آدرس : تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان بخارست، کوچه 6 ، پلاک 22، واحد 7       تلفن :   02188539720 

جستجو
۴.۱
(۲۲۵۴)

قیمت کامپوزیت دندان در تهران

قیمت کامپوزیت دندان در سال ۱۴۰۲ در تهران چقدر است؟ تعرفه و هزینه کامپوزیت به ازای هر واحد دندان چقدر می‌شود؟ اگر بخواهیم از بهترین برند کامپوزیت دندان استفاده کنیم، باید چقدر هزینه کنیم؟و…

این‌ها، پر تکرار ترین سوالات مراجعه کنندگان و متقاضیان کامپوزیت دندان به کلینیک دندانپزشکی دکتر بنیانیان در سال ۱۴۰۲ در خصوص قیمت کامپوزیت دندان است. اما نگران نباشید. زیرا ما تصمیم داریم تا در این مقاله، به تمامی این سوالات پاسخ دهیم.

عوامل موثر در تعیین قیمت کامپوزیت دندان

کامپوزیت دندان ممکن است با توجه به ویژگی‌هایی که دارد، قیمت متفاوتی داشته باشد. برای مثال، طول عمر کامپوزیت، کیفیت کامپوزیت، تعداد دندان‌هایی که قصد کامپوزیت کردن آن‌ها را دارید، برند و کشور سازنده کامپوزیت، مراحل کامپوزیت دندان، تجربه و مهارت دندانپزشکی که به او مراجعه می‌کنید و…، نمونه‌هایی از عوامل تاثیرگذار بر قیمت کامپوزیت هستند که در ادامه مفصلا به آن‌ها خواهیم پرداخت.

تعداد دندان‌هایی که قصد کامپوزیت کردن آن‌ها را دارید

برای تخمین حدودی قیمت کامپوزیت دندان‌های خود، نیاز به تعیین تعداد دندان‌هایی دارید که قصد کامپوزیت کردنشان را دارید. این تعداد به صورت دقیق‌تر و تخصصی تر توسط دندانپزشک مشخص خواهد شد. اما معمولا افراد برای داشتن لبخندی زیبا به ۶ تا ۸ واحد دندان نیاز خواهند داشت.

تعداد واحد کامپوزیت به طور مستقیم بر قیمت این روش زیبایی و درمانی تاثیر می‌گذارد. بدیهی است که با افزایش تعداد واحد‌های دندانی، قیمت نهایی نیز افزایش پیدا می‌کند.

کیفیت، برند و کشور سازنده کامپوزیت دندان

کامپوزیت تولیدی توسط برندها و کشورهای مختلف از کیفیت متفاوتی برخوردارند. علاوه بر کیفیت، طول عمر هر یک از این برندها نیز با برند دیگر متفاوت است. بنابراین، اختلاف هزینه بین برندهای متفاوت کامپوزیت دندان کاملا معقول است.

معمولا کامپوزیت‌های کشور سوئیس و آمریکا، بالاترین کیفیت و البته قیمت را نسبت به سایر برندهای کامپوزیت دارند. البته توجه داشته باشید که کیفیت برند کامپوزیت، تنها بخشی از عملکرد آن را تشکیل می‌دهد. بخش عمده و شاید اصلی کیفیت کامپوزیت دندان مربوط به مهارت دندانپزشک و تخصص او در استفاده از این مواد است.

مهارت و تخصص دندانپزشک در نصب کامپوزیت

همانطور که در مقاله‌ی کامپوزیت دندان به آن اشاره کردیم، مواد کامپوزیتی برعکس لمینت دندان، به صورت لایه به لایه بر روی دندان قرار می‌گیرد و پس از آن توسط دندانپزشک فرم و حالت پیدا می‌کند. به همین علت، زیبایی کامپوزیت دندان به طور مستقیم به مهارت دندانپزشکی که به او مراجعه می‌کنید بستگی دارد.

طبیعتا هر چقدر پزشک باتجربه تر و ماهرتری را برای کامپوزیت کردن دندان‌های خود انتخاب کنید، علاوه بر اینکه لبخندی زیباتر خواهید داشت، مجبور به پرداخت هزینه‌ی بیشتری نیز خواهید بود.

هزینه‌های جانبی قیمت کامپوزیت دندان

به جز مواردی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم، عوامل دیگری نیز در تعیین قیمت نهایی کامپوزیت دندان دخیل هستند. یعنی اگر قصد داشته باشید که از تمام هزینه‌هایی که در مسیر کامپوزیت کردن دندان‌هایتان وجود دارد مطلع شوید، باید به برخی هزینه‌های جانبی هم فکر کنید.

برخی از این هزینه‌ها عبارتند از:

  • هزینه ناشی از درمان پوسیدگی‌های دندانی

اولین پیشنهاد دندانپزشک برای داشتن یک کامپوزیت ماندگار و سالم، درمان و ترمیم دندان‌های پوسیده است. آیا می‌توانید تصور کنید که یک دندان با ریشه آسیب دیده را کامپوزیت کنید؟!

دندان خراب بعد از مدتی شما را مجبور به عصب کشی می‌کند. حتی ممکن است مجبور شوید تا دندان خود را بکشید! به همین دلیل، ناچارید تا روکش کامپوزیتی را از روی دندان‌هایتان بردارید. بنابراین، درمان ریشه دندانی که در شرف پوسیدگی قرار دارد (پیش از فرایند کامپوزیت دندان) حائز اهمیت بسیار زیادی است.

  • هزینه ناشی از درمان ارتودنسی

یکی از موضوعات مهمی که باید پیش از نصب روکش کامپوزیتی به آن توجه داشته باشید، مرتب بودن ظاهر دندان‌ها است. اگر نامرتبی دندان جزئی باشد، با همان کامپوزیت پوشانده می‌شود. اما در شرایطی که میزان ناهنجاری و نامرتبی دندان‌ها زیاد باشد، ممکن است مجبور به ارتودنسی دندان‌هایتان باشید.

تشخیص نیاز یا عدم نیاز به رفع ناهنجاری‌های دندان‌ها پیش از کامپوزیت بر عهده دندانپزشکی است که به او مراجعه می‌‌کنید. برای اطمینان از این موضوع می‌توانید پیش از نصب کامپوزیت‌ها با دندانپزشک خود مشورت کنید.

در صورتی که دوست دارید مقالات مرتبط با لمینت دندان را مطالعه کنید، می‌توانید به صفحات “انواع لمینت دندان“، “تفاوت کامپوزیت و لمینت دندان“، “قیمت لمینت دندان” و “عوارض لمینت دندان” مراجعه کنید.

عوامل موثر روی تعیین قیمت کامپوزیت

قیمت هر واحد کامپوزیت دندان در تهران

قیمت کامپوزیت دندان در تهران از حدود ۱ میلیون تومان تا ۵ میلیون تومان به ازای هر واحد دندان متغیر است. یعنی، اگر قصد داشته باشید ۸ دندان جلوی فک بالای خود (که بیشترین تاثیر را روی لبخند دارند) کامپوزیت کنید، باید بین ۸ تا ۴۰ میلیون تومان هزینه کنید.

قیمت کامپوزیت دندان جلو

دندان‌های جلو به دلیل نقش مهمی که در لبخند و زیبایی چهره دارند، حائز اهمیت فراوانی هستند. به همین دلیل، پیشنهاد اکثر دندانپزشکان و متخصصان این حوزه، استفاده از باکیفیت‌ترین برندهای کامپوزیت برای دندان‌های جلوی صورت است.

با این همه، قیمت کامپوزیت دندان جلوی فک، از ۲ میلیون تومان به ازای هر واحد آغاز می‌شود و تا ۵ میلیون تومان نیز ادامه دارد.

قیمت کامپوزیت دندان جلوی فک

جدول قیمت کامپوزیت ونیر برندهای مختلف

همانطور که پیش تر نیز به این موضوع اشاره کردیم، کشورهای مختلفی هستند که اقدام به تولید کامپوزیت ونیر کرده‌اند. طبیعتا، قیمت کامپوزیت هر یک از این برندها با برندهای دیگر متفاوت است.

ما در کلینیک دندانپزشکی دکتر بنیانیان، برای سهولت شما در تصمیم گیری و انتخاب برند کامپوزیت مورد نظرتان، در ادامه‌ی این مقاله، قیمت کامپوزیت برندهای مختلف را بیان می‌‌کنیم. پس در ادامه‌ی این مقاله با ما همراه باشید.

برند کامپوزیت دندان کشور مبدا قیمت حدودی
اپالیس FGM
برزیل
از ۱ میلیون تومان
کامپوزیت ونیر آکسفورد
آلمان
از ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان
کامپوزیت ونیر اسپیدنت
چین
از ۲ میلیون تومان
کامپوزیت دندان توکویاما
ژاپن
از ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان
کامپوزیت ونیر شوفو
ژاپن
از ۲.۵ میلیون تومان
کامپوزیت ونیر سولافیل
انگلیس
از ۳ میلیون تومان
جیانیان GC
ژاپن
از ۴ میلیون تومان

در ادامه، توضیحات بیشتری در خصوص هر یک از این برندهای تولید کننده کامپوزیت دندان و قیمت‌هایشان به شما خواهیم داد.

قیمت کامپوزیت آی پی اس IPS

کامپوزیت آی پی اس (IPS) نوعی کامپوزیت ساخته شده توسط کشورهای سوئیس و آلمان می‌باشد. این برند به عنوان یکی از محبوب‌ترین برندهای کامپوزیت جهان شناخته شده است؛ زیرا علاوه بر تنوع بالای طیف رنگی، از کیفیت بالایی نیز برخوردار است.

قیمت کامپوزیت سوئیسی ips در بازار ایران بین ۳ تا ۴ میلیون تومان به ازای هر واحد کامپوزیت است.

قیمت کامپوزیت آی پی اس IPS

قیمت کامپوزیت آلمانی کاریزما

کامپوزیت کاریزما (Charisma) یک محصول آلمانی و  با کیفیت می‌باشد که توسط برند کولرز تولید می شود. این کامپوزیت از استحکام و کیفیت بالایی برخودار است و از محبوبیت ویژه در جهان بهره مند می باشد. هزینه هر واحد کامپوزیت کاریزما بین ۲.۵ الی ۳.۵ میلیون تومان می‌باشد.

قیمت کامپوزیت نانوسرامیک

کامپوزیت نانو سرامیکی از فناوری نانو استفاده می‌کند تا عملکرد و کار آمد بهتری داشته باشد. به همین دلیل، قیمت نسبتا بالاتری نسبت به سایر مدل‌های کامپوزیت دارد. قیمت کامپوزیت دندان نانو سرامیکی در سال ۱۴۰۲به ازای هر واحد کامپوزیت ۳.۵ میلیون تومان می‌باشد.

قیمت کامپوزیت توکویاما

مبدا کامپوزیت توکویاما کشور ژاپن است. کامپوزیت‌های این برند تنوع رنگی مناسبی از A1 تا D4 را دارا می‌باشد. همچنین این کامپوزیت در دسته میکروهیبریدی قرار دارد و در برابر سایش مقاوم است. قیمت کامپوزیت‌های توکویاما به ازای هر واحد کامپوزیت، تقریبا ۲.۵ میلیون تومان می‌باشد.

قیمت کامپوزیت دندان توکویاما ژاپنی

قیمت کامپوزیت سارمکو

کامپوزیت دندان سارمکو (saremco) یکی از انواع کامپوزیت دندان سوئیسی با کیفیت و قیمت مناسب می‌باشد و به طور میانگین مبلغ ۲.۵ میلیون تومان قیمت دارد.

قیمت کامپوزیت متحرک دندان اسنپ آن اسمایل (Snap on Smile)

کامپوزیت متحرک دندان که به لمینت متحرک دندان نیز شهرت دارد، نوعی قالب آماده است که روی دندان‌های شما قرار می‌گیرد و ظاهری زیبا به لبخند شما می‌دهد. این نوع از کامپوزیت‌ها به دلیل اینکه دائمی نیستند و احتمال شکستگی‌شان بسیار بالاست قیمت چندانی ندارند.

شما می‌توانید کامپوزیت متحرک دندان یا همان اسنپ آن اسمایل را از فروشگاه‌های تجهیزات دندانپزشکی و حتتی داروخانه‌ها با قیمتی بین ۵۰۰ هزار تومان تا ۱ میلیون تومان تهیه کنید.

هزینه کامپوزیت طرح لبخند

همانطور که می‌دانید، اطلاح طرح لبخند، مجموعه‌ای از کارها و درمان‌های مختلفی است که با هدف زیباتر کردن لبخند انجام می‌شود. به همین دلیل، تعیین قیمت آن کمی دشوار خواهد بود.

زیرا ممکن است برای اصلاح کردن طرح لبخند شما به اقدامات جانبی مانند ترمیم دندان، عصب کشی دندان، جراحی لثه، جراحی افزایش طول تاج دندان، بلیچینگ دندان و یا حتی ارتودنسی دندان نیز نیاز باشد. (توضیحات لازم در خصوص هر یک از این روش‌ها، با کلیک روی نام هر یک نمایان خواهد شد.)

به همین دلیل، بهتر است برای تعیین دقیق قیمت کامپوزیت طرح لبخند به کلینیک‌های معتبری که تمام این خدمات را ارائه می‌دهند (مانند کلینیک دندانپزشکی دکتر بنیانیان که یکی از مجهزترین کلینیک‌های دندانپزشکی در تهران است) مراجعه کنید تا قیمت دقیق‌تری از این خدمت به دست بیاورید.

قیمت پالیش کامپوزیت

به صورت کلی می‌توان گفت هزینه پولیش کامپوزیت (پالیش کامپوزیت) دندان در سال ۱۴۰۲ برای هر فک حدودا برابر با ۵۰۰ هزار تومان است که البته با توجه به شرایط مختلف بیمار و فاکتورهای موثر بر روی هزینه می‌تواند افزایش و یا کاهش داشته باشد.

قیمت کامپوزیت دندان خرگوشی

تعیین قیمت کامپوزیت دندان خرگوشی به عوامل مختلفی بستگی دارد و نمی توان یک قیمت مشخص را برای آن در نظر گرفت. این عوامل باعث می‌شود تا هزینه کامپوزیت در افراد مختلف کاهش و یا افزایش پیدا کند. اما به طور میانگین، هزینه کامپوزیت دندان خرگوشی حدود ۳ میلیون تومان به ازای هر دندان است.

قیمت کامپوزیت دندان خرگوشی

قیمت کامپوزیت قسطی در تهران

در صورتی که شرایط پرداخت یکجای هزینه‌های کامپوزیت دندان را نداشته باشید، می‌توانید این موضوع را با کلینیک دندانپزشکی دکتر بنیانیان مطرح کنید. با توجه به شرایط خاص اقتصادی کشور، بسیاری از کلینیک‌ها و دندانپزشکی‌های معتبر به جز ما نیز در خصوص پرداخت اقساطی کامپوزیت دندان با شما همکاری خواهند کرد.

قیمت کامپوزیت دندان بیشتر است یا لمینت دندان؟

وجود تفاوت‌ لمینت و کامپوزیت دندان، اغلب موجب سردرگمی مراجعه کنندگان به کلینیک دندانپزشکی دکتر بنیانیان در انتخاب بین این دو می‌شود. برای بررسی دقیق تر قیمت این دو روش، بهتر است در ابتدا، نگاهی به جدول مشخصات کلی و مقایسه بین کامپوزیت دندان و لمینت دندان بیاندازیم.

مبنای مقایسه کامپوزیت دندان لمینت دندان

استحکام

شکننده و کم استحکام
با استحکام بالا

ماندگاری

۲ تا ۵ سال
۱۰ تا ۱۵ سال

تغییر رنگ در طی زمان

خیلی زیاد
خیلی کم

دامنه کاربرد

مشکلات جزئی دندان
طیف گسترده ای از عیوب دندان

برگشت پذیری

دارد
ندارد

طول درمان

یک روز
بین ۷ تا ۲۰ روز

ضخامت اضافه شده به دندان

زیاد
کم

نیاز به پالیش سالیانه

دارد
ندارد

نیاز به تراش دندان

ندارد یا در حد بسیار جزئی
در حد بسیار جزئی از نیم تا ۳ میکرون

زیبایی و طبیعی بودن

متوسط
زیاد

قیمت

پایین - متوسط
متوسط - بالا

کامپوزیت‌های ارزان و گران قیمت چه تفاوت‌هایی با هم دارند؟

یکی از عوامل مهمی که موجب تفاوت قیمت بین کامپوزیت‌های گران نسبت به کامپوزیت‌های ارزان قیمت می‌شود، طول عمر کامپوزیت است. برخی از کامپوزیت‌ها ماندگاری و ثبات رنگ بیشتری دارند و برخی زودتر باید تعویض یا ترمیم شوند. 

کیفیت کامپوزیت نیز از دیگر دلایل مهمی است که باعث تفاوت قیمت کامپوزیت‌های ارزان و گران می‌شود. هرچقدر مرغوبیت و کیفیت کامپوزیت بهتر باشد، نرخ آن هم متناسبا افزایش می‌یابد. بنابراین چون کامپوزیت‌های گران از مواد با کیفیت برتر و دارای استحکام بالاتری ساخته شدند، بالاتر بودن هزینه آنها امری طبیعی است، زیرا طول عمر بالاتری دارند.

به عنوان مثال برخی کامپوزیت‌های ارزان‌تر زودتر از روی دندان می‌افتند و یا به زردی می‌گرایند. البته رعایت بهداشت دهان و دندان نیز در این باره نقش پررنگی بازی می‌کند.

علاوه بر مواردی که توضیح دادیم، موارد دیگری نیز وجود دارد که به تفاوت کامپوزیت ارزان و گران منجر می‌شود. مواردی مانند:

  • نیاز یا عدم نیاز به پولیش سالیانه
  • مقاومت در برابر تغییر رنگ
  • مقاومت در برابر ساییدگی

همانطور که مشاهده می‌کنید، مزایای لمینت دندان نسبت به کامپوزیت بسیار بیشتر است. این موضوع، قیمت بالاتر لمینت را نسبت به کامپوزیت دندان توجیح می‌کند.

قیمت کامپوزیت دندان در تهران به ازای هر واحد ۱ میلیون تومان آغاز می‌شود و تا نزدیک به ۵ میلیون تومان نیز ادامه دارد. در حالی که قیمت لمینت دندان از ۵ میلیون تومان آغاز و به حدود ۱۲ میلیون تومان ختم می‌شود.

جمع بندی نهایی

آنچه که به توضیح آن پرداختیم، مروری بود بر قیمت کامپوزیت دندان در سال ۱۴۰۲ در تهران. در صورتی که قصد استفاده کردن از خدمات کامپوزیت دندان کلینیک دندانپزشکی دکتر بنیانیان دارید، می‌توانید با شماره تلفن ۰۲۱۸۸۵۳۹۷۲۰ تماس حاصل نمایید و یا به کلینیک ما، واقع در تهران، میدان آرژانتین، خیابان احمد قصیر (بخارست)، خیابان ششم غربی، پلاک ۲۲، واحد ۷ مراجعه نمایید.

سوالات متداول در خصوص قیمت کامپوزیت دندان

هزینه کامپوزیت دندان در کلینیک‌های مختلف متفاوت است و به عوامل متعددی بستگی دارد. ما در بخش توضیحات مقاله این موضوع را به طورکامل مورد بررسی قرار دادیم.

قیمت کامپوزیت دندان جلو به دلیل حساسیت بالاتر این دندان‌ها و نمایان بودنشان در هنگام صحبت کردن و لبخند زدن، بیشتر از سایر دندان ها است که در توضیحات این مقاله به آن اشاره کردیم.

تعداد دندان‌هایی که قصد کامپوزیت کردن آن‌ها را دارید، کیفیت کامپوزیت مورد استفاده توسط دندانپزشک، کشور سازنده کامپوزیت و برند آن، مهارت و تخصص دندانپزشکی که به او مراجعه کردید و در نهایت محل جغرافیایی کلینیک یا دندانپزشکی مورد نظر شما، تاثیر زیادی روی تعیین قیمت نهایی دارد.

برای اطلاع از پاسخ این سوال می‌توانید با همکاران ما در مرکز دندانپزشکی دکتر بنیانیان در همه روزهای کاری از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب و پنج شنبه‌ها ۹ صبح تا ۳ عصر با شماره تماس ۰۲۱۸۸۵۳۹۷۲۲۰ تماس بگیرید. یا با تعیین وقت آنلاین به آدرس تهران، میدان آرژانتین، خیابان بخارست، خیابان ۶، پلاک ۲۲ واحد ۷ مراجعه کنید.

کلیه قیمت‌های مندرج در این مقاله در زمستان ۱۴۰۲ به روز رسانی شدند. در صورتی که نیاز به دریافت دقیق‌تر قیمت دارید، با شماره تلفن کلینیک دکتر بنیانیان که در صفحه تماس با ما موجود است، تماس حاصل نمایید.

کامپوزیت دندان ماندگاری کمتری نسبت به لمینت دارد. همچنین، از نظر برگشت پذیری، ضخیم کردن دندان، نیاز به پالیش سالیانه، زیبایی و قابلیت تغییر رنگ نسبت به لمینت دندان در سطح پایین تری قرار دارد.

متاسفانه به دلیل اینکه کامپوزیت دندان نوعی فرایند زیبایی و غیردرمانی محسوب می‌شود، شرکت‌های بیمه هزینه یا کمک هزینه‌ای بابت آن به شما پرداخت نخواهند کرد.

اما شما می‌توانید جهت کسب اطمینان خاطر از این موضوع با شرکت ارائه دهنده بیمه خود تماس بگیرید و در مورد این موضوع از آن‌ها سوال کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۴.۱ / ۵. تعداد آرا: ۲۲۵۴

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.