جراحی ایمپلنت دیجیتال چیست؛مزایای کاشت دندان‌های دیجیتال

جراحی ایمپلنت دیجیتال چیست؛مزایای کاشت دندان‌های دیجیتال
۴.۱
(۸)

جراحی ایمپلنت دیجیتال شگفتی دندانپزشکی مدرن است. آنها دندانهای جایگزینی هستند که از طریق استخوان فک شما پشتیبانی می‌شوند، دقیقاً مانند دندانهای طبیعی، بنابراین به شما امکان می‌دهد:

از تمام غذاهای مورد علاقه خود لذت ببرید

نیازی به مراقبت خاصی ندارید و در صورت مراقبت صحیح ممکن است یک عمر دوام داشته باشد.

برای اینکه بدانید آیا جراحی ایمپلنت دیجیتال برای شما مناسب است یا خیر، توصیه می‌کنیم پست وبلاگ ما را بخوانید و با یک دندانپزشک مطلع در زمینه‌ی جراحی ایمپلنت دیجیتال تماس بگیرید.

آیا در حال حاضر از ظاهر لبخند خود راضی نیستید؟ از دست دادن دندان‌ها نه تنها می‌تواند اعتماد به نفس شما را کاهش دهد، بلکه می‌تواند بر سلامت دهان و دندان شما نیز تأثیر بگذارد. به عنوان یک دندانپزشکی خانوادگی، بیمارانمان سوالات زیادی در مورد مزایای جراحی ایمپلنت دیجیتال از ما می‌پرسند.

جراحی ایمپلنت دیجیتال چیست؟

جراحی ایمپلنت دیجیتال چیست؟ - ایمپلنت دیجیتال

جراحی ایمپلنت دیجیتال (که به آن جراحی ایمپلنت با هدایت دیجیتال نیز گفته می‌شود) از یک شبیه‌سازی کامپیوتری سه بعدی برای بررسی وضعیت استخوان و موقعیت عصبی استفاده می‌کند.

با استفاده از این اطلاعات، یک دندانپزشک زیبایی معتبر می‌تواند با حداقل برش جراحی را انجام دهد. از آنجا که عمل جراحی ایمپلنت دیجیتال بر ایجاد کوچکترین برشِ ممکن تمرکز دارد، درد در مقایسه با جراحی ایمپلنت سنتی به شدت کمتر خواهد بود.

در حین انجام عملیات دندانپزشکی، از یک راهنمای دقیق بر روی دندان‌ها استفاده می‌شود تا اطمینان حاصل شود که آسیبی به عصب یا دندان‌های اطراف وارد نمی‌شود. این راهنما همچنین به دندانپزشکان کمک می‌کند تا برش‌هایی دقیق و در عین حال کوچک را برای جایگذاری ایمپلنت دندان ایجاد کنند.

 

  همچنین بخوانید : همه چیز درباره ایمپلنت دندان

اکنون با روش جدید کاشت دندان دیجیتال، پزشکان می‌توانند سریعتر و راحت‌تر از گذشته فرآیند شما را انجام دهند.جراحی با حداقل برش چیست؟
جراحی با حداقل برش چیست؟ - ایمپلنت دیجیتالایده‌ی جراحی با حداقل برش این است که اگر بیماران می‌خواهند درد و ناراحتی اندک و زمان بهبودی کوتاهی داشته باشند، باید حداقل میزان برش را تحمل کنند. برای ایمپلنت‌های دندانی، این بدان معنا است که برش‌های کوچکی ایجاد می‌کنید که نیازی به بخیه نخواهند داشت.

جراحی با حداقل برش نیز برای کاهش قابل‌توجه میزان خونریزی و تورم بعد از جراحی دندان بسیار مناسب است. از طرف دیگر، جراحی با برش عمومی به دندانپزشک نیاز دارد تا لثه را تا انتهای استخوان بریده و موقعیت اعصاب شما را بررسی کند و وضعیت استخوان را معاینه نماید.

آیا میزان درد آن کمتر از سایر جراحی‌های ایمپلنت دندان است؟

آیا میزان درد آن کمتر از سایر جراحی‌های ایمپلنت دندان است؟ - ایمپلنت دیجیتال

با جراحی سنتی ایمپلنت دندان، لثه باید در تمام طول محل جایگذاری ایمپلنت بریده شود. به همین دلیل است که اکنون بسیاری از بیماران به جراحی ایمپلنت دیجیتال روی آورده‌اند.

جراحی ایمپلنت دیجیتال به حداقل برش نیاز دارد زیرا از عکس سی تی اسکن سه بعدی برای بررسی وضعیت استخوان و موقعیت عصبی استفاده می‌کند.

از طرف دیگر، جراحی سنتی ایمپلنت دندان نیاز به ایجاد یک برش بزرگ در امتداد لثه‌ها تا استخوان دارد.حفره‌ای که برای قرار دادن ایمپلنت دندان ایجاد می‌کنیم، به قدری کوچک است که نیازی به بخیه زدن ندارد.

این کار نه تنها دوره‌ی بهبودی شما را کاهش می‌دهد، بلکه خطر تورم، خونریزی و عفونت را نیز کم می‌کند.

معمولاً کل جراحی ایمپلنت دیجیتال برای هر ۱ تا ۲ ایمپلنت دندان حدود ۱۰ تا ۲۰ دقیقه طول می‌کشد.مزایای ایمپلنت‌های دندانپزشکی دیجیتالمزایای ایمپلنت‌های دندانپزشکی دیجیتال - ایمپلنت دیجیتاللازم به یادآوری است که با استفاده از ایمپلنت‌های دیجیتال دندان، شما همچنان از تمام مزایای کاشت دندان سنتی بهره مند می‌شوید. این شامل:

  • ظاهر طبیعی دندان
  • عملکرد طبیعی دندان
  • بدون مراقبت ویژه
  • استخوان فک را تحریک می‌کند تا ساختار صورت را حفظ کند.
  • می‌تواند یک عمر طول بکشد (مطالعات بالینی عملکرد ۳۰+ ساله را ثابت می‌کند)

پزشکان هیچ یک از این مزایا را در روش کاشت دندان دیجیتال فدا نمی‌کنند. اما این روش با مزایای اضافی همراه است.روش شاتریکی از بهترین مزایای ایمپلنت‌های دیجیتال دندان این است که این عمل طولانی نمی‌شود.

در حالی که جراحی ایمپلنت دندان سنتی برای دو ایمپلنت می‌تواند ۳۰ دقیقه یا بیشتر طول بکشد، مرحله جراحی ساختگی روش دیجیتال به ما امکان می‌دهد قبل از آن همه جزئیات را بررسی کرده و روش را بهینه کنیم.

 

 

کاشت دندان چیست؟کاشت دندان چیست؟ - ایمپلنت دیجیتال

ایمپلنت دندان یک ریشه دندان مصنوعی است (که اغلب از تیتانیوم ساخته می‌شود) که برای پشتیبانی از ترمیم‌های آینده، مانند تاج‌ها طراحی شده است. اگر بیماران یک یا چند دندان بزرگسال دائمی خود را از دست داده باشند و مایل باشند لبخند زیبایی داشته باشند، می‌توانند ایمپلنت دندان را انتخاب کنند.

ایمپلنت‌های دندان از جنس تیتانیوم را می‌توان با موفقیت به استخوان جوش داد که یک پایه‌ی محکم برای ترمیم دندان آینده شما ایجاد می‌کند.ایمپلنت‌های دندان را نباید با تاج که به داخل ایمپلنت پیچ می‌شود و زیبایی دندان‌های طبیعی را شبیه‌سازی می‌کند، اشتباه گرفت.

تاج ایمپلنت، دندان اصلی را از لحاظ شکل، اندازه و قدرت تکرار می‌کند تا با لبخند جدید خود اعتماد بنفس پیدا کنید.

بسته به شرایط منحصر به فرد شما، یک دندانپزشک باتجربه ممکن است موارد مختلفی را در ایمپلنت دندان، مانند بریج با پشتیبانی از ایمپلنت یا پروتز مصنوعی با ایمپلنت، توصیه کند. هنگامی که تاج از بالا محکم شد، نمی‌توانید ایمپلنت دندان را ببینید.

 

ایمپلنت‌های دندانی چگونه کار می‌کنند؟

ایمپلنت‌های دندانی چگونه کار می‌کنند؟ - ایمپلنت دیجیتالایمپلنت‌های دندانی مانند دندان‌های طبیعی شما کار می‌کنند زیرا مانند دندان‌های طبیعی شما ساخته می‌شوند. آنها از یک ریشه تیتانیوم و یک تاج سرامیک آرایشی تشکیل شده‌اند. ریشه در استخوان فک شما قرار می‌گیرد.

تیتانیوم به دلیل زیست سازگار بودن استفاده می‌شود – نه تنها سمی نیست بلکه در واقع می‌تواند در استخوان فک شما نیز گنجانده شود! سپس ریشه با یک تاج سرامیکی پیشرفته قرار می‌گیرد. این تاج نه تنها از رنگ و درخشش دندان‌های طبیعی شما تقلید می‌کند، بلکه بسیار محکم است و قادر به تحمل نیروی گزش شماست.

اگر می‌خواهید یک قوس کامل از دندان‌ها را جایگزین کنید، یک گزینه عالی پل‌های ایمپلنت است که قدرت فوق العاده و ظاهر زیبا و طبیعی را با هم ترکیب می‌کند.از آنجا که ایمپلنت‌های دندانی در استخوان فک شما قرار می‌گیرند، اگر به دلیل بیماری پریودنتال یا سایر شرایط سلامتی، از دست دادن مواد استخوان فک را تجربه کرده‌اید، ممکن است کاندیدای کاشت دندان نباشید. با این حال، دندانپزشکان می‌توانند در مورد پیوند استخوان یا سایر گزینه‌های جایگزینی دندان صحبت کنند.

 

آیا جراحی ایمپلنت با هدایت دیجیتال دقیق و قابل اطمینان است؟

آیا جراحی ایمپلنت با هدایت دیجیتال دقیق و قابل اطمینان است؟ - ایمپلنت دیجیتال

گردش کار دیجیتال برای جراحی ایمپلنت به کمک رایانه شامل طیف وسیعی از مراحل منجر به تولید یک طرح مجازی ۳ بعدی با پروتز است که توسط راهنما و پروتکل جراحی به دهان بیمار انتقال می‌یابد.

اعتقاد بر این است که جراحی ایمپلنت هدایت شده در مقایسه با جراحی ایمپلنت با دست آزاد دقیق و قابل اعتماد است. با این حال، ممکن است در نتیجه خطاهای انباشته شده در کل جریان کار دیجیتال، انحراف بین برنامه مجازی کاشت و موقعیت واقعی کاشت رخ دهد.اگر در مورد خدمات ایمپلنت دندان ما سوال دیگری دارید، لطفا در صورت تمایل با دندانپزشکی دکتر بنیانیان تماس بگیرید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۴.۱ / ۵. تعداد آرا: ۸

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه خود را بنویسید

02188539714-21

شنبه تا پنجشنبه - 9:00 - 20:00

تهران میدان آرژانتین

خ بخارست، خ 6، پ 22، واحد7