آدرس : تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان بخارست، کوچه 6 ، پلاک 22، واحد 7       تلفن :   02188539720 

جستجو

دندان مصنوعی ثابت بر پایه ایمپلنت

زمان تقریبی برای مطالعه: 9 دقیقه
۴.۱
(۱۴۸۰)

اولین چیزی که با شنیدن کلمه‌ی «دندان مصنوعی» به ذهنتان می‌رسد چیست؟ آیا هنوز هم فکر می‌کنید که دندان مصنوعی، همان دندان یک سره‌ای است که وقتی از دهان خارج می‌شود باید در یک لیوان آب گذاشته شود؟ اگرچه که این نوع از دندان‌ها هنوز هم وجود دارند. اما این روزها، یک جایگزین به مراتب بهتر برای آن ساخته شده است: دندان‌ مصنوعی ثابت بر پایه ایمپلنت.

ما قصد داریم تا در این مقاله از کلینیک دندانپزشکی دکتر بنیانیان، شما را با انواع دندان مصنوعی ثابت بر پایه ایمپلنت دندان آشنا کنیم و توضیحات لازم را درباره این پروتز دندان به شما ارائه دهیم.

دندان مصنوعی ثابت بر پایه ایمپلنت چیست؟

دندان مصنوعی ثابت بر پایه ایمپلنت یک مجموعه از دندان‌های مصنوعی است که با استفاده از پایه ایمپلنت (پیچ) به استخوان فک شما جوش می‌خورد و برای همیشه در دهان شما باقی می‌ماند. این دندان مصنوعی به راحتی با چند ایمپلنت دندانی محکم می‌شود و به مرور زمان به بخشی از استخوان فک شما تبدیل خواهد شد.

دندان مصنوعی ثابت بر پایه ایمپلنت بر خلاف دندان مصنوعی‌های قدیمی (که روی لثه قرار می‌گرفتند و قابل حرکت بودند)، از طریق پیچ به استخوان فک شما متصل می‌شوند. یعنی عملا همان دندان مصنوعی، اما بدون قابلیت جابه‌جایی و کاملا شبیه به یک دندان واقعی.

چرا باید از این روش استفاده کنیم؟

استخوان یک بافت زنده است که برای حفظ حجم و تراکم خود به تحریک مداوم نیاز دارد. این تحریک به طور معمول از دندان‌ها ناشی می‌شود. وقتی دندان‌ها از دست می‌روند، استخوانی که قبلا آن‌ها را احاطه و از آنها پشتیبانی می‌کرد، خرد می‌شود. اگر این مشکل همچنان ادامه پیدا کند، ممکن است صورت شما شروع به آویزان شدن کند که در نتیجه این اتفاق، ظاهر شما پیرتر خواهد شد. (نمونه‌ی زیر را مشاهده کنید).

کاشت دندان مصنوعی ثابت بر پایه ایمپلنت

متاسفانه، استفاده از دندان مصنوعی متحرک در واقع این روند را تسریع می‌کند. اما استفاده از دندان مصنوعی ثابت آن را متوقف می‌کند. زیرا این روش جدید در دندانپزشکی با پشتیبانی از ویژگی‌های صورت (گونه‌ها و لب‌ها)،ساختار استخوان فک شما را باز می‌گرداند. در نتیجه، این امر باعث می‌شود تا شما جوان‌تر به نظر برسید.

مزایای استفاده از دندان مصنوعی ثابت بر پایه ایمپلنت

همانطور که در ابتدای این مقاله نیز به آن اشاره کردیم، دندان مصنوعی ثابت بر پایه ایمپلنت مزایای بسیار زیادی نسبت به دندان مصنوعی متحرک دارد که در مقاله مزایای ایمپلنت نسبت به پٰروتز دندان کامل درباره این موضوع صحبت کردیم. عملا، تمام مزایای ایمپلنت دندان در این روش قابل مشاهده است. تعدادی از برجسته‌ترین مزایای ایمپلنت دندان شامل موارد زیر هستند:

  • دندان مصنوعی ثابت بر پایه ایمپلنت در دهان شما ثبات است. پس فرایند جویدن غذا و صحبت کردن برای شما ساده تر از مواقعی است که دندان مصنوعی متحرک داشته باشید.
  • این روش بسیار زیباتر از پروتز متحرک دندان است.
  • کاشت دندان مصنوعی ثابت بسیار طبیعی است و شبیه به یک دندان واقعی به نظر می‌رسد.
  • دندان مصنوعی ثابت از تحلیل استخوان فک جلوگیری خواهد کرد.

کیفیت و ماندگاری روش پروتز بر پایه ایمپلنت

طول عمر و ماندگاری دندان مصنوعی ثابت بر پایه ایمپلنت به عوامل مختلفی بستگی دارد. تعدادی از برجسته‌ترین این موارد شامل کیفیت پایه‌های ایمپلنت، کیفیت پروتز، میزان مهارت و تخصص دنداپزشک در اجرای این فرایند و مراقبت‌های فرد از دندان‌های خود می‌باشد.

کیفیت ایمپلنت

کیفیت پایه‌‌های ایمپلنت نقش بسیار مهمی در ماندگاری پروتز دندان بر پایه ایمپلنت دارند. همانطور که می‌دانید، پایه های ایمپلنت همان پیچ‌های فلزی هستند که در استخوان فک شما قرار می‌گیرند و به عنوان یک تکیه‌گاه برای دندان مصنوعی شما عمل می‌کنند.

پس طبیعتا هر چه پایه‌های ایمپلنت شما از کیفیت بالاتری برخوردار باشد، ثبات و طول عمر ایمپلنت شما نیز افزایش پیدا خواهد کرد. شما می‌توانید اطلاعات بیشتری را در خصوص برترین برندهای ایمپلنت دندان در مقاله معرفی شده به دست آورید.

کیفیت پروتز

پس از جایگذاری پایه‌های ایمپلنت و برقراری اتصال محکم آن‌ها با فک، نوبت به قرار دادن پروتز دندان مصنوعی روی این پایه‌ها می‌‌رسد. این پروتزها از جنس‌های مختلفی ساخته می‌شوند که طبیعتا کیفیت آن‌ها با یکدیگر متفاوت است و هر کدام از آن‌ها مزایا، معایب و ماندگاری خاص خود را دارند.

دندان مصنوعی ثابت بر پایه ایمپلنت

مهارت دندانپزشک

عامل تاثیرگذار بعدی بر ماندگاری دندان مصنوعی‌های شما که بر پایه ایمپلنت هست، میزان تخصص دندانپزشک در انجام این جراحی است. هر چه متخصص ایمپلنت از تبحر بالاتری برای اجرای این فرایند برخوردار باشد، ماندگاری دندان مصنوعی بر پایه ایمپلنت شما نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

به همین دلیل است که انتخاب بهترین متخصص ایمپلنت دندان در این روش اهمیت ویژه‌‌ای دارد.

مراقبت‌های بهداشتی

رعایت بهداشت دهان و دندان پس از اتمام مراحل درمان شما، آخرین عامل موثر بر ماندگاری دندان های مصنوعی ثابت شما است. اگر دوست دارید برای مدتی طولانی (و حتی مادام العمر) از پروتز دندان بر پایه ایمپلنت خود استفاده کنید، باید در حفظ دندان‌های خود کوشا باشید.

مراجعه منظم به دندانپزشک برای چکاپ و جرمگیری، رعایت رژیم غذایی سالم، عدم مصرف خوراکی‌ها و غذاهای سفت و سخت، مسواک زدن، استفاده از نخ دندان و دهانشویه و…، از ضروریات حفظ و نگهداری دندان مصنوعی ثابت بر پایه ایمپلنت است.پیشنهاد میکنیم حتما مقاله نحوه مراقبت از ایمپلنت دندان را بخوانید.

دندان مصنوعی ثابت بر پایه ایمپلنت چگونه کار می‌کند؟

ایمپلنت دندان یک پست کوچک و پیچ مانند است که به عنوان ریشه‌ دندان جایگزین عمل می‌کند. این پیچ مانند ریشه‌ی دندان طبیعی، در استخوان زیر لثه قرار دارد. ایمپلنت‌ها از تیتانیومی ساخته شدند که توانایی منحصر به فرد جوش خوردن با استخوان را در فرآیندی به نام استخوان‌سازی دارد. این همان چیزی است که ایمپلنت‌ها را بسیار محکم و قابل‎‌اطمینان می‌کند.

سیستم‌های پیشرفته‌ی ایمپلنت امروزی حداقل تعداد ایمپلنت‌ها را برای پشتیبانی از حداکثر تعداد دندان‌ها امکان‌پذیر می‌کنند. این بدان معنا است که می‌توان از چهار ایمپلنت برای پشتیبانی از قوس کامل (فک بالا یا پایین) دندان‌های جایگزینِ ثابت و غیرمتحرک استفاده کرد. علاوه بر این، انجام این روند چشمگیر که زندگی فرد را دستخوش تغییر می‌کند تنها در یک روز ممکن است!

پروتز دندان ثابت بر پایه ایمپلنت

دندان مصنوعی ثابت بر پایه ایمپلنت یک استراتژی کارآمد و مقرون به صرفه را برای جایگزینی دندان دائمی ارائه می‌دهند. به جای اینکه از یک ایمپلنت دندان برای هر دندان از دست رفته استفاده کنید (که غیرعملی است و توصیه نمی‌شود)، از یک دندان مصنوعی با پایه ثابت ایمپلنت استفاده می‌کنید.

برای بازیابی نسبت طبیعی دندان‌ها و لثه‌های شما با حجم استخوان کمتر، ما باید دندان مصنوعی (جایگزین) واقعی‌تری ایجاد کنیم که هم شامل دندان و هم لثه باشد. در غیر این صورت، هر دندان جایگزین دائمی بیش از حد بلند به نظر می‌رسد.

انوع ایمپلنت مورد استفاده در این روش

سه نوع ایمپلنت (اوردنچر) در این روش مورد استفاده قرار می‌گیرد:

  • اوردنچر میله‌ای
  • اوردنچر توپی

اوردنچر میله ای

دلیل نامگذاری این نوع از اوردنچرها به “اوردنچر میله‌ای”، شکل میله مانند نگهدارنده ایمپلنت‌ها است. این میله‌ها به ایمپلنت متصل می‌شوند و دندان مصنوعی را روی پایه نگه می‌دارند. میله‌های موجود در ایمپلنت این امکان را به دندان مصنوعی می‌دهد تا در صورت نیاز روی ایمپلنت‌ها بسته شود و امنیت بیشتری را نسبت به پروتزهای معمولی ارائه دهد.

مزایا:

  • هزینه کمتر
  • جراحی ساده تر
  • امکان تعویض یا تعمیر پروتز

معایب:

  • ثبات و استحکام کمتر
  • عدم امکان چرخش پروتز دندانی
  • نیاز به برداشتن پروتز دندانی برای تمیز کردن روزانه

اوردنچر توپی برای کاشت دندان مصنوعی ثابت بر پایه ایمپلنت

اوردنچر توپی

این نوع ایمپلنت‌ها دارای یک بخش کروی (توپی) در انتهای خود هستند که به داخل سوکت موجود در پروتز دندانی متصل می‌شود. اوردنچرهای توپی بهترین گزینه برای قوس پایینی فک هستند و تمیز کردن آن‌ها نسبت به سایر اوردنچرها بسیار ساده‌تر است.

مزایا:

  • ثبات و استحکام بالا
  • امکان چرخش پروتز دندانی برای تمیز کردن
  • عدم نیاز به برداشتن پروتز دندانی برای تمیز کردن روزانه

معایب:

  • هزینه بیشتر
  • نیاز به جراحی پیچیده تر
  • نیاز به دقت بیشتر در ساخت پروتز دندانی

روند اتصال دندان مصنوعی بر پایه ایمپلنت دندان

دندان مصنوعی ثابت بر پایه ایمپلنت

ممکن است با تهیه اشعه ایکس سه بعدی (۳D) از فک شما، محل ساختارهای آناتومیکی مانند استخوان، سینوس‌ها و اعصاب مشخص شود. این کار به ما این امکان را می‌دهد که تعداد ایمپلنت مورد نیاز و مکان ایده‌آل را برای آنها تعیین کنیم.

برای هر ایمپلنت باید یک کانال کوچک در استخوان ایجاد کنیم. در حین جراحی کاشت ایمپلنت که معمولا فقط به بی‌حسی موضعی احتیاج دارید، هیچ احساسی نخواهید داشت. ما تمام گزینه‌های بیهوشی فردی شما را پیش از جراحی با شما در میان خواهیم گذاشت و اطمینان حاصل خواهیم کرد که مشکلی برای شما به وجود نخواهد آمد.

هنگامی که ایمپلنت‌های شما در جای خود قرار گرفتند، یک مجموعه موقتی از دندان‌ها را به آن متصل می‌کنیم که تقریبا سه ماه در دهان شما می‌ماند تا زمانی که ایمپلنت‌ها کاملا به استخوان شما جوش بخورند و ترمیم کامل شود.

وقتی روند استخوان‌سازی کامل شد، دندان‌های دائمی را متصل می‌کنیم که دقیق‌تر از دندان‌های موقتی با بافت‌های لثه‌ی شما سازگار می‌شوند. با استفاده از این دندان‌ها می‌توانید هر چیزی را که می‌خواهید بخورید و از جذابیت و شباهت این دندان‌ها به یک دندان طبیعی لذت ببرید.

نحوه انتخاب تعداد پایه برای هر فرد

همانطور که در بالاتر نیز به این موضوع اشاره کردیم، تعداد پایه‌های ایمپلنت مورد نیاز در روش کاشت درندان مصنوعی ثابت در هر فرد نسبت به فرد دیگر متفاوت است. دندانپزشک متخصص، پس از معاینه بالینی، مشاهده و بررسی عکس و گاها اسکن کامل دهان، تعداد پایه‌های ایمپلنت مورد نیاز شما را تعیین می‌کند.

اما به طور کلی، تعداد پایه‌های ایمپلنت در روش دندان مصنوعی ثابت بر پایه ایمپلنت به عوامل مختلفی از جمله وضعیت استخوان فک، نوع دندان مصنوعی (ایمپلنت all-on-4 یا ایمپلنت all-on-6) و نظر دندانپزشک بستگی دارد.

انتخاب پایه ایمپلنت برای کاشت دندان مصنوعی ثابت

این روش کاشت دندان برای چه کسانی مناسب است؟

  • افرادی که تعداد زیادی از دندان‌های خود را از دست دادند و به دنبال یک راهکار جایگزینی سریع و یک باره می‌گردند.
  • کسانی که به دندان مصنوعی‌های معمولی و متحرک علاقه ندارند و یا از دندان مصنوعی معمولی خود خسته شدند.
  • افرادی که از کیفیت خوب استخوان فک بهره‌مند هستند.
  • افرادی که در سنین جوانی تا میانسالی به سر می‌برند (و کهولت سن زیادی ندارند).
    ما در یک مقاله جامع درباره اینکه چه کسانی نباید ایمپلنت کنند و بهترین سن انجام ایمپلنت دندان صحبت کردیم.

قیمت دندان مصنوعی ثابت بر پایه ایمپلنت 

به طور کلی قیمت ایمپلنت دندان و قیمت پروتز دندان با یکدیگر متفاوت است. از طرفی دندان مصنوعی ثابت بر پایه ایمپلنت، تلفیقی از هر دوی این روش‌ها است! به همین دلیل، تعیین دقیق هزینه نهایی کار ساده‌ای نیست.

این هزینه با توجه به عوامل متخلفی مانند شرایط و وضعیت استخوان فک، تعداد فک‌هایی که قصد دارید برای آن‌ها از این روش استفاده کنید، تعداد پایه‌های ایمپلنت و کیفیت دندان مصنوعی تعیین خواهد شد.

برای دریافت قیمت، میتوانید از مشاوره رایگان کلینیک دندان پزشکی دکتر بنیانیان استفاده کنید تا بهترین متخصص ایمپلنت دندانی که می‌شناسید، وضعیت شما را بررسی و قیمت دقیق‌تر این فرایند را برایتان محاسبه کند.

قیمت دندان مصنوعی ثابت بر پایه ایمپلنت

عوامل تاثیر گذار بر قیمت دندان مصنوعی ثابت بر پایه ایمپلنت

  1. میزان بازسازی لازم برای  استخوان از دست رفته بیمار
  2. نیاز به انجام خدمات جانبی مانند سینوس لیفت، پیوند استخوان، ویستیبولوپلاستی و …
  3. برند ایمپلنت انتخابی برای پایه های دندان مصنوعی
  4. تعداد پایه انتخابی برای قرار گیری دندان مصنوعی روی آن
  5. تعداد روکش و پونتیک برای دندان مصنوعی ثابت
  6. جنس روکش و پروتزهای دندان مصنوعی ثابت

مراقبت از دندان مصنوعی بر پایه ایمپلنت دندان

عمل جراحی ایمپلنت بسیار دقیق و برنامه‌ریزی شده است. به همین دلیل، معمولا افراد در حین جراحی یا پس از آن، متوجه احساس ناراحتی و درد نخواهند شد. با این حال، چند توصیه مهم برای مراقبت از دندان مصنوعی بر پایه ایمپلنت وجود دارد که در ادامه به توضیح آن‌ها خواهیم پرداخت.

  • بهتر است حداقل به مدت شش تا هشت هفته از مصرف غذاهای ترد، جویدنی یا سخت خودداری کنید.
  • در روزهای ابتدایی پس از نصب دندان مصنوعی، با کمک نی آب و نوشیدنی بنوشید.
  • از صرف خوراکی‌های چسبنده مانند آدامس یا تافی خودداری کنید.
  • داروهای مسکن تجویز شده توسط پزشک را به موقع مصرف کنید.
  • در صورت وجود احساس درد، مسکن بخورید.
  • از کمپرس سرد برای کاهش تورم صورت خود استفاده کنید.

این دندان‌ها، تفاوتی با یک دندان واقعی نخواهند داشت. لذا روند مراقبت از آن‌ها، کاملا شبیه به مراقبت از یک دندان واقعی خواهد بود. سعی کنید بهداشت دهان و دندان خود را تا بیشترین حد ممکن رعایت کنید و از استفاده از نخ دندان و دهانشویه نیز غافل نشوید.

دریافت خدمات دندان مصنوعی ثابت بر پایه ایمپلنت

دندان مصنوعی ثبات بر پایه ایمپلنت، بهترین روش دستیابی به تعداد زیادی دندان به صورت یکجا است. با کمک این روش، شما می‌توانید به راحتی صحبت کنید، غذا بخورید و ظاهر زیبایی نیز داشته باشید.

روش کاشت دندان مصنوعی ثابت بر پایه ایمپلنت تنها در برخی از کلینیک‌های دندانپزشکی تخصصی قابل انجام است. چرا که اجرای آن به تجهیزات ویژه و دیجیتالی نیاز دارد.

کلینیک دندانپزشکی دکتر بنیانیان مفتخر است تا به عنوان یکی از معدود دندانپزشکی‌های ایران و تهران، روش کاشت دندان مصنوعی ثابت را با بالاترین کیفیت و قیمتی مناسب (حتی به صورت پرداخت اقساطی) برای شما به اجرا در بیاورد. متخصصان ما با بالاترین میزان تجربه و مهارت، دندان‌هایی زیبا، سالم و شبیه به یک دندان واقعی برای شما به ارمغان می‌آورند.

 کلینیک دندانپزشکی دکتر بنیانیان در تهران

فراموش نکنید که اجرای صحیح و اصولی این روش، حائز اهمیت بسیار زیادی خواهد بود. چرا که نصب غیر اصولی پایه‌ها منجر به شل شدن و افتادن آن‌ها و در نهایت، از دست رفتن پایه‌ها خواهد شد.

در صورتی که ساکن شهر تهران هستید، شما نیز می‌توانید از خدمات دندان مصنوعی بر پایه ایمپلنت کلینیک دندانپزشکی دکتر بنیانیان بهره‌مند شوید. جهت رزرو نوبت با شماره تلفن  ۰۲۱۸۸۵۳۹۷۲۰ تماس حاصل نمایید و یا به آدرس ما واقع در میدان آرژانتین، خیابان احمد قصیر (بخارست)، خیابان ششم غربی، پلاک ۲۲، واحد ۷ مراجعه نمایید.

جمع بندی نهایی

سال‌هاست که سبک قدیمی دندان مصنوعی‌های متحرک کنار گذاشته شدند و افراد به دندان مصنوعی‌های بر پایه ایمپلنت دندان روی آوردند. این روش با تثبیت دندان‌های مصنوعی و یک سره در دهان شما، به حفظ ظاهر و عملکرد دندان‌هایتان کمک می‌کنند.

سوالات متداول در خصوص دندان مصنوعی بر پایه ایمپلنت دندان

برای اتصال دندان مصنوعی به فک از چند پایه ایملپنت دندان استفاده می‌شود؟

√ تعداد پایه‌های دندان مصنوعی در این روش بین ۲ تا ۸ پایه متفاوت خواهد بود.

معایب دندان مصنوعی بر پایه ایمپلنت چیست؟

√ این روش نسبت به دندان مصنوعی متحرک هزینه بالاتری دارد که با توجه به کیفیت نهایی کار، این اختلاف هزینه کاملا معقول است.

آیا این روش ارزش صرف هزینه را دارد؟

√ بسته به نیازهای هر فرد، پاسخ این سوال متفاوت خواهد بود. با این حال، اکثر کسانی که از پروتزهای متحرک دندان به سمت پروتزهای ثابت بر پایه ایمپلنت دندان کوچ کردند، از این تغییر راضی بودند.

آیا دندان ثابت مصنوعی به بهبود تکلم نیز منجر خواهد شد؟

√ بله. صحبت کردن با یک دندان مصنوعی ثابت و فیکس شده در دهان، بسیار راحت‌تر از یک دندان مصنوعی متحرک است.

ماندگاری دندان مصنوعی ثابت بر پایه ایمپلنت دندان چقدر است؟

√ این دندان‌های مصنوعی می‌توانند تا حدود ۱۰ الی ۱۵ سال در دهان شما دوام بیاورند. رعایت بهداشت دهان و دندان و مراقبت صحیح و اصولی نیز به افزایش این مدت زمان کمک خواهد کرد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۴.۱ / ۵. تعداد آرا: ۱۴۸۰

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

اشتراک گذاری مطلب در:

اشتراک در
اطلاع از
guest
32 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شیما

سلام.
آیا میشه کل دندان ها رو به روش دندان مصنوعی از روش ایمپلنت استفاده کرد.؟ امکان ارسال عکس هست که براتون ارسال بشه.

محمد

سلام وعرض ادب،می خواستم حدود قیمت دندان مصنوعی خوب بر پایه ایمپلنت و بدونم

استبرقی فاطمه

سلام ضمن عرض تشکر میخواستم بپرسم ایا یک فردی که دچار مشکل فشار خون بالا هست می تواند از دندان مصنوعی ثابت بر پایه ایمپلنت استفاده کند یا نه ؟
ببخشید چون فک بالا میخواستم ترمیم کنم و برای اولین بار نظر و دیدگاهم گذاشتم

دکتر بنیانیان

با سلام
برای راهنمایی بهتر و ارائه بهترین طرح درمان شما باید معاینه و ویزیت حضوری انجام دهید.
از طریق لینک زیر جهت اخذ نوبت اقدام نمایید .
https://drbonyanian.com/dental-appointment/

استبرقی فاطمه

سلام ضمن عرض تشکر میخواستم بپرسم ایا یک فردی که دچار مشکل فشار خون بالا هست می تواند از دندان مصنوعی ثابت بر پایه ایمپلنت استفاده کند یا نه ؟

دکتر بنیانیان

با سلام
برای راهنمایی بهتر و ارائه بهترین طرح درمان شما باید معاینه و ویزیت حضوری انجام دهید.
از طریق لینک زیر جهت اخذ نوبت اقدام نمایید .
https://drbonyanian.com/dental-appointment/

جابر

سلام خسته نباشید،،، میخواستم بدونم همان دندان مصنوعی که الان بطور کامل در دهان هست میشود با همان روشی که گفته شد در داخل دهان با پیچ ثابت کرد یا اینکه فرق دارد باید یک دست دندان مصنوعی دیگر ساخته شود تا آن را در دهان با پیچ ثابت کرد،،،
واگر با همان دندان مصنوعی که الان داره در دهان استفاده میشه هزینه ثابت کردن دندانها هر دو فک چقدر میشود،،، ممنون میشوم پاسخ دهید

دکتر بنیانیان

با سلام
برای راهنمایی بهتر و ارائه بهترین طرح درمان عکس رادیو گرافی خود را به واتس اپ دکتر بنیانیان به شماره ۰۹۱۲۵۱۴۲۲۰۲ ارسال کنید.

احمد

قیمت یک دست دندان کامل چند در میادممونم

کیومرث

سلام، دکتر من ۳۷سالمه دندونام کلا از دست دادم لطف کنید قیمت دندون مصنوعی ثابت بر پایه ایمپلنت برای دوتا فک چقدر میشه هزینش چقدره

دکتر بنیانیان

با سلام
برای راهنمایی بهتر و ارائه بهترین طرح درمان شما باید معاینه و ویزیت حضوری انجام دهید.
از طریق لینک زیر جهت اخذ نوبت اقدام نمایید .
https://drbonyanian.com/dental-appointment/

خواهر

سلام وقت بخیر
پدر من یک ماه است دندان مصنوعی گذاشته اما پشت دندان هایش زرد و سیاه شده
چرا ؟ از جنس دندان است
دندانش یاماها چی ژاپنه

حسین

سلام. من سی و هفت سالمه و به خاطر فرم بد و جنس بد دندون و همچنین مراقبت نکردن، از بیست سالگی دندونام شروع به خراب شدن کردن. و الآن نصفیشونو کشیدم، چند تا تقریبا سالم و بقیه هم ریشش مونده. لطفا یه هزینه تقریبی بگید. و اینکه آیا کارتونو تضمین میکنید؟ اگر کارتون تضمین داره، به چه صورت هست تضمینش؟

دکتر بنیانیان

برای راهنمایی بهتر و ارائه بهترین طرح درمان و براورد هزینه ها، عکس رادیوگرافی دندانتان را به واتس اپ دکتر بنیانیان به شماره ۰۹۱۲۵۱۴۲۲۰۲ ارسال کنید.

امید

درود
۱- از زمان گرفتن عکس رادیولوژی تا نصب دندان موقت، حدودا چقدر زمان میبر
۲- فلیپر کامل معمولا بخاطر فیت نبودن یا تکون خوردن در حین جویدن باعث آزار میشه و حتی تاحدی کلافه میکنه که صاحبش اونارو از دهان خارج کنه، آیا این پروتز بر پایه ایمپلنت هم ممکنه باعث کلافگی بشه؟ چون درآوردنش مقدور نیست

ممنون

جواد ماکویی

سلام ، من ۲ عدد دندان نیش و کناری در فک بالا دارم و بقیه پروتز متحرک میباشد. در فک پایین ۹ عدد دندان پیشین در کنار هم دارم و بقیه پروتز متحرک می باشد. آیا می توانم برای فک بالا و پائین از پروتز ثابت استفاده کنم و اگر بشود چه قدر هزینه دارد.

رسول محققی

سلام
می خواستم قیمت کامل دندان مصنوعی ثابت بدونم

فردین

باعرض سلام وخسته نباشیدبنده تمام دندوناموازدست دادم ولی بجزچهاردندان تمام ریشه های دندونم سرجاشونن ایامیتونم ازدندون مصنوعی برپایه اینپلنت استفاده کنم میشه بگین اصلابالاترین قیمت چقدردرمیاد

فرهادی

درود،خسته نباشید،من کل دندانم مصنوعی متحرک است اشتباه کردم حداقل ۶ تادندان سالم داشتم بنظرم چون دکتر متخصص نبوده به این وضع رسیدم.حالا امکانش هست یعنی تکنولوژی دندان ثابت بدون جراحی ودرد که صورتم افتاده مثل اول بشه

Ali

سلام و خسته نباشید
ضمن تشکر از توضیحات کامل، هزینه دندان مصنوعی ثابت بر پایه ایمپلنت برای فک بالا با چهار پایه و شش پایه چقدر می شود؟

امیر پناهی

از این بهتر برایه کسی که فک ولثه اش مدام در حال تغییر اندازه از نظر شکل واندازه میباشد بهترین شیوه ی دندان پزشکی است فقط یک سوال جنس دندان مصنویی که بر پایه ایمپلنت نصب میشود از چیست واز چه چیز میتواند باشد

علیرضا

ضمن عرض تشکر باید بگویم من حدود ۶ سال پبش چند دندان شکسته داشتم رفتم پیش یکی از دندانسازان که آشنای ما بود گفت درستش میکنه وهمه را طی چند روز کشید فقط نگذاشتم ۶تا جلویی فک پایین رابکشه !!خلاصه دندان ساخت نتوانستم استفاده کنم یکجای دیگر رفتم دوباره ساخت بازهم نتوانستم استفاده کنم .از شکل و قیافه افتادم کم کم خانه نشین شدم و…. همیشه درآرزوی همچینن چیزی بودم تا زندگی رابهم برگرداند از سازندگانش کمال تشکر را دارم..

مطالب و مقالات مرتبط :