آدرس : تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان بخارست، کوچه 6 ، پلاک 22، واحد 7       تلفن :   02188539720 

جستجو

وستیبولوپلاستی چیست؛ مزیت‌های جراحی آن

زمان تقریبی برای مطالعه: 11 دقیقه
۳.۶
(۱۱۸)

در تشریح اینکه وستیبولوپلاستی چیست می توان گفت در شرایطی که فرد دندان های یک فک خود را از دست داده باشد، دندانپزشک برای قرار دادن پروتز دندان اعم از ایمپلنت یا قرار دادن دندان مصنوعی اقدام به انجام  این عمل با هدف افزایش عمق کف دهان می کند. در واقع با این عمل هدف اصلی ایجاد محیط مناسب در دهان برای جبران دندان های از دست رفته است. در این مطلب به طور مفصل به موضوع وستیبولوپلاستی می پردازیم.

وستیبول چیست؟

وستیبول چیست؟

پیش از آنکه به طور کامل درباره وستیبولو پلاستی بپردازیم لازم است واژه وستیبول معنی شود. در تعاریف علمی به فضای بین لب ها و دندان ها وستیبول گفته می شود که در مواردی فرد به علت کشیدن دندان و عدم قرار دادن دندان مصنوعی یا ایمپلنت، وقتی پس از سال ها برای این کار اقدام کند لازم است تا این فضا برای قرار دادن انواع پروتز متحرک، ایمپلنت یا ثابت آماده سازی شود.

در شرایطی که فرد بخواهد در فضای خالی لثه ها ایمپلنت دندان قرار دهد گاهی ممکن است نیازمند پیوند استخوان باشد که در ادامه به آن اشاره می شود.

به طور کلی در عمل وستیبولوپلاستی فرد به علت بی دندانی در طولانی مدت استخوانی که دندان روی آن قرار گرفته را از دست می دهد از همین رو به مرور لثه ها دچار مشکل می شود و ممکن است روند درمانی نیازمند جراحی لثه باشد.

جراحی وستیبولوپلاستی به چه صورت انجام می شود؟

پیش از انجام هر عمل جراحی لازم است پزشک بیمار را در جریان روند درمان و نتایج احتمالی آن قرار دهد. در شرایطی که فرد کاندیدای عمل وستیبولوپلاستی باشد باید بداند که انجام این عمل برای مدتی نیازمند مراقبت های بیشتر و رعایت نکاتی است که در نهایت با نتیجه مطلوب همراه باشد.

از آنجا که این عمل برای قرار دادن دندان مصنوعی برای جبران دندان های از دست رفته یا کاشت ایمپلنت بود، از همین رو لازم است فرد همه مراقبت های لازم را به کار بگیرد.

در جراحی وستیبولوپلاستی فاصله بین لثه ها و لب ها نیازمند اصلاح به روش های مختلف اعم استفاده از اسکالپل یا لیزر است. که انتخاب شیوه عمل کاملا از سوی جراح صورت می گیرد. در این عمل هدف اصلی دسترسی مناسب به لثه ها و نیز ترمیم استخوان فک برای قرار دادن پروتزهای ثابت و متحرک است. این عمل تاثیر زیادی بر سلامت دهان و دندان فرد و نیز زیبایی چهره او دارد. در صورتی که متخصص دندانپزشک این روش را به شما توصیه کرد حتما از او بخواهید که همه مزیت ها و معایب و عوارض احتمالی آن را با شما در میان بگذارد. تا در نهایت با بهترین انتخاب بتوانید زیبایی و سلامت خود را به دست آورید.

وستیبولو پلاستی چیست؟

منظور از کاهش عمق وستیبول در واقع کم شدن فاصله لثه ها و لب ها است که در اثر از دست دادن طولانی مدت دندان های یک فک می تواند ایجاد شود. همین موضوع یکی از دلایل اصلی و مهمترین انگیزه برای انجام عمل وستیبولوپلاستی است، که از این طریق فضای لازم برای قرار دادن دندان مصنوعی یا کاشت ایمپلنت فراهم شود.

وستیبولوپلاستی یک روش درمانی است که در شرایطی که غشای مخاطی لثه به مدت طولانی به علت بی دندان تغییر حالت داده باشد و یا بافت استخوانی در ناحیه ای که دچار بی دندانی است به طول کامل و یا زیاد تحلیل رفته باشد  متخصص دندان پزشک انجام وستیبولوپلاستی را بهترین راهکار و نیز مقدمه ای ضروری برای اقدامات درمانی بعدی اعم از کاشت ایمپلنت یا دندان مصنوعی می داند. به این منظور دندان پزشک برای افزایش فاصله دندان و لثه ها اقدام به این جراحی می کند. اما اینکه وسعت جراحی تا چه اندازه است کاملا به میزان تحلیل استخوان فک بستگی دارد.

انجام عمل وستیبولوپلاستی ممکن است با روش های مختلف با اسکالپل یا لیزر انجام شود. این روش نیز مانند سایر روش های درمانی دهان و دندان می تواند با بی حسی موضعی یا بیهوشی انجام شود. در نهایت انتخاب همه این موارد با متخصص جراح است. در صورتی که قصد انجام این عمل را داشته باشید لازم است اقدامات اولیه و توصیه های لازم را به طور کامل از جراح دریافت کنید. همچنین در جریان عوارض احتمالی این عمل نیز قرار بگیرید که در صورت مشاهده هر مشکلی نگران نشوید.

در صورت نیاز به استفاده از خدمات دندانپزشکی در این زمینه می توانید با کارشناسان دندانپزشکی دکتر بنیانیان تماس بگیرید و جهت تعیین وقت برای معاینه حضوری اقدام کنید.

مزایای جراحی وستیبولوپلاستی چیست؟

مزایای جراحی وستیبولوپلاستی چیست؟

انجام جراحی وستیبولوپلاستی در کنار سختی هایی که ممکن است تا به نتیجه رسیدن آن برای فرد به همراه داشته باشد اما مزیت های فراوانی نیز به همراه دارد از جمله اینکه:

  •       با انجام جراحی وستیبولوپلاستی فکی که در آن فرد دچار بی دندانی است آماده قرار دادن پروتزهای دندانی می شود
  •       شکل ظاهری و چهره فرد که بر اثر بی دندانی تغییر کرده به شکل اولیه خود بر می گردد
  •       انجام عمل وستیبولوپلاستی و قرار دادن دندان مصنوعی از پیر نشان دادن چهره فرد جلوگیری می کند
  •       عمل وستیبولوپلاستی برای قرار دادن ایمپلنت مانع تحلیل رفتن و تغییر حالت استخوان فک می شود
  •       با انجام عمل وستیبولوپلاستی و قرار دادن ایمپلنت یا دندان مصنوعی سلامت دهان و دندان فرد را به همراه خواهد داشت
  •       عمل وستیبولوپلاستی از تخریب و تغییر شکل فرم لب و لثه های فرد  پیشگیری می کند
  •       با انجام عمل وستیبولوپلاستی فرد سریع تر به سبک زندگی عادی خود بر می گردد و  خوردن آشامیدن برای او آسان تر می شود
  •       تکلم فرد با عمل وستیبولوپلاستی و جبران دندان از دست رفته بهبود پیدا می کند

بی دندانی در فک پایین منجر به چه مشکلاتی می شود؟

بی دندانی در فک پایین منجر به چه مشکلاتی می شود؟

یکی از مهمترین و شایع ترین مشکلاتی که بی دندان در تعداد زیاد و نیز به مدت طولانی می تواند برای فرد به همراه داشته باشد کوچک شدن و تحلیل رفتن استخوان های فک است. علاوه بر اینکه فرم دهان و لب ها نیز به مرور تغییر پیدا کرده و سن فرد را بیشتر نشان می دهد. علاوه بر اینکه لثه و فک بی دندان از نظر زیبایی ظاهری نیز خوشایند نیست.

از دیگر مشکلاتی که می توان برای این مشکل بر شمرد حرکت و چرخش استخوان فک به سمت جلو است. چرا که نوع حرف زدن فرد و نیز غذا خوردن در نبود دندان ها بدون تکیه گاه می شود، از همین رو در مدت زمان کوتاهی لب ها و فک ها تغییر حالت می دهند و به مرور شاهد افزایش چین و چروک در لب ها هستیم. علاوه بر اینکه در زمانی که فک بدون دندان باشد فرد برای غذا خوردن ناچار به فشار آوردن بر لثه ها و نیز استخوان فک است که آسیب زیادی می تواند به سلامت دهان و دندان وارد کند.

از دیگر عوارض مهمی که می توان برای فک بدون دندان برشمرد اختلال در غذا خوردن فرد و در ادامه بروز مشکلات برای دستگاه گوارش فرد است. در شرایطی که فرد در یک فک دچار بی دندانی است بسیاری از مواد غذایی را نمی تواند به راحتی استفاده کند. و یا عمل جویدن ناقص انجام می شود که این موضوع در بلع و هضم مشکلات عدیده ای ایجاد خواهد زد.

در کنار همه این عوارض اگر فرد در سنین جوانی دندان های خود را از دست دهد در صورت بی توجهی به تکمیل دوره درمان و جایگزین کردن فک با دندان های مصنوعی یا ایمپلنت از نظر روحی نیز آسیب زیادی می بیند. در این شرایط عمدتا افراد ایمپلنت را به دلیل تسهیل در روند سبک زندگی بیشتر انتخاب می کنند و گزینه محبوب تری است.

عمده ترین مشکلات بی دندانی فک :

  • تغییر حالت لب ها و فک پایین
  • اختلال در عمل جویدن و بلع
  • لق شدن دندان های مجاور در قسمت بی دندان
  • بروز چین و چروک اطراف لب
  • تحلیل رفتن استخوان فک
  • تاثیر منفی بر چهره فرد
  • تاثیر منفی بر تکلم فرد

در صورتی که فرد برای درمان بی دندانی خود دیر اقدام کنید روند درمان برای بازسازی استخوان های فک پیچیده تر و طبیعتا طولانی تر خواهد شد.

جراحی ایمپلنت دندان و پیوند استخوان

پیش از کاشت ایمپلنت متخصص طی معاینات بالینی خط فک شما را بررسی می کند. چرا که کاشت ایمپلنت نیازمند داشتن استخوان فک قوی برای نگه داشتن پروتز است. در صورتی که استخوان فک شما تحلیل رفته و یا باریک باشد به طوری که قادر به نگه داشتن و حمایت از پروتز نباشد در این صورت باید روش های درمانی برای آماده سازی محیط دهان و دندان شما صورت بگیرد.

در صورتی که برای قرار دادن ایمپلنت نیازمند پیوند استخوان به دلیل تحلیل لثه و استخوان فک باشید می توان گفت لازم است یکی از انواع جراحی فک و صورت را انجام دهید. جبران استخوان تحلیل رفته با پیوند استخوان و نیز ترمیم لثه همچنین کاشت پروتز ایمپلنت از جمله مراحلی است که برای جبران دندان از دست رفته باید طی کنید. چرا که پروتز ایمپلنت باید در استخوان فک قرار بگیرد از همین رو استخوان در این قسمت باید مقاومت لازم برای نگه داشتن ایمپلنت را داشته باشد.

استخوان فک نقش اساسی در حفظ سلامت و زیبایی ظاهری دندان های شما دارد. در زمان تحلیل رفتن استخوان فک در محل دندان های از دست رفته به مرور این آسیب می تواند به دندان های سالم و مجاور قسمت بی دندان نیز سرایت کند و سلامت دندان های شما را به مخاطره بیندازد.

در هنگامی که مدت طولانی از کاشت ایمپلنت غافل شده باشید، در صورت لزوم ممکن است نیازمند پیوند استخوان برای استحکام و ترمیم استخوان فک برای نگه داشتن پروتز ایمپلنت باشید.

در این مواقع جراح اقدام به بازسازی استخوان فک با پیوند استخوان می کند. تحلیل استخوان فک، تحلیل لثه را نیز به همراه دارد. جراح برای پیوند استخوان ممکن است از مواد معدنی آماده سازی شده در آزمایشگاه و یا از استخوان طبیعی استفاده کند.

نکته مهم

نکته مهم اینکه تنها زمانی امکان کاشت ایمپلنت برای شما ممکن است که دوره درمان پیوند استخوان به طور کامل طی شود. بنابراین باید در این مدت دوره درمان را با صبوری طی کنید.

جراح پس از معاینات بالینی و نیز مشاهده عکسها و اسکن دهانی شما برای انجام عمل اقدام می کند. عمدتا جراحی با بی حسی موضعی همراه است اما برای راحتی برخی بیماران خواستار بیهوشی کامل هستند. در صورتی که ریشه دندان از دست رفته در این قسمت باشد درمان عصب کشی روی آن انجام می شود. سپس محیط جراحی آماده و عمل پیوند صورت می گیرد.

روش های مختلفی که برای پیوند استخوان مرسوم است:

  • زنوگرافت: تامین استخوان از منابع طبیعی که عمدتا می تواند نمونه حیوانی باشد
  • آلوگرافت: از استخوان طبیعی فرد دیگر تهیه می شود
  • اتوگرافت: استخوان مورد نیاز از بدن خود فرد تامین می شود
  • آلوپلاست: از مواد سنتزی به جای استخوان استفاده می شود. این روش پرطرفدارتر است.

جراحی وستیبولوپلاستی  به چه صورت انجام می شود؟

پیش از انجام جراحی لازم است به صورت کامل توسط متخصص معاینه شوید. در نهایت پس از انجام عکس برداری ها و معاینات حضوری در صورتی که نیازمند انجام جراحی وستیبولوپلاستی باشد این موضوع از سوی متخصص با شما در میان گذاشته خواهد شد.

این جراحی ممکن است به روش های مختلفی بسته به شرایط شما با لیزر یا به سبک سنتی با اسکالپل انجام شود. عمدتا جراح این عمل را با بی حسی موضعی انجام می دهد اما بسته به شرایط بیمار ممکن است از بیهوشی نیز در این روش استفاده شود.

روش جراحی به این صورت است که با توجه به تشخیص جراح نخست بافت لثه باز می شود در صورت ضعیف بودن بافت لثه ممکن است پس از پیوند استخوان، نیاز به پیوند لثه نیز وجود داشته باشد. در نهایت تمام اقدامات لازم برای آماده سازی فک جهت کاشت ایمپلنت یا دندان مصنوعی انجام می شود.

نکته مهم اینکه این جراحی مقدمه ای برای تکمیل درمان است، یعنی پس از این جراحی فرد باید دوره بهبود و نقاهت محل عمل را طی کند. پس از آن جراح برای مراحل بعدی درمان که کاشت ایمپلنت یا دندان مصنوعی است اقدامات ثانویه را انجام می دهد.

استفاده از روش lipswitch برای درمان وستیبولوپلاستی

استفاده از روش lipswitch برای درمان وستیبولوپلاستی

استفاده از روش lipswitch برای جراحی وستیبولوپلاستی در شرایطی تجویز می شود که هدف از انجام آن قرار دادن دندان مصنوعی نیست بلکه جراح سعی دارد قسمتی از فک را برای قرار دادن ایمپلنت آماده کند. در این روش که عمدتا همزمان با افزایش عمق دهان پروتز ایمپلنت نیز کاشته می شود، برای بیمارانی کاربرد دارد که یک یا دو دندان خود را از دست داده اند. این روش برای بیمار روشی بسیار مقرون به صرفه است.

جراحی وستیبولوپلاستی با استفاده از لیزر

جراحی وستیبولوپلاستی با استفاده از لیزر

یکی از روش های جراحی وستیبولوپلاستی انجام این عمل با لیزر است. لیزر به کار رفته در این جراحی با طول موج ۸۱۰ نانومتر و با هدف عمق دادن به وستیبول است. انجام این روش کمک می کند تا با افزایش عمق کف دهان فضای کافی برای قرار دادن پروتز دندان مصنوعی فراهم شود. از مزیت های این روش می توان به عدم خونریزی و بی نیاز بودن آن به بخیه اشاره کرد.

انجام جراحی وستیبولوپلاستی با لیزر طی یک جلسه تکمیل شده و نسبت به روش سنتی با مشکلات کمتری برای بیمار همراه است. غالبا دندانپزشکان از این روش برای کسانی که خواستار استفاده از پروتز متحرک هستند این روش را ترجیح می دهند.

نکته مهمی که لازم است درباره عمل وستیبولوپلاستی با لیزر بدانید اینکه در این روش لثه با هدف افزایش عمق جراحی می شود تا اتصالات برای قرار دادن ایمپلنت مستحکم باشد.

بهبودی بعد از عمل

انجام این جراحی نیز مانند همه جراحی های دیگر نیازمند رعایت نکات مراقبتی است تا دوره بهبود با کمترین مشکل برای بیمار طی شود. از همین رو لازم است فرد موارد زیر را پس از جراحی به مدت حداقل دو هفته رعایت کند. نکاتی که لازم است فرد پس از انجام عمل رعایت کند از سوی جراح به او به صورت کتبی و شفاهی اعلام می شود تا روند درمان به خوبی طی شود.

نکات لازمی که باید فرد پس از جراحی وستیبولوپلاستی رعایت کند عبارت است از:

  •       این عمل نیز مانند هر جراحی دیگری ممکن است با کمی احساس درد همراه باشد از همین رو در صورت احساس درد می توان از مسکن های تجویز شده توسط دندانپزشک استفاده کرد
  •       برای پیشگیری از بروز عفونت نیز جراح برای شما آنتی بیوتیک تجویز می کند که باید بر اساس توصیه ها به موقع استفاده شوند
  •       در ۲۴ ساعت نخست از کمپرس یخ روی صورت در قسمتی که عمل شده استفاده کنید تا از تورم صورت پیشگیری شود
  •       پرهیز از انجام کارهای بدنی سخت به مدت دو هفته الزامی است
  •       در طول دوره درمان از مصرف سیگار و مشروبات الکلی بپرهیزید، ناپرهیزی در این مورد می تواند عوارض جبران ناپذیری برای شما به همراه داشته باشد.
  •       پرهیز از مصرف غذاهای سفت، داغ و تند که به محیط جراحی شده آسیب می رساند. در این مدت از سوپ، غذاهای نرم و کم نمک استفاده کنید
  •       توصیه های لازم اعم از رعایت بهداشت دهان و دندان و نیز مراقبت از محل عمل را به طور کامل رعایت کنید
  •       از  دستکاری محل جراحی و پانسمان محیط جراحی بپرهیزید
  •       در نظر داشته باشید که پس از انجام جراحی تا ۴۸ ساعت خروج خونابه از محل جراحی شده طبیعی است و جای نگرانی ندارد
  •       در صورتی که در محل جراحی از بخیه استفاده شده پس از ۱۰ تا ۱۴ روز برای کشیدن بخیه به پزشک خود مراجعه کنید
  •       بهبود کامل محل جراحی شده حدود ۴ تا ۶ هفته به طول می انجامد، پس در این مدت کاملا صبور باشید

درمان وستیبولوپلاستی توسط دندانپزشکی دکتر بنیانیان

درمان وستیبولوپلاستی توسط دندانپزشکی دکتر بنیانیان

از آنجا که عمل وستیبولو پلاستی نیازمند تخصص و تبحر بسیار جراح است از همین رو لازم است فرد در انتخاب جراح و نیز کلینیکی که به آن مراجعه می کند دقت کافی را به عمل آورد. سهل انگاری در انتخاب جراح  می تواند هزینه های جانبی و نیز عوارض زیادی را به همراه داشته باشد.

دندانپزشکی دکتر بنیانیان یکی از کلینیک ها معتبر و قابل اعتماد در تهران است که طی سال های خدمات دهی به مراجعان خود تلاش کرده همواره بهترین خدمات را با مناسب ترین هزینه ها ارائه کند. به کارگیری بهترین متخصصان در حوزه دهان و دندان و نیز استفاده از به روزترین تجهیزات دندانپزشکی دکتر بنیانیان را به یکی از کلینیک های مطمئن در زمینه سلامت دهان و دندان در ذهن مراجعه کنندگان ثبت کرده است. از همین رو در صورت نیاز به درمان وستیبولوپلاستی می توانید دندانپزشکی دکتر بنیانیان را انتخاب و جهت مراجعه حضوری و تعیین وقت قبلی با کارشناسان این کلینیک در طول تمام روزهای کاری تماس بگیرید.

سوالات متداول

هزینه جراحی وستیبولوپلاستی چقدر است؟

انجام این جراحی به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله فک مورد جراحی، تعداد دندان های از دست رفته و وسعت محل جراحی، دستمزد جراح، تعداد جلسات درمانی و طول دوره درمان و… همه مواردی است که در هزینه این جراحی موثر است. از همین رو لازم است جهت انجام معاینات کامل حضوری مراجعه کنید و در نهایت هزینه مشخص شده به شما اعلام می شود. جهت کاهش هزینه های درمانی در شرایطی که بیمه تکمیلی شما از این نوع خدمات درمانی حمایت کند، می توان گفت تا حد زیادی هزینه های شما کم می شود، در غیر این صورت همه هزینه ها توسط فرد پرداخت می شود.

بهترین روش جراحی وستیبولوپلاستی چیست؟

انتخاب روش عمل اینکه به سبک سنتی باشد یا لیزر توسط جراح تعیین می شود. اما در نهایت این اطمینان را داشته باشید که متخصص براساس شرایط شما بهترین انتخاب را به شما ارائه می کند. در صورتی که به فرد مجرب و توانمندی مراجعه کنید می توانید کاملا به او اعتماد کنید تا روند درمانی خود را بدون نگرانی طی کنید.

آیا این امکان وجود دارد که کاشت ایمپلنت همزمان با عمل وستیبولو پلاستی انجام شود؟

جراح با کنار هم قرار دادن  نتایج معاینات، عکسبرداری ها و آزمایشات لازم در صورتی که شرایط شما  مناسب باشد می تواند در یک جلسه علاوه بر عمل وستیبولوپلاستی، پروتز ایمپلنت شما را نیز بدون نیاز به برش یا حداقل برش در محل لثه جایگذاری کند. این روش می تواند در قیمت ایمپلنت دندان شما نیز موثر باشد.

هزینه جراحی پیوند استخوان و ایمپلنت چقدر است؟

هزینه های این عمل نیز به عوامل مختلفی از جمله بیماری های دهان و دندان، هزینه های پیش از عمل اعم از معاینات، آزمایشات و عکسبرداری های لازم، دستمزد جراح، پیوند استخوان و… بستگی دارد.

شایع ترین عوارض عمل وستیبولوپلاستی چیست؟

کسانی که تحت جراحی وستیبولوپلاستی قرار می گیرند در صورت رعایت توصیه ها و نکات جراح خود عمدتا بدون هیچ مشکلی دوره درمانی خود را طی می کنند. اما از شایع ترین عوارضی که می توان برای جراحی وستیبولوپلاستی عنوان کرد عبارت است از عفونت، تورم و خون ریزی. همه این موارد نیز با توجه به توصیه های جراح قابل کنترل و پیشگیری است. اما در نظر داشته باشید که این عمل می تواند مانند هر جراحی دیگری عوارضی به همراه داشته باشد. در صورت مشاهده عوارض حاد می توانید با پزشک خود تماس بگیرید.

برای کاشت ایمپلنت محدودیت سنی وجود دارد؟

گروه سنی کودکان و نوجوانان محدودیت دارند. اما تقریبا دیگر گروه های سنی از ۱۸ تا ۸۰ سال هیچ محدودیتی برای کاشت ایمپلنت ندارند و این از مزیت های آن محسوب می شود. از همین رو بسیاری از افراد در صورتی که به ناچار دندان های خود را از دست دهند می توانند از این روش که تقریبا دائمی و طولانی مدت است استفاده کنند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۳.۶ / ۵. تعداد آرا: ۱۱۸

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

اشتراک گذاری مطلب در:

اشتراک در
اطلاع از
guest
10 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
اسدی

سلام اقای دکتر بنده یک فرزد ۱۵ ساله دارم که به غیر ۴ دندان جلو پایینی و بالایی کل دندانهاش شیری هست فک پایین شون ایشان خیلی کوچکتر مونده چندین بار در کودکی بردیم دکتر فرمودند که ۱۵ سالگی بیارید تا فاصله نگهدار بزاریم تا در اینده برای اینپلنت جا باز بشه به نظر شما ایا این روش درمانی جواب خواهد داد یا باید کار های دیگری انجام بدهیم

علی

می خواستم ببینم از اول تا آخر که دندان تحویلم بدید ایمپلنت چقدر طول میکشه و شما چه مارک ایمپلنتهایی کار می کنید؟

آتنا

سلام
قیمت ایمپلنت را می فرمایید

غزل

سلام
شما از چه برندهایی برای ایمپلنت استفاده می کنید؟

امین

بسیار ممنون از مطلب خوب و آموزنده

مهرنوش

با تشکر از مطلب بسیار خوب و عالی شما
خیلی وقت بود دنبال این مطلب می گشتم و به این صورت جامع و کامل تا به حال درباره وستیبولوپلاستی مطلبی پیدا نکرده بودم
من آدرس و تلفن شما را از روی سایت برداشتم و حتما به شما مراجعه می کنم.
ممنون

مطالب و مقالات مرتبط :