آدرس : تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان بخارست، کوچه 6 ، پلاک 22، واحد 7       تلفن :   02188539720 

جستجو

جراحی سینوس لیفت

زمان تقریبی برای مطالعه: 5 دقیقه
۳
(۱۹)

در شرایطی که فرد یک یا چند دندان خود را از دست بدهد، ایمپلنت دندان به تنها راه جایگزینی دندان‌های از دست رفته تبدیل می‌شود. با این حال، در برخی شرایط خاص، دندانپزشک مجبور انجام جراحی سینوس لیفت، پیش از کاشت پایه ایمپلنت دندان خواهد شد.

سینوس لیفت چیست

اما سوال اینجاست که سینوس لیفت دقیقا چه نوع جراحی است؟ چرا دندانپزشک مجبور به انجام آن می‌شود؟ سینوس لیفت چگونه انجام می‌شود؟ با ما در این مقاله از کلینیک دندانپزشکی دکتر بنیانیان همراه باشید. چرا که ما در این مقاله، کلیه اطلاعات لازم در خصوص این جراحی را به شما خواهیم داد.

سینوس لیفت چیست؟

در صورتی که بخشی از فک بالای شما دچار بی‌دندانی باشد (دندان خود را از دست داده باشید)، غشای سینوس با مرور زمان به سمت پایین میل پیدا می‌کند. این موضوع منجر به کمبود فضای کافی برای کاشت پایه ایمپلنت دندان خواهد شد. در چنین شرایطی، دندانپزشک مجبور به بازگرداندن سینوس به سمت بالا خواهد بود.

به کلیه فرایندی که برای هدایت سینوس به جای اول خود (به سمت بالا) انجام می‌شود، سینوس لیفت (Sinus lift) می‌گویند. این جراحی در مواقعی که قصد کاشت دندان به روش ایمپلنت در دندان‌های فک بالا (معمولا دندان‌های شماره ۳ و ۴ به بعد یا دندان‌های خلفی) را داریم کاربرد دارد.

فیلم جراحی سینوس لیفت

اگر دوست دارید تا بیشتر با این روش جراحی آشنا شوید، ویدیوی زیر را مشاهده کنید.

چه زمانی به سینوس لیفت احتیاج داریم؟

با توجه به تشخیص دندانپزشک، در برخی از شرایط، انجام جراحی سینوس لیفت لازم خواهد بود. این شرایط شامل موارد زیر است:

  • زمانی که مدتی بدون دندان بودید (دندان خود را چند ماه یا سال قبل کشیدید) و بعد از مدت‌ها تصمیم به جایگزینی دندان خود از طریق روش ایمپلنت دندان گرفتید.
  • زمانی که فضای کافی برای جایگزاری پایه ایمپلنت در دندان شما وجود نداشته باشد.
  • در شرایطی که استخوان فک بالای شما از استحکام خوبی برای قرارگیری پایه برخوردار نباشد.

جراحی سینوس لیفت چگونه انجام می‌شود؟

دو روش جراحی سینوس لیفت وجود دارد. جراحی باز و جراحی بسته.

انواع جراحی سینوس لیفت

جراحی سینوس لیفت – باز

در این روش، دندانپزشک متخصص جراح فک و صورت پس از بی حس کردن ناحیه جراحی، ابتدا یک برش در لثه و استخوان فک بالای شما ایجاد و غشای سینوس را به آرامی به سمت بالا حرکت می‌دهد. سپس، مواد مخصوص پیوند استخوان (پودر استخوان) را در فضای خالی ایجاد شده قرار می‌دهد. در نهایت، جراح پایه فیکسچر را در استخوان فک قرار می‌دهد و محل برش را بخیه می‌زند.

جراحی سینوس لیفت باز، دشوارتر و پردردسرتر از نوع بسته‌ی این جراحی است. اما در برخی شرایط، خصوصا در مواقعی که سطح افتادگی سینوس‌ها وسیع باشد، چاره‌ی دیگری غیر از استفاده از این روش وجود نخواهد داشت.

جراحی سینوس لیفت – بسته

این روش نسبت به جراحی باز سینوس ساده‌تر است. چرا که در جراحی سینوس لیفت بسته، دندانپزشک با استفاده از تجهیزات مخصوص، غشای سینوس را از داخل حفره‌ی دندان به سمت بالا هدایت می‌کند. لذا نیازی به برش زدن لثه نخواهد بود.

اما توجه داشته باشید که جراحی سینوس لیفت بسته، تنها در شرایطی که حجم سینوسی که به پایین کشیده شده است کم باشد، کاربرد دارد.

انجام جراحی سینوس لیفت در کلینیک دندانپزشکی دکتر بنیانیان

کلینیک دندانپزشکی دکتر بنیانیان با سال‌ها تجربه در زمینه انجام جراحی ایمپلنت دندان و کلیه جراحی‌های وابسته مانند سینوس لیفت، آماده ارائه کلیه خدمات به شما مراجعه کنندگان عزیز می‌باشد.

ما در کلینیک خود با برگزاری یک جلسه مشاوره اولیه رایگان، ارائه کامل توضیحات، تدوین برنامه و طرح درمان شخصی سازی شده‌ی شما توسط جراح متخصص فک و صورت و ارائه‌ی آموزش‌های لازم در خصوص مراقبت‌های پس از جراحی، از ابتدا تا انتهای این فرایند با شما همراه خواهیم بود.

 سینوس لیفت در تهران

علاوه بر این، پرداخت هزینه‌ها در کلینیک دندانپزشکی دکتر بنیانیان به صورت اقساط و در طول فرایند درمان شما خواهد بود. چه چیزی بهتر از این؟

شما می‌توانید از طریق تماس با شماره تلفن ۰۲۱۸۸۵۳۹۷۲۰ و یا مراجعه به کلینیک ما، واقع در تهران، میدان آرژانتین، خیابان احمد قصیر (بخارست)، خیابان ششم غربی، پلاک ۲۲، پلاک ۷ از خدمات ایمپلنت و لیفت سینوس ما بهره مند شوید.

آیا سینوس لیفت درد دارد؟

اکثر افراد فقط بعد از لیفت سینوس دندان خود احساس ناراحتی می‌کنند. تورم، خون‌ریزی و درد نیز از عوارض شایع این جراحی است. اما این علائم آزاردهنده کاملا طبیعی هستند و با گذشت زمان و مصرف داروهای مسکن بدون نسخه بهبود پیدا خواهند کرد.

لیفت سینوس چه خطراتی دارد؟

جراحی سینوس لیفت نیز مانند سایر جراحی‌ها خطراتی را به همراه دارد. خطر اصلی این جراحی سوراخ شدن یا پاره شدن غشای سینوسی است. اما نگران نباشید!

اگر این اتفاق بیفتد، جراح یا پارگی سینوس را بخیه می‌زند یا وصله‌ای را روی آن قرار می‌دهد. اگر ترمیم غشای سینوس پیچیده‌تر باشد، جراح شما ممکن است این روش را متوقف کرده و قبل از تلاش مجدد به شما فرصت بهبودی دهد.

هزینه جراحی لیفت سینوس دندان

عفونت نیز یکی دیگر از عوارض و خطرات احتمالی این جراحی است. در موارد نادر، ممکن است استخوان موجود با مواد پیوند استخوان ادغام نشود. در این شرایط ناحیه‌ی پیوند شده نمی‌تواند یک منبع خون ایجاد کند. اگر این اتفاق بیفتد، ممکن است مجبور شوید دوباره عمل سینوس لیفت را انجام دهید.

هزینه جراحی لیفت سینوس دندان

هزینه جراحی سینوس لیفت با توجه به عواملی مانند شدت افتادگی سینوس‌ها، پیچیدگی جراحی، وضعیت استخوان‌ها و میزان تخصص و مهارت جراح دندانپزشک تعیین خواهد شد. به همین دلیل، امکان تعیین قیمت این جراحی بدون بررسی شرایط شما وجود ندارد.

در صورتی که ساکن شهر تهران هستید و قصد دارید از قیمت دقیق جراحی سینوس لیفت اطلاع پیدا کنید، برای یک جلسه مشاوره رایگان و برآورد قیمت به کلینیک دندانپزشکی دکتر بنیانیان واقع در میدان آرژانتین، خیابان احمد قصیر (بخارست)، خیابان ششم غربی، پلاک ۲۲، واحد ۷ مراجعه نمایید.

مراقبت‌های پس از جراحی سینوس لیفت

بعد از عمل، سعی کنید بینی خود را در معرض باد قرار ندهید و مرتبا عطسه نکنید. (می‌دانیم که کنترل عطسه سخت است، بنابراین سعی کنید از هر چیزی که باعث عطسه‌ی اضافی شما می‌شود دوری کنید). عطسه و دمیدن در بینی می‌توانند باعث جابجایی مواد پیوند استخوان و شل شدن بخیه‌ها شوند.

دندانپزشک یا متخصص دندانپزشکی ممکن است نسخه‌ی زیر را برای شما تجویز کند:

  • اسپری سالین برای مرطوب نگه داشتن بینی شما
  • نسخه‌ای برای جلوگیری از احتقان و التهاب
  • داروی ضد درد
  • آنتی‌بیوتیک‌ها
  • دهانشویه ضدمیکروبی برای جلوگیری از عفونت.

مراقبت‌های پس از جراحی سینوس لیفت

۷ تا ۱۰ روز پس از جراحی یک قرار ملاقات بعدی با متخصص دندانپزشکی خواهید داشت. در طی این ویزیت، متخصص محل جراحی را بررسی می‌کند و بخیه‌هایی را که حل نشده‌اند می‌کِشد. در برخی موارد، بیماران باید چند بار دیگر برای چک‌آپ مراجعه کنند. گرچه جای نگرانی نیست. متخصص دندانپزشکی شما فقط می‌خواهد مطمئن شود که شما به درستی بهبود می‌یابید.

شما می‌توانید از ترفندهای زیر برای بهبودی سریع‌تر استفاده کنید:

  • از کمپرس سرد روی صورت خود استفاده کنید.
  • از مصرف غذاهای داغ به شدت خودداری کنید.
  • انجام ورزش‌های سنگین به مدت دو هفته پس از جراحی ممنوع است.
  • به مدت ۳ روز، غذاهای نرم و له شده بخورید.
  • برای نوشیدن مایعات از نی استفاده کنید.
  • ناحیه جراحی را با دست یا زبان تحریک نکنید.

جمع بندی نهایی

شما در این مقاله از کلینیک دندانپزشکی دکتر بنیانیان با کلیه مراحل جراحی سینوس لیفت، مزایا و حتی خطرات این جراحی آشنا شدید. همچنین، آموختیم که این جراحی در بسیاری از مواقع، یکی از الزامات و پیش نیازهای جراحی ایمپلنت دندان است که با هدف بالا بردن غشای سینوس‌ها انجام می‌شود.

سوالات متداول در خصوص جراحی سینوس لیفت

آیا جراحی سینوس لیفت باعث سر درد می‌شود؟

√ بله. سر درد، احساس درد در بینی و زیر چشم‌ها از عوارض شایع ایم جراحی است که به مرور زمان بهبود پیدا می‌کند.

چند وقت پس از عمل لیفت سینوس می‌توانم به روال عادی برگردم؟

√ شما می‌توانید پس از گذشت ۲ الی ۳ روز به روال عادی و روزمره خود بازگردید.

جراحی سینوس لیفت چقدر طول می‌کشد؟

√ این جراحی با توجه به نوع باز یا بسته بودن آن بین ۴۵ دقیقه تا ۲ ساعت به طول می‌انجامد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۳ / ۵. تعداد آرا: ۱۹

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

اشتراک گذاری مطلب در:

اشتراک در
اطلاع از
guest
6 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
محسن

سلام خدمت تمامی بزرگواران داندنپزشکی دکتر بنیانیان
بنده جراحی سینوس لیفت انجام دادم و پنج روز میگذره از کی میتونم سیگار بکشم حداقل روزی دو نخ سیگار

صالح بهره مند۰۹۱۹۰۷۲۷۱۳۷

سلام
من رفتم برای ایمپلنت و عکس گرفت و یک عددی را فقط برای ایمپلنت گفت و من پذیرفتم و مبلغی را از من گرفت و امروز رفتم برای انجام کار یه برگه از من امضا گرفتند که در صورت نیاز کشیدن ریشه دندان ،سینوس لیفت و پیوند استخوان هزینه جدا دارد،که سریع در عرض ۲۰ دقیقه ریشه را درآورد و گفت سینوس لیفت انجام دادم و پودر استخوان زدم ایمپلنت را جا گذاری کرد و دوبرابر عدد توافقی از من مطالبه کرد،این موردی نداره ؟مراحل و کار سینوس لیفت و مثلا ترمیم استخوان اینجوریه؟؟

دکتر بنیانیان

با سلام
برای راهنمایی بهتر و ارائه بهترین طرح درمان عکس رادیو گرافی خود را به واتس اپ دکتر بنیانیان به شماره ۰۹۱۲۵۱۴۲۲۰۲ ارسال کنید.

مهسا

سلام جراحی لیفت سینوس انجام دادم دکترم گفتن بعد ۹ ماه پیچ ها رو قرار میدن منطقیه آیا؟!

دکتر بنیانیان

با سلام
اگر تشخیص و صلاح پزشکتون این بوده بله
ما عکس رادیو گرافی شمارو ندیدیم و در جریان طرح درمانتون نیستیم

مطالب و مقالات مرتبط :