان‌های شما را آماده می‌کند و پس از تمیز کردن دندان‌ها، مواد کامپوزیتی را به صورت لایه لایه روی دندان قرار می‌دهد. در نهایت نیز با استفاده از از یک نور آبی رزین‌ها را محکم و پولیش می‌کند.

اما از آنجایی که برای انجام لمینت دندان، چندین فرایند متفاوت (پاکسازی، تراش دندان، قالب گیری، ساخت لمینت و نصب لمینت) طی خواهد شد، مراحل لمینت بیشتر از کامپوزیت طول می‌کشد.

تفاوت لمینت دندان و کامپوزیت دندان از نظر ضخامت اضافه شده به دندان

ضخامت اضافه شده به دندان در کامپوزیت به مراتب بیشتر از لمینت می‌باشد. چرا که:

  1. در زمان نصب کامپوزیت، دندان تراش داده نمی‌شود و مواد کامپوزیتی در دور و اطراف دندان قرار می‌گیرد.
  2. مواد کامپوزیتی به شکل لایه به لایه روی دندان قرار می‌گیرند. به همین دلیل، ضخامت دندان‌های کامپوزیت شده، بیشتر از یک لایه لمینت خواهد بود.

تفاوت لمینت با کامپوزیت از نظر نیاز به پالیش سالیانه

کامپوزیت‌ها به مرور زمان و به دلیل مصرف مواد غذایی، نوشیدنی‌ها و خوراکی‌های رنگی، کهنه و فرسوده شدن مواد کامپوزیتی و سیگار کشیدن دچار تغییر رنگ می‌شوند.

به همین دلیل، شما باید یک بار در سال به دندانپزشکی مراجعه کنید تا فرایند پولیش سالیانه کامپوزیت دندان برای شما صورت بگیرد. 

تفاوت لمینت با کامپوزیت پالیش

اما لمینت دندان نیازی به پولیش ندارد و صرفا با نگهداری صحیح و اصولی شما، ظاهر خود را تا سال‌ها حفظ خواهد کرد.

فرق بین لمینت و کامپوزیت دندان از نظر نیاز به تراش دندان

در لمینت (بسته به نوع آن) بین ۱ تا ۵ میکرون از مینای دندان تراش می‌خورد. ولی در کامپوزیت این تراش یا اتفاق نمی‌افتد یا سطح تراش بین یک تا دو میکرون است.

دلیل تراشیدن دندان در هنگام نصب لمینت، ایجاد یک پیوند محکم بین دندان و روکش لمینتی است. با این کار، روکش لمینت به بهترین شکل روی دندان قرار خواهد گرفت.

تفاوت بین لمینت و کامپوزیت از نظر زیبایی و طبیعی بودن

پیش از بررسی این موضوع، بهتر است بدانید که معمولا لمینت دندان برای چند دندان جلویی فک، کاربرد بیشتری دارد. در حالی که کامپوزیت روی تمام دندان‌های فک قرار می‌گیرد.

دلیل این موضوع، زیبایی طبیعی‌تر لمینت دندان است. از آن‌جایی که لمینت ظاهری سفید، براق و زیبا دارد، به دندان‌های شما شکلی طبیعی خواهد داد.

در نهایت، نتیجه نهایی فرایند لمینت دندان‌های شما، ظاهری زیبا و دندان‌هایی سفید و هماهنگ با سایر دندان‌ها را برایتان به ارمغان می‌آورد.

به دلیل همین زیبایی طبیعی ظاهری است که انتخاب تعداد زیادی از بازیگران و افراد مشهور در دنیا، لمینت دندان است. (و نه کامپوزیت دندان)

مطالعه مقالات “سفید کردن دندان ها” و “جرم گیری دندان” به شما کمک می‌کند تا اطلاعات بیشتری را در این زمینه به دست آورید.

تفاوت لمینت دندان و کامپوزیت دندان از نظر قیمت

مهم‌ترین برتری کامپوزیت نسبت به لمینت، هزینه آن است. به طور میانگین، قیمت لمینت‌ دندان دو برابر کامپوزیت است. و از آنجایی که بیشتر درمان‌های حوزه دندانپزشکی زیبایی تحت پوشش بیمه قرار نمی‌گیرد، خود شخص باید هزینه را پرداخت نماید که این موضوع برای افراد بسیار اهمیت دارد.

تمام موضوعاتی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم، نمونه‌هایی از تفاوت‌های برجسته بین کامپوزیت و لمینت دندان بود.

با هدف سهولت شما برای مشاهده این اطلاعات، تیم تحریریه کلینیک دندانپزشکی دکتر بنیانیان، اقدام به تهیه جدول مقایسه بین ویژگی‌های این دو فرایند کرده است. 

شما می‌‌توانید این جدول را در ادامه مشاهده نمایید.

جدول تفاوت های لمینت و کامپوزیت دندان

مبنای مقایسه کامپوزیت دندان لمینت سرامیکی دندان

استحکام

شکننده و کم استحکام
با استحکام بالا

ماندگاری

۲ تا ۵ سال
۱۰ تا ۱۵ سال

تغییر رنگ در طی زمان

خیلی زیاد
خیلی کم

دامنه کاربرد

مشکلات جزئی دندان
طیف گسترده ای از عیوب دندان

برگشت پذیری

دارد
ندارد

طول درمان

یک روز
بین ۷ تا ۲۰ روز

ضخامت اضافه شده به دندان

زیاد
کم

نیاز به پالیش سالیانه

دارد
ندارد

نیاز به تراش دندان

ندارد یا در حد بسیار جزئی
در حد بسیار جزئی از نیم تا ۳ میکرون

زیبایی و طبیعی بودن

متوسط
زیاد

قیمت

پایین - متوسط
متوسط - بالا

بین لمینت و ونیر کامپوزیت، کدام برای من مناسب‌تر است؟

همانطور که در بالا به بررسی تک تک تفاوت های بین لمینت و کامپوزیت دندان پرداختیم، آموختیم که هم لمینت و هم کامپوزیت دارای ویژگی‌های منحصر به فرد خود هستند.

اما انتخاب بین این دو روش، با مشورت پزشک و در نهایت با توجه به تصمیم گیری خود شما صورت خواهد گرفت.

برای انتخاب، این دو فرایند را از نظر مزایا و معایب با یکدیگر مقایسه کنید. سپس بودجه خود را تعیین کنید و پس از کسب نظرات پزشکی که قصد انجام این فرایند را نزد او دارید، نسبت به انتخاب یکی از این دو روش اقدام کنید.

لمینت و ونیر کامپوزیت

ونیر کامپوزیت فقط طی یک جلسه انجام و باعث صرفه‌جویی در وقت می‌شود. این کار بدون آسیب رساندن به مینای دندان یا کشیدن آن انجام می‌شود.

همچنین قیمت کامپوزیت دندان تقریبا نصف لمینت است. لازم به ذکر است که اگر لمینت ترک بخورد یا دچار شکستگی شود باید کلا تعویض شود در ونیر کامپوزیت چنین نیست.

با وجود تمام مزایایی که برای کامپوزیت ذکر کردیم، اما آن‌ها قابل رقابت با لمینت نیستند!

لمینت ماده‌ای بسیار محکم است که ۱۰ تا ۲۰ سال دوام دارد. لمینت سرامیکی زیباتر و طبیعی‌تر از ونیر کامپوزیت است. همچنین لمینت بسیار شبیه به خود دندان است، بنابراین تراشیدگی جزئی مینای دندان را جبران می‌کند.

لمینت در برابر تغییر رنگ مقاوم‌تر می‌باشد و احتمالا نیازی به تغییر رژیم غذایی و امتناع از خوردن غذاهای رنگی نداشته باشید.

با این حال، این شما هستید که تصمیم می‌گیرید کدام درمان برایتان مناسب است و همچنین، باید با مشاوره دندانپزشکی صحبت کنید تا به شما در تصمیم‌گیری درست کمک کند.

چه زمانی به کامپوزیت و لمینت نیاز است؟

کامپوزیت و لمینت در موارد زیر کارایی قابل توجهی دارند:

  • ترمیم دندان‌های کج یا بد شکل
  • ترمیم دندان‌های شکسته
  • ترمیم لکه‌های دندان زمانی که سفید کننده موثر نیست.
  • دندانهای ساییده و کوتاه شده
  • دندان‌هایی با فاصله زیاد

چه زمانی لمینت و کامپوزیت گزینه خوبی نیستند؟

در برخی شرایط، دندان‌های افراد برای ونیر دندان نیستند. این شرایط عبارتند از:

  • دندان‌هایی با پوسیدگی یا بیماری لثه: این موارد باید قبل از ساخت و نصب ونیرهای دندان درمان شوند.
  • دندان‌های ضعیف شده: اگر مقدار بسیار زیادی از ساختار دندان از بین رفته یا دندان‌های بیشماری پر شده باشند، دندان‌ها برای انجام ونیر مناسب نیستند. روش‌های دیگری وجود دارد.
  • دندان‌هایی که به شدت جابجا شده‌اند یا نامرتب هستند: برای رفع این مشکل، به ارتودنسی دندان نیاز است.
  • فشار دادن دندان‌ها به صورت ناخودآگاه (دندان قروچه): در این حالت ونیرها به راحتی شکسته می‌شوند و آسیب می‌بینند. در این شرایط باید ابتدا نسبت به درمان دندان قروچه اقدام کنید و یا از محافظ دندان شبانه استفاده کنید.

در چه مواردی لمینت دندان توصیه می‌شود؟

در چه مواردی لمینت دندان توصیه می‌شود؟

در مواقعی که با مشکلات دندانی از نظر فرم و رنگ دندان‌ها مواجه هستید لمینیت دندان می‌تواند انتخاب خوبی باشد. معمولا این روش برای رفع مشکلات زیر مناسب است:

  • دندان‌های بسیار تیره و بد رنگ
  • دندان‌های شکسته
  • به‌هم ریختگی‌های متوسط تا خفیف
  • بستن فاصله بین دندان‌ها
  • دندان‌های لکه‌دار مادرزادی
  • ناهنجاری‌های جزئی دندانی
  • دندان‌های متمایل به‌سمت زبان
  • افزایش طول تاج دندان

در کنار انتخاب این روش باید در انتخاب پیدا کردن کلینیک دندانپزشکی توجه ویژه داشته باشید. انتخاب کلینیک دندانپزشکی دکتر بنیانیان به عنوان بهترین کلینیک دندانپزشکی شمال تهران به برای اجرای یک لمینت باکیفیت و جذاب کمک می‌کند.

زیرا پزشکانی که در این کلینیک فعالیت می‌کنند، دارای بیشترین میزان تخصص و تجربه در میان سایر کلینیک‌های دندانپزشکی شهر تهران هستند.

در چه مواردی کامپوزیت دندان توصیه می‌شود؟

دندانپزشک با بررسی وضعیت‌های دندان مشخص می‌کند آیا می‌توانید از این روش زیبایی استفاده کنید یا خیر؟ معمولا

اجرای ونیر کامپوزیت برای اکثر افراد مناسب است و به‌خوبی می‌تواند مشکلات گفته در زیر را رفع کند:

  • نامرتب بودن دندان ها
  • زرد شدن دندان‌ها
  • دندان‌های بلند، کوتاه یا کوچک
  • لب پریدگی و شکستگی دندان‌ها
  • دندان‌های روی هم قرار گرفته‌شده
  • جلوتر بودن فک بالا
  • فاصله بین دندانی

تفاوت کامپوزیت و لمینت دندان از نظر نیاز به مراقبت

مراقبت از کامپوزیت و لمینت اهمیت زیادی دارد. چرا که نگهداری صحیح از لمینت یا کامپوزیت دندان، به افزایش طول عمر آن‌ها کمک زیادی خواهد کرد.

بررسی شباهات و تفاوت های لمینت و کامپوزیت

برای مراقبت از دندان‌های خود، نکته‌های زیر را رعایت نمایید:

  • منظم مسواک بزنید و نخ دندان بکشید تا از مشکلات بهداشت دهان و دندان جلوگیری شود. 
  • از خمیر دندان‌های ساینده استفاده نکنید.
  • استفاده از یک رژیم مناسب، ماندگاری کامپوزیت یا لمینت را برای سال‌های آینده افزایش می‌دهد.
  • پس از اتمام درمان ممکن است به سرما و گرما حساس شوید. برخی از این حساسیت‌ها کاملا طبیعی هستند و معمولا پس از یکی دو هفته از بین می‌روند. اما اگر این حساسیت‌ها باید باقی ماندند، به دندانپزشک خود اطلاع دهید.
  • لمینت‌ها بسیار قوی هستند و در برابر بیشتر فشارهای معمولی مقاومت دارند. اما برای باز کردن آجیل‌ها مانند پسته، فندق، بادام و .. از آن دندان‌ها استفاده نکنید.
  • اگر دندان قروچه دارید حتما دندانپزشک خود را در جریان بگذارید. دندانپزشک یک محافظ شبانه برای شما می‌سازد تا فشارهای ناشی از دندان قروچه هنگام خواب را به حداقل برسانید.
  • ممکن است ونیرها ساییده و شکسته شوند. اگرچه در بعضی اوقات ممکن است در بعضی مواقع کامپوزیت‌ها شکسته شوند اما در بیشتر موارد ترمیم آنها بسیار آسان است.
  • در صورت ایجاد و باقی ماندن برخی از تغییرات قابل توجه در شکل دندان‌ها یا ایجاد عوارض با دندانپزشک خود صحبت کنید تا اصلاحاتی انجام دهد.

انجام خدمات لمینت و کامپوزیت در کلینیک دندانپزشکی دکتر بنیانیان

کلینیک دندانپزشکی دکتر بنیانیان، با بهره گیری از کادری مجرب و متخصص و استفاده از جدیدترین تجهیزات و مواد، به شما کمک می‌کند تا لبخندی زیبا و درخشان داشته باشید.

دریافت خدمات در کلینیک دندانپزشکی دکتر بنیانیان در تهران

ما می‌دانیم که لبخند، یکی از مهم‌ترین عوامل در زیبایی و اعتماد به نفس افراد است. به همین دلیل، در کلینیک دندانپزشکی دکتر بنیانیان، تمام تلاش خود را می‌کنیم تا لبخندی زیبا و طبیعی را برای شما به ارمغان بیاوریم.

ما پس از بررسی شرایط دندان‌های شما، بهترین روش دستیابی به یک لبخند زیبا را انتخاب می‌کنیم و یکی از دو روش لمینت یا کامپوزیت دندان را برای شما اجرا می‌کنیم.

استفاده از جدیدترین تکنیک‌ها و مواد و ارائه بهترین نتایج برای شما، بزرگترین تبلیغ و افتخار برای متخصصان کلینیک ما است.

با لبخندی زیبا، اعتماد به نفس خود را افزایش دهید و از زندگی لذت ببرید.

شما می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر به کلینیک دندانپزشکی دکتر بنیانیان واقع در تهران، میدان آرژانتین، خیابان احمد قصیر (بخارست)، خیابان ششم غربی، پلاک ۲۲، واحد ۷ مراجعه نمایید و یا با شماره تلفن ۰۲۱۸۸۵۳۹۷۲۰ تماس حاصل نمایید.

در آخر

در نهایتِ آنچه که به توضیح آن پرداختیم، آموختیم که لمینت و کامپوزیت دندان با یکدیگر تفاوت‌های زیادی دارند. این دو فرایند در تمامی ویژگی‌های اصلی خود مانند طول عمر، طول درمان، زیبایی، برگشت پذیری و هزینه با هم متفاوت هستند.

لمینت، روشی کاربردی برای درمان مواردی از جمله ترمیم مینای دندان فرسوده، ساییدگی، نقص ژنتیکی، دندان‌های ناهموار و غیره است. مواردی که با کامپوزیت قابل رفع شدن نیستند و باعث می‌شود که لمینت تنها گزینه مناسب باشد. 

اما هزینه بالاتر لمینت دندان نسبت به کامپوزیت، و همینطور عدم نیاز کامپوزیت دندان به تراش، بسیاری از افراد را ترغیب به انجام کامپوزیت دندان می‌کند.

سوالات متداول در خصوص تفاوت لمینت و کامپوزیت دندان

کدام ونیرها طبیعی‌تر به نظر می‌رسند؟

لمینت‌های سرامیکی دندان نسبت به کامپوزیت‌ها طبیعی تر هستند.

کدام روش برای ناهنجاری ها و مشکلات حادتر مناسب است؟

اگر دندان‌های شما دارای لکه‌های زیاد، آسیب دیده، و شکستگی هستند یا فاصله‌ بین دندانی زیادی دارید، دندانپزشکان کلینیک دکتر بنیانیان ونیرهای پرسلن را به شما توصیه می‌کنند..

کدام ونیر قوی‌تر است؟

لمینت‌ها از کامپوزیت‌ها بسیار قوی‌تر هستند پس کمتر در معرض آسیب قرار می‌گیرند.

کامپوزیت گران تر است یا لمینت ؟

لمینت دندان نسبت به کامپوزیت بسیار گران تر است ( حدود ۲ برابر)

کامپوزیت دندان چه فرقی با لمینت دارد؟

لمینت از نظر ماندگاری و طول عمر، زیبایی، سفیدی و طبیعی بودن، بهتر از کامپوزیت است. کامپوزیت از نظر عدم نیاز به تراش و برگشت پذیری، بهتر از لمینت است.

کامپوزیت یا لمینت دندان | کدام یک بهتر است؟

معمولا پزشکان و متخصصان دندانپزشکی، لمینت دندان را گزینه مناسب تری نسبت به کامپوزیت می‌دانند. چرا که این روش ماندگاری و طبیعی بودن بسیار بیشتری نسبت به کامپوزیت دارد.

 

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۴.۳ / ۵. تعداد آرا: ۱۲۴۵

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

اشتراک گذاری مطلب در:

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

مطالب و مقالات مرتبط :