آدرس : تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان بخارست، کوچه 6 ، پلاک 22، واحد 7       تلفن :   02188539720 

جستجو

درمان عفونت دندان در خانه

زمان تقریبی برای مطالعه: 9 دقیقه
۳.۴
(۲۳۴۹)

درد دندان، تیر کشیدن، ورم و قرمزی لثه، همگی علائمی هستند که خبر از یک دشمن ناخوانده در دهان شما می‌دهند: عفونت دندان. این عفونت که می‌تواند به ریشه دندان نیز سرایت کند، نه تنها دردناک است، بلکه می‌تواند سلامت سایر قسمت‌های بدن شما را نیز به خطر بیندازد.

با این حال، جای نگرانی نیست! زیرا ما قصد داریم تا در ادامه به بررسی روش‌های مختلف درمان عفونت دندان در خانه می‌پردازیم. روش‌هایی ساده، در دسترس و موثر که می‌توانند به شما در تسکین درد و التهاب تا زمان مراجعه به دندانپزشک کمک کنند.

هر چند که امیداوریم فراموش نکنید که درمان‌های خانگی هیچوقت جایگزینی دائمی برای مراجعه به دندانپزشک نیستند. پس با دنبال کردن این راهنمای جامع، می‌توانید به طور موثری با عفونت دندان در خانه مقابله کرده و منتظر نوبت خود برای ویزیت دندانپزشک بمانید.

عفونت دندان چیست؟

عفونت دندان عارضه‌ای در ناحیه دندان‌ها است که زمانی رخ می‌دهد که باکتری‌ها به داخل پالپ دندان (بخش مرکزی دندان که حاوی رگ‌های خونی و اعصاب است) راه پیدا کرده و آن را عفونی می‌کنند.

این مشکل می‌تواند منجر به تخریب و آسیب دیدگی دندان شود. تا حدی که مجبور به انجام فرایندهایی مانند درمان ریشه دندان (عصب کشی) و یا حتی کشیدن دندانتان شوید.

آیا عفونت دندان خطرناک است؟

عفونت دندان می‌تواند در صورت عدم درمان، خطرناک باشد. زیرا باکتری‌های موجود در عفونت می‌توانند به سایر قسمت‌های بدن سرایت کرده و منجر به عوارضی جدی از جمله سپسیس، آنژین لودویگ، فاسئیت نکروزان و سایر مشکلات عفونی خطرناک شوند.

علت عفونت دندان

عواملی که می‌توانند باعث عفونت دندان شوند زیاد دور از ذهن نیستند. زیرا معمولا عدم رعایت هر موضوعی که به سلامتی دهان و دندان افراد ارتباط داشته باشد می‌تواند به عفونت دندان‌ها منجر شود.

برای مثال، مهمترین عواملی که باعث بروز عفونت دندان می‌شود عبارتند از:

عفونت دندان به دلیل پوسیدگی

شایع‌ترین علت عفونت دندان، پوسیدگی آن است. بیاید کمی ساده‌تر این موضوع را بررسی کنیم.

همه‌ی ما در دهانمان باکتری داریم. باکتری‌های زنده‌ای که به دنبال منابعی برای تغذیه خود می‌گردند! این منابع معمولا شامل قند و کربوهیدرات (و سایر مواد غذایی) هستند که روزانه در لابه‌لای دندان‌های ما، زیر لثه‌ها، روی زبان و سایر نقاط در دسترس و غیر قابل دسترسی دهانمان گیر می‌کنند.

در صورتی که ما به خوبی از بهداشت دهان و دندانمان محافظت نکنیم و یا با سهل انگاری در این کار، مسواک زدن و نخ دندان کشیدنمان را به تعویق بی‌اندازیم، باکتری‌ها به این منابع غذایی دست پیدا می‌کنند.

آن‌ها از قند و نشاسته موجود در این غذاها تغذیه می‌کنند و با ایجاد اسید، محیطی اسیدی را در دهان ما به وجود می‌آورند. این اسید می‌تواند به مرور زمان مینای دندان را از بین ببرد و حفره‌های کوچک و بزرگی را در دندان‌ها به وجود بیاورد.

اگر حفره‌ها درمان شدند و سلامتی دندان‌های ما شبیه به روز اولشان شد که هیچ! اما اگر این حفره‌ها درمان نشدند، باکتری‌ها می‌توانند به داخل پالپ دندان راه پیدا کرده و آن را عفونی کنند.

آسیب دیدگی و یا شکستگی دندان

شکستگی یا ترک خوردن دندان نیز مسیر دیگری را برای ورود آلودگی و باکتری‌ها به درون پالپ دندان ایجاد می‌کند. در نتیجه، احتمال ابتلا به مشکلاتی مانند پوسیدگی و یا عفونت دندان به میزان قابل توجهی افزایش پیدا خواهد کرد.

شکستگی دندان معمولا ناشی از وارد شدن ضربه به دهان، جویدن غذاهای سخت یا انجام عادات رفتاری اشتباهی مانند دندان قروچه است.

ابتلا به بیماری یا بیماری‌های لثه

بیماری لثه نوعی التهاب لثه‌ها است که می‌تواند به بافت‌های اطراف دندان آسیب برساند و به باکتری‌ها اجازه دهد تا به ریشه دندان نفوذ کنند. اگر بیماری لثه درمان نشود، می‌تواند به نوعی عفونت جدی به نام پریودنتیت تبدیل شود که حتی می‌تواند به استخوان‌هایی که از دندان‌ها پشتیبانی می‌کنند نیز آسیب برساند.

سایر عواملی که باعث عفونت دندان می‌شوند:

  • درمان‌های دندانپزشکی قبلی
  • وجود دندان‌های عقل مخفی
  • سیستم ایمنی ضعیف
  • ابتلا به مشکلاتی مانند خشکی دهان و تنفس دهانی
  • عدم رسیدگی به درمان دندان‌های پوسیده
  • داشتن رژیم غذایی نامناسب و استفاده زیاد از خوراکی‌های شیرین و نوشیدنی‌های گازدار

علائم عفونت دندان

علائم عفونت دندان می‌تواند از خفیف تا شدید متغیر باشد. اما معمولا تمام انواع عفونت‌های دندانی شامل موارد زیر هستند:

درد

شایع‌ترین علامت عفونت دندان، درد است. این درد که می‌تواند ضربان‌دار، تیز یا مداوم باشد ممکن است به گوش، فک یا گردن شما سرایت کند و حتی پس از مصرف داروهای مسکن نیز بهبود پیدا نکند.

حساسیت

در شرایطی که دندان بسیار حساس شده و به آستانه درد شدید رسیده باشد، دندان‌های فرد نسبت به مواد غذایی سرد، گرم، شیرین و شور حساس می‌شود و ممکن است خوردن و آشامیدن به طور کامل برای آن شخص غیرممکن شود!

تورم

اگر تا به حال با عفونت دندان مواجه شده باشید و یا با کسی که دندانش عفونت داشته باشد برخورد کرده باشید می‌دانید که تورم یکی از اصلی‌ترین و البته آزاردهنده‌ترین نشانه‌های عفونت دندان است. علامتی که ظاهر شخص را متفاوت می‌کند و حضور در مدرسه، دانشگاه و یا محل کار را برای او دشوار می‌کند.

عفونت دندان در ابتدا قسمت کمی از صورت (که عملا روی دندان مورد نظر است) را متورم می‌کند. اما در صورت بی توجهی و تشدید این عارضه، ممکن است تمام گونه و حتی گلو هم متورم شود!

تب

عفونت‌های شدید دندان ممکن است باعث تب شوند. این اتفاق معمولا در نوجوانان و کودکان شایع تر از بزرگسالان است. هر چند که تب ناشی از عفونت دندان در بزرگسالان نیز غیرمحتمل نیست.

بوی بد دهان

یکی از عوارض شایع و متداول ناشی از عفونت دندان، بوی بد دهان است. این عارضه که معمولا به دلیل تجمع باکتری‌ها در زیر آبسه دندان و یا در دندان عفونت کرده به وجود می‌آید، بوی بسیار بدی را در دهان فرد ایجاد می‌کند.

این بو معمولا بعد از تکمیل مراحل درمان (و احتمالا در طی ۱۰ الی ۱۲ ساعت بعد از عصب کشی) بهبود پیدا خواهد کرد. اما تا آن زمان، ممکن است اطرافیانتان از بوی بد دهانتان عاجز شوند!

مطالعه مقاله “رفع بوی بد دهان با ۲۰ راهکار خانگی موثر“، اطلاعات مفیدی را در خصوص این مشکل به شما ارائه خواهد داد.

سایر عوارض عفونت دندان

  • طعم ناخوشایند در دهان
  • مشکل در بلع
  • مشکل در تنفس (نادر)
  • تغییر رنگ دندان
  • پیشرفت درد در زمان خواب

چه زمانی عفونت تبدیل به آبسه میشود؟

آبسه دندان (که در عرف به عفونت دندانی که دچار تورم و درد شدید است گفته می‌شود) یکی از مشکلاتی است که پس از پیشرفت عفونت دندان به وجود می‌آید. این بدان معنا است که وقتی درگیر مشکلی مانند آبسه می‌شوید، یعنی عفونت دندان شما بسیار شدید و جدی بوده است.

آبسه به دلیل بی توجهی به درمان ایجاد می‌شود. به همین دلیل، بهتر است پیش از تبدیل عفونت دندان خود به یک آبسه‌ی بزرگ، دردناک و آزاردهنده نسبت به درمان این مشکل اقدام نمایید.

انواع عفونت های دهان و دندان

عفونت‌های دندان انواع مختلفی دارند که نوع آن‌ها معمولا پس از معاینه توسط متخصص مشخص خواهند شد. با توجه به همین موضوع، معمولا از یک راهکار ثابت و مشخص برای تمام انواع عفونت‌ها استفاده نمی‌شود.

مطرح‌‌ترین و شایع‌ترین انواع عفونت دندان شامل موارد زیر هستند:

   ۱. پریکورونیت

این نوع عفونت به دلیل تجمع ذرات غذا و باکتری‌ها روی دندان عقل و نفوذ به لثه ایجاد می‌شود.

   ۲. پالپیت

این عفونت زمانی بروز می‌کند که پوسیدگی به عصب دندان رسیده و موجب التهاب پالپ دندان شده است. ترومای دندان یا ضربه به دندان‌ها نیز می‌تواند به پالپیت منجر شوند.

   ۳. ژنژیویت

این نوع عفونت ناشی از تجمع تارتار (پلاک دندان) بوده و التهاب لثه‌ها را به همراه دارد. در صورتی که این بیماری درمان نشود می‌تواند منجر به بیماری مزمن و در نهایت از دست رفتن دندان شود.

۷ راهکار موثر برای پیشگیری از ابتلا به عفونت دندان

حفظ سلامت دهان و دندان نه تنها برای زیبایی ظاهری، بلکه برای سلامتی کلی بدن نیز ضروری است. از آنجایی که عفونت دندان یکی از شایع‌ترین مشکلات دهان و دندان است، بهتر است که با یادگیری چند راهکار ساده از ابتلا به این مشکل پیشگیری کنید.

  1. بهداشت دهان و دندان را به طور مرتب رعایت کنید: روزانه دو بار مسواک بزنید و لابلای دندان‌هایتان را برای از بین بردن پلاک و باکتری‌ها نخ دندان بکشید. برای این کار از مسواک نرم و خمیر دندان حاوی فلوراید استفاده کنید و طول مسواک زدنتان را روی مدت حداقل دو دقیقه تنظیم کنید.

  2. از دهانشویه استفاده کنید: دهانشویه می‌تواند به از بین بردن باکتری‌هایی که مسواک و نخ دندان نمی‌توانند به آنها دسترسی پیدا کنند کمک کند. سعی کنید دو الی ۳ بار در هفته از دهانشویه حاوی فلوراید استفاده کنید.

  3. غذاهای سالم بخورید: رژیم غذایی سالمی را برای سلامت دهان و دندان‌های خود در پیش بگیرید. از مصرف غذاها و نوشیدنی‌های قندی و اسیدی که می‌توانند به مینای دندان شما آسیب برسانند خودداری کنید و به جای آن میوه، سبزیجات، غلات و لبنیات مصرف کنید.

  4. به طور مرتب به دندانپزشک مراجعه کنید: معاینه منظم دندان‌های شما توسط دندانپزشک می‌تواند به شناسایی و پیشگیری از مشکلات دهان و دندان در مراحل اولیه کمک کند. برای انجام این معاینات و تمیز کردن منظم دندان‌هایتان هر ۶ ماه یکبار به دندانپزشکی مراجعه کنید.

  5. از سیگار کشیدن خودداری کنید: سیگار کشیدن یکی از عوامل اصلی ابتلای شما به عفونت دندان است. این عادت ناسالم می‌تواند به سلامت دهان و دندان‌های شما آسیب برساند و خطر ابتلا به عفونت دندان را تا حد بسیار زیادی افزایش دهد.

  6. خشکی دهان را درمان کنید: خشکی دهان می‌تواند خطر ابتلا به عفونت دندان را افزایش دهد. اگر خشکی دهان را تجربه می‌کنید، از آدامس بدون قند استفاده کنید یا با پزشک خود در مورد درمان‌های دیگر صحبت کنید.

  7. به دنبال درمان مشکلات دندان‌های خود باشید: اگر دندان خراب، پوسیده و یا آسیب دیده‌ای دارید به دنبال درمان آن باشید. زیرا دندان‌های پوسیده به مرور زمان در برابر انواع باکتری‌ها آسیب پذیرتر می‌شوند.

درمان عفونت دندان

اگر علائم عفونت دندان را در خود یا فرزندتان احساس می‌کنید و یا پس از مراجعه به دندانپزشکی از وجود این عارضه اطلاع پیدا کردید، لازم است که در اسرع وقت به یک دندانپزشک مخصص درمان ریشه مراجعه کنید.

فراموش نکنید که عفونت‌های دندانی می‌توانند عارضه‌هایی جدی باشند و در صورت عدم درمان به عوارض جانبی منجر شوند.

یک دندانپزشک متخصص درمان ریشه و یا حتی یک دندانپزشک عمومی می‌تواند با بررسی دقیق دندان شما و تصاویر دهانتان (عکس OPG)، مناسب‌ترین و سریع‌الاثرترین برنامه درمانی را برای شما تدوین کند.

دندانپزشک چگونه عفونت دندان را درمان میکند؟

روش مناسب برای درمان عفونت دندان توسط دندانپزشک به شدت عفونت و سلامت کلی بیمار بستگی دارد. برای مثال، در صورتی که عفونت دندان شخص درد زیادی را برای او به وجود نیاورده باشد، دندانپزشک به فرد پیشنهاد می‌کند تا ابتدا در یک دوره‌ی یک هفته‌ای از داروهای آنتی بیوتیک استفاده کند.

تکمیل دوره درمان مصرف آنتی بیوتیک، علاوه بر اینکه به بهبود عفونت، پیشگیری از گسترش عفونت به سایر قسمت‌های بدن و تسکین درد شخص کمک می‌کند، به دندانپزشک این امکان می‌دهد تا دندان را در شرایطی غیرعفونی عصب کشی کند.

اما در شرایطی که دندان درد امان فرد را بریده باشد، لثه دچار آبسه شده باشد و شخص به هیچ عنوان قادر به تحمل درد بیشتر نباشد، دندانپزشک یا عصب کشی را در همان جلسه انجام خواهد داد و یا ناچارا دندان را خواهد کشید.

درمان عفونت دندان در کلینیک دندانپزشکی دکتر بنیانیان

ما در کلینیک دندانپزشکی دکتر بنیانیان، طیف کاملی از خدمات را برای درمان عفونت دندان و انواع آبسه به شما ارائه می‌دهیم. تیم متخصص و مجرب ما، تعدادی از برترین دندانپزشکان و جراحان دهان و دندان متعهد شهر تهران هستند. که مشکل عفونت دندان شما را در کوتاه‌ترین زمان ممکن و به بهترین شیوه برطرف خواهد کرد.

از جمله خدمات متخصصان کلینیک دندانپزشکی دکتر بنیانیان در خصوص درمان دندان عفونی می‌توانیم به خدماتی از جمله عصب کشی دندان، درمان آبسه و جراحی دندان اشاره کنیم.

برای رزرو نوبت و دریافت مشاوره رایگان با متخصصان ما در کلینیک دندانپزشکی دکتر بنیانیان تماس بگیرید. ما مشتاقانه منتظر ارائه خدمات با کیفیت به شما هستیم و به شما کمک می‌کنیم تا از شر عفونت دندان و دردهای ناشی از آن خلاص شوید.

مشاوره رایگان دندانپزشکی

اگر نیاز به مشاوره تلفنی دارید نام و شماره تماس خود را در فرم زیر وارد کنید. همکاران ما در اولین فرصت با شما تماس خواهند گرفت.

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

Hidden
Hidden
این قسمت برای اهداف اعتبارسنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند.

درمان عفونت دندان در خانه

دندانی که درگیر عفونت است، طبیعتا نیاز به درمان‌های پیشرفته با تجویز و تشخیص دندانپزشک دارد. اما شما می‌توانید تا زمان مراجعه به دندانپزشکی از چند روش زیر برای تسکین درد عفونت دندان خود استفاده کنید:

  1. استفاده از مسکن‌های بدون نسخه مانند استامینوفن، بروفن و دیکلوفناک.
  2. قرقره ترکیب آب ولرم نمک.
  3. قرقره شیر و زردچوبه.
  4. قراردادن گل میخک روی دندان.
  5. قراردادن زنجبیل روی دندان.
  6. شستشوی دهان با دهان شویه
  7. استفاده از کمپرس سرد روی صورت

در نظر داشته باشید که این راهکارها موقت بوده و هر لحظه ممکن است این درد به صورت دائمی زندگی فرد را مختل کند. از همین رو عاقلانه‌ترین راهکار برای کاهش و رفع درد، پیگیری درمان عفونت دندان است.

بهترین آنتی بیوتیک برای عفونت دندان

آنتی بیوتیک داروی بسیار حساسی است که مصرف بی رویه و سرخود آن عواقب جبران ناپذیری را برای فرد به همراه خواهد داشت. به همین دلیل به شما پیشنهاد می‌کنیم که به هیچ عنوان (تاکید می‌کنیم به هیچ عنوان) خودسرانه آنتی بیوتیک مصرف نکنید و اجازه دهید تا دندانپزشک پس از بررسی وضعیت دندان/دندان‌های شما و سوابق پزشکی‌تان برای شما داذو تجویز کند.

با این وجود، معمولا آنتی بیوتیک‌هایی مانند آموکسی سیلین، مترونیدازول، آزیترومایسین و پنی سیلین برای درمان دندان درد تجویز خواهند شد.

مشاوره رایگان دندانپزشکی

اگر نیاز به مشاوره تلفنی دارید نام و شماره تماس خود را در فرم زیر وارد کنید. همکاران ما در اولین فرصت با شما تماس خواهند گرفت.

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

Hidden
Hidden
این قسمت برای اهداف اعتبارسنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند.

جراحی عفونت ریشه دندان

در شرایطی که عفونت به ریشه دندان‌ها نفوذ کند می‌تواند علاوه بر ریشه دندان‌ها، لثه را نیز عفونی کند. در صورتی که این عفونت عصب‌های فک را درگیر کند، این عفونت به راحتی به خون سرایت کرده و می‌تواند حیات بیمار را تحت الشعاع قرار دهد.

پس در صورتی که علائم عفونت دندان را در خود مشاهده کردید باید در سریع‌ترین زمان ممکن برای درمان به دندانپزشکی مراجعه کنید. اگر این عفونت خود را به ریشه دندان رسانده باشد، دندانپزشک از طریق عصب کشی اقدام به درمان دندان آسیب دیده می‌کند.

اما در مواردی که کیست‌هایی عفونی در کنار ریشه دندان به وجود بیاید و درصورتی که بعد از عصب کشی این کیست‌ها از بین نرود، دندانپزشک اقدام به جراحی دندان عفونی می‌کند تا با خارج کردن این کیست‌ها مانع از سرایت این عفونت به ریشه دندان‌های مجاور و در نهایت عفونت خونی شود.

در نظر داشته باشید که برای جراحی عفونت ریشه دندان لازم است به جراح متخصص دندان مراجعه کنید. چرا که در جراحی ریشه دندان لازم است لثه شکافته و نواحی اطراف دهان باز شود تا دسترسی به کیست‌های عفونی میسر شود و امکان تخلیه عفونت دندان و پاکسازی این محیط وجود داشته باشد.

جمع بندی نهایی

عفونت دندان یک مشکل جدی است که باید در اسرع وقت توسط یک متخصص پزشکی درمان شود. اگر فکر می‌کنید که دندانتان عفونت کرده است، باید در اسرع وقت به دندانپزشک یا حتی پزشک اورژانس مراجعه کنید. پزشکان و دندانپزشکان می‌توانند بهترین توصیه‌های پزشکی را برای وضعیت خاص شما ارائه دهند.

سوالات متداول در خصوص درمان عفونت دندان

آیا امکان درمان عفونت لثه در خانه وجود خیر؟

خیر. هیچ یک از انواع عفونت‌ها قابل درمان در خانه نیستند.

آیا عفونت دندان می‌تواند منجر به کشیدن دندان شود؟

بله. در برخی موارد و در صورتی که امکان درمان کانال ریشه نباشد، دندان پزشک ناچار به کشیدن دندان آلوده می‌شود. در این شرایط می‌توانید از روش‌های جایگزینی مانند ایمپلنت دندان استفاده کنید.

چقدر طول می‌کشد تا مصرف آنتی بیوتیک برای درمان عفونت تاثیر کند؟

حدودا ۳ تا ۷ روز طول می‌کشد تا آنتی بیوتیک ها عفونت را از بین ببرند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۳.۴ / ۵. تعداد آرا: ۲۳۴۹

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

اشتراک گذاری مطلب در:

اشتراک در
اطلاع از
guest
318 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
بهزاد عثمانی

سلام من باردارم دندانم چرک گرفته چه قرصی بگیرم تا دندان چرک بره

رضا مهدیزاده

ناموصا دمت گرم

سعید

باسلام و احترام و تشکر از سایت خوبتون، من دندان ۶ پایینم که پنح سال پیش عصب کشی کردم الان پنج روزه عفونت و تورم شدید و درد زیادی داره، به پیشنهاد دندانپزشک عمومی ۴ پنی سیلین ۸۰۰ هرروز و هر۸ ساعت آموکسی و هنگام درد ژلوفن مصرف کردم، تغییر زیادی نداشته، امروز گفت باید بکشی یا برو متخصص عصب که اگه درست کنن بازم زود خراب میشه و بهتره بکشی، میخواستم نظر شما رو بدونم آیا الان ترمیم میکنن و بکشم بهتره یا اگه متخصص انجام داد ترمیم کنم؟

Nasrin

سلام . من دندانم عفونت کرده دکتر هم برای یک هفته دیگر وقت داده . من کپسول آموکسی سیلین و مترونیدازول رو همزمان استفاده میکنم و ژلوفن برای تسکین درد. صورتم ورم کرده محل ورم قرمز شده آیا جای نگرانی هست. احساس می‌کنم میخواد کبود بشه

فرزاد

سلام وقت بخیر ریشه دندون من سه روزه عفونت کرده و صورت ورم‌کرده قرص اموکسی و اب نمک قرقر میکنم بازم فایده نداشته چ باید کرد؟
ممنونم

دکتر بنیانیان

با سلام
برای راهنمایی بهتر و ارائه بهترین طرح درمان عکس رادیو گرافی خود را به واتس اپ دندانپزشکی دکتر بنیانیان به شماره ۰۹۱۲۵۱۴۲۲۰۲ ارسال کنید.

Hoseinazizi1365@gmail.com

سلام آقای دکتر سه روز پیش دندانم درد میکرد درش آوردم دکتر گفت دندانت عفونت کرده الان ۳روزه درد شدید و رم کرده هرچی قرص میخوردم دردش ساکت نمیشه

الی

منم الان همین مشکل رو دارم چجوری خوب شه؟

نیما

سلام من دندانم رو تقریباً ۸ ماهه پر کردم الان داره درد می کنه …علتش چیه و چیکار کنم یا چه دارویی مصرف کنم ؟؟

دکتر بنیانیان

با سلام
برای راهنمایی بهتر و ارائه بهترین طرح درمان عکس رادیو گرافی خود را به واتس اپ دکتر بنیانیان به شماره ۰۹۱۲۵۱۴۲۲۰۲ ارسال کنید

بی دندون

سلام من دندون های اسیاب پایینیم همگی پوسیدن چیزی ازشون نمونده ولی بالا یی ها سالمن به نظر شما باید چه دندونی بزارم که عمری باشه و کمتر اذیتم کنه بجز اون الان یکیشونم ریشش باد کرده و الان چند روزه قرص زاکسیم ۴۰۰میخورم ولی کم کم داره بادش و دردش بیشتر میشه ایا این قرصی که میخورم خوبه یا نه چه قرصی باید بوخورم و چند روز بعد باید برم بکشمش

دکتر بنیانیان

با سلام
برای راهنمایی بهتر و ارائه بهترین طرح درمان عکس رادیو گرافی خود را به واتس اپ دکتر بنیانیان به شماره ۰۹۱۲۵۱۴۲۲۰۲ ارسال کنید.

رضا

سلام من دندون های اسیاب پایینیم همگی پوسیدن چیزی ازشون نمونده ولی بالا یی ها سالمن به نظر شما باید چه دندونی بزارم که عمری باشه و کمتر اذیتم کنه بجز اون الان یکیشونم ریشش باد کرده و الان چند روزه قرص زاکسیم ۴۰۰میخورم ولی کم کم داره بادش و دردش بیشتر میشه ایا این قرصی که میخورم خوبه یا نه چه قرصی باید بوخورم و چند روز بعد باید برم بکشمش

دکتر بنیانیان

با سلام
برای راهنمایی بهتر و ارائه بهترین طرح درمان عکس رادیو گرافی خود را به واتس اپ دکتر بنیانیان به شماره ۰۹۱۲۵۱۴۲۲۰۲ ارسال کنید.

Seni

سلام دندونم عفونت شدید کرده جوری که نصف صورتم باد کرده یسری از اقدامات بالاروهم انجام دادم ولی فایده نداره چیکار کنم

دکتر بنیانیان

با سلام
برای راهنمایی بهتر و ارائه بهترین طرح درمان شما باید معاینه و ویزیت حضوری انجام دهید.
از طریق لینک زیر جهت اخذ نوبت اقدام نمایید .
https://drbonyanian.com/dental-appointment/

مهدیس

سلام من دندونم خرابه یه هفته ای میشه خیلی شدید درد میکنه
از دیروز تا حالا یه آبسه بزرگ روی صورتمه ک خیلییی شدید درد میکنه
دیروز به دکتر مراجعه کردم و قرص اینا نوشت دارم مصرف میکنم ولی برای آبسه خیلیی میترسم و خیلی اذیتم باید چیکار کنم

دکتر بنیانیان

با سلام
برای راهنمایی بهتر و ارائه بهترین طرح درمان عکس رادیو گرافی خود را به واتس اپ دکتر بنیانیان به شماره ۰۹۱۲۵۱۴۲۲۰۲ ارسال کنید.

مهسا

سلام من باردارم الان چند ماهی هسته دندونم آبسه می‌کنه ازدوطرف لثه وباعث شده گوشم ودندونم طرف راست صورتم هست دردکنه اصلاطرف چپ صورتم در نمیکنه سرم دکترعمومی رفتم آموکسی سلین نوشت۴بسته خوردم خوب نشدخیلی سرم طرف همون دندونم دردداره بزورمگ بخوابم چیکارکنم

دکتر بنیانیان

از سه ماهه دوم میتونین به دندانپزشکی مراجعه کنید مشکلی ندارد

امیرحسین

سلام دندونم دوسال پیش پر کردم و درسال همش شکست والان خیلی درد می‌کنه ریشه هست اینو باید چکار کنم y

دکتر بنیانیان

با سلام
برای راهنمایی بهتر و ارائه بهترین طرح درمان عکس رادیو گرافی خود را به واتس اپ دکتر بنیانیان به شماره ۰۹۱۲۵۱۴۲۲۰۲ ارسال کنید.

Amir

سلام
ـــــــ
اگـه تا الان بهتر نـشدیـد,
الـکـل سفیـد بزنـید
(یا ـ خدایـی نکرده دوباره درد شروع شد درآینده)

.

سلام میشه عفونت دندون تخلیه کرد . دندونم سالمه ولی عفونت داره

دکتر بنیانیان

با سلام
برای راهنمایی بهتر و ارائه بهترین طرح درمان عکس رادیو گرافی خود را به واتس اپ دکتر بنیانیان به شماره ۰۹۱۲۵۱۴۲۲۰۲ ارسال کنید.

رقیه

سلام م من دندوم چندساله عفونت داره ولی زیاددردنداره چون دردنداره من زیادتوجه نکردم ونرفتم پیش دکترالان خیلی سرگیجه دارم تاحدی احساس میکنم دارم بیهوش میشم گوش هایم هم در دداره سرم هم دردداره لحثه هام هم دردداره هم خیلی خارش خیلی میترسم چکارکنم لطفاکمکم کنیدهنوزپیشه دکترم نرفتم

دکتر بنیانیان

با سلام
هرچه سریعتر به دندانپزشک مراجعه کنید و برای درمان اقدام کنید
برای راهنمایی بهتر و ارائه بهترین طرح درمان شما باید معاینه و ویزیت حضوری انجام دهید.
از طریق لینک زیر جهت اخذ نوبت اقدام نمایید .
https://drbonyanian.com/dental-appointment/

Diane

من دندون جلومو درست کردم حالا بعد چن ماه درد میکنه فکنم عفونت کرده چیکار کنم؟

دکتر بنیانیان

با سلام
برای راهنمایی بهتر و ارائه بهترین طرح درمان عکس رادیو گرافی خود را به واتس اپ دکتر بنیانیان به شماره ۰۹۱۲۵۱۴۲۲۰۲ ارسال کنید.

زیباا

با سلام.
ببخشید من جدیدا دندون جلویی من شدیداً درد داره.
اونوقت من هفته قبلش سوزن ته گرد کردم تو لثم فک کنم پاره شده و عفونت کرده و دردش فک کنم بخاطر همینه.
نظر شما چیه جواب؟
چطوری دردشو کنترل کنم دیگ از بس خمیر دندان زدم دارم میمیرم.
یه راه برا کنترل دردش بگید ترخدا.

دکتر بنیانیان

با سلام
شما بایدحتما به دندانپزشک مراجعه کنید
برای راهنمایی بهتر و ارائه بهترین طرح درمان شما باید معاینه و ویزیت حضوری انجام دهید.
از طریق لینک زیر جهت اخذ نوبت اقدام نمایید .
https://drbonyanian.com/dental-appointment/

Zahra

سلام من به تازگی دندون جلوییم‌ خیلی درد میکنه و فکر کنم عفونت کرده به تازگی عصب کشی کردم شدت دردش به حدیه ک نمیتونم بهش دست بزنم اسانس میخک جواب میده ؟

دکتر بنیانیان

با سلام
درمان های خانگی درمان موقتی و برای کنترل درد به صورت موقت است.
باید هر چه سریعتر برای درمان اقدام کنید.

سوگل محمدی

سلام وقتتون بخیر من دندون عقلم میخواد دربیاد دندونم آپسه کرده دیروز رفتم دندان پزشکی و عفونتوشو تخلیه کرد ولی هنوز درد دارم میشه راهنماییم کنید؟

دکتر بنیانیان

برای راهنمایی بهتر و ارائه بهترین طرح درمان عکس رادیوگرافی دندانتان را به واتس اپ دکتر بنیانیان به شماره ۰۹۱۲۵۱۴۲۲۰۲ ارسال کنید.

.

سلام میشه عفونت دندون تخلیه کرد

دکتر بنیانیان

با سلام
برای راهنمایی بهتر و ارائه بهترین طرح درمان عکس رادیو گرافی خود را به واتس اپ دکتر بنیانیان به شماره ۰۹۱۲۵۱۴۲۲۰۲ ارسال کنید.

رویااااااییییی

سلام هفته ی قبل سه دندان و این هفته چهار دندان فک بالامو کشیدم.چون همشون خراب دشه بود میخوام ایپلنت کنم….حالا بعد از کشیدن چهار دندان عفونتم خیلی زیاده و سرم ورم کرده درد میکنه.چیکار کنم؟…دیروز رفتم دکتر دو سه تا امپول عفونت بهم داد

دکتر بنیانیان

جهت مشاوره و ویزیت انلاین برای راهنمایی و ارائه بهترین طرح درمان، در واتس اپ دکتر بنیانیان به شماره ۰۹۱۲۵۱۴۲۲۰۲ پیام دهید .

رویا

سلام هفته ی قبل سه دندان و این هفته چهار دندان فک بالامو کشیدم.چون همشون خراب دشه بود میخوام ایپلنت کنم….حالا بعد از کشیدن چهار دندان عفونتم خیلی زیاده و سرم ورم کرده درد میکنه.چیکار کنم؟…دیروز رفتم دکتر دو سه تا امپول عفونت بهم داد

دکتر بنیانیان

برای راهنمایی بهتر و ارائه بهترین طرح درمان عکس رادیوگرافی دندانتان را به واتس اپ دکتر بنیانیان به شماره ۰۹۱۲۵۱۴۲۲۰۲ ارسال کنید.

ارزو

اویشن ونمک وزیره به مقدارمساوی باهم اسیاب کنیدوسه،چهارروز بذارید رو لثه هاتون بمونه انشالله عفونت ازبین میره

Amirseikei

باسلام وخسته نباشید،وتشکرازبرنامه بسیارخوب شما؛
من مادرم،هم ناراحتی قلبی،وهم فشاربالادارد..که ایشون حداقل هفته ای یک باربه خاطره فشاره بالا ۲۱بستری میشود..متأسفانه دندانهایش خراب شده است تعدادی راکشیده وتعدادی مانده که اونهاعفونت کردن ودردبسیارزیادی صورت مادرم رامیگیرد..ودکترهاراضی به کشیدن دندتنهانمیشونت به خاطره فشارایشون..بسیاری ازروشهاراانجام داده ایم ولی تاثیری ندارد..ازشماخواهش میکنم کمک کنیدوراه حل برای مادرم پیداکنیدتاازدردآروم بشود…باتشکرازهمه شما….

دکتر بنیانیان

با سلام
برای راهنمایی بهتر و ارائه بهترین طرح درمان عکس رادیو گرافی خود را به واتس اپ دکتر بنیانیان به شماره ۰۹۱۲۵۱۴۲۲۰۲ ارسال کنید.

مطالب و مقالات مرتبط :