آدرس : تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان بخارست، کوچه 6 ، پلاک 22، واحد 7       تلفن :   02188539720 

جستجو

مزایای بلیچینگ دندان و موارد استفاده از آن

زمان تقریبی برای مطالعه: 6 دقیقه
۳.۴
(۸)

بلیچینگ دندان یکی از بهترین و موثرترین راهکارهای سفید کردن و زیبا کردن دندان‌ها است. این فرایند زیبایی چهره را دو چندان می‌کند و با جذابیت بخشیدن به ظاهر فرد، اعتماد به نفس او را افزایش می‌دهد. اما آیا بلیچینگ دندان ویژگی‌های دیگری نیز دارد؟ به عبارتی، فواید بلیچینگ دندان چیست؟ و ایا بلیچینگ دندان خوب است؟

مزایای بلیچینگ دندان در کلینیک دندانپزشکی دکتر بنیانیان

ما سعی می‌کنیم تا در ادامه، بیشتر به بررسی مزایای بلیچینگ دندان بپردازیم و شما را با این فرایند دندانپزشکی زیبایی آشنا کنیم.

فواید بلیچینگ دندان چیست؟

بلیچینگ دندان مزایا و ویژگی‌های بسیار زیادی دارد که زیبایی ظاهری تنها یکی از آن‌ها به حساب می‌آید. اما این تنها مزیت بلیچینگ دندان نیست.

  • زیبایی ظاهری و افزایش اعتماد به نفس
    • افزایش جذابیت ظاهری
    • بهبود روابط اجتماعی
    • افزایش حس رضایت از خود
    • کاهش اضطراب و خجالت
    • افزایش جسارت و شجاعت
    • جوان‌تر به نظر رسیدن
  • بهبود سلامتی دهان و دندان
  • حذف لکه‌های رنگی قدیمی
  • از بین بردن نیاز انجام لمینت دندان
  • حذف اثرات ناشی از استعمال دخانیات

بلیچینگ دندان راحت‌ترین روش ضد پیری است!

دندان‌های سفیدتر چهره‌ی ما را جوانتر نشان می‌دهند و در واقع علت آن رابطه‌ی جوانی و زیبایی صورت با دندان‌های سفید است. وقتی لبخند می‌زنیم طبیعتا جوانتر به نظر می‌رسیم. بلیچینگ دندان یکی از راحت‌ترین و ارزان‌ترین تکنیک‌ها برای جوانتر نشان دادن شما است.

فواید بلیچینگ یا سفید کردن دندان چیست؟

افزایش اعتماد به نفس

یکی از مهمترین فواید بلیچینگ دندان، بالا بردن اعتماد به نفس است. لبخند شما یکی از اولین چیزهایی است که مردم برای بررسی شخصیت شما مورد توجه قرار می‌دهند. حال تصور کنید که لبخندی زیبا و درخشان دارید، بدون هیچ لک، تیرگی و تفاوت رنگ!

این لبخند، شما را در برقراری ارتباطات اجتماعیِ قوی‌تر و موثرتر یاری خواهد کرد. لبخندی که نشان‌دهنده‌ی شادابی، سلامت و اعتماد به نفس شماست.

بلیچینگ دندان؛ روشی محافظه‌کارانه

در این تکنیک، بر خلاف بعضی از تکنیک‌های درمانی برای اصلاح لبخند، هیچ نیازی به آماده کردن دندان نیست و ساختار دندان تغییر نمی‌کند. با بلیچینگ دندان‌ها می‌توانید به محافظه‌کارانه‌ترین شکل ممکن به نتیجه‌ی دلخواه خود برسید.

بلیچینگ دندان هیچ آسیبی به مینای دندان وارد نمی‌کند و مثل لمینت ونیر دندان نیازی به برش دادن دندان‌ها ندارد. به همین دلیل، یکی از مهمترین مزیت‌های بلیچینگ، کم تهاجمی بودن آن نسبت به دیگر روش‌های سفید کردن دندان است.

مراقبت‌های آسان پس از بلیچینگ دندان

یکی دیگر از مزایای بلیچینگ دندان، نگهداری راحت و جلوگیری از تغییر رنگ دندان‌ها است. اگر مصرف غذاها و نوشیدنی‌های تیره رنگ مثل چای، قهوه، شراب قرمز و غیره را به حداقل برسانید، لکه‌های روی دندان‌ها نیز به حداقل می‌رسد و نتایج ماندگار بلیچینگ برای مدت طولانی‌تری حفظ خواهد شد.

فواید بلیچینگ دندان

کوتاه بودن مدت زمان درمان بلیچینگ

یکی از مزایای مهم بلیچینگ دندان این است که طی کمتر از یک ساعت انجام می‌شود. یعنی برای دستیابی به یک لبخند زیبا و سفید، نیاز به ماندن طولانی مدت در مطب دندانپزشکی ندارید. دندان‌های معمولی که فقط کمی زرد شده‌اند به راحتی با یک بار بلیچینگ سفید می‌شوند و نیازی به چند بار مراجعه نیست. پس اگر به دنبال سفید شدن دندانهای زرد در یک روز هستید با روش بلیچینگ قادر خواهید بود در زمان و هزینه صرفه‌جویی کنید.

افزایش مراقبت‌های بهداشتی دهان و دندان بعد از بلیچینگ

بعد از بلیچینگ، فرد معمولا تمایل دارد بهداشت دهان و دندان خود را بهتر رعایت کند تا دندان‌هایش برای مدت بیشتری سفید بماند. در واقع، یکی از فواید بلیچینگ و سفید کردن دندان‌ها این است که مسواک زدن، نخ دندان کشیدن و مراجعه‌ به دندانپزشک بیشتر و منظم‌تر خواهد شد.

بلیچینگ دندان یک درمان امن و راحت است

اگر از روش‌های غیر متعارف برای سفید کننده دندان (مانند لاک سفید کننده دندان غیر استاندارد) استفاده‌ می‌کنید، بهتر است بدانید که دارید آسیب زیادی به دندان‌ و لثه‌ی خود وارد می‌کنید. این محصولات می‌توانند دندان‌های شما را نسبت به هر چیزی که وارد دهان می‌شود حساس کنند.

در حالی که بلیچینگ دندان توسط دندانپزشک حرفه‌ای و متخصص انجام می‌شود و هیچ یک از خطرات روش‌های غیرمعمول را ندارد. بطورکلی معایب و عوارض بلیچینگ دندان از مزایای آن کمتر است.

حذف اثرات ناشی از استعمال دخانیات

استعمال دخانیات به مرور زمان به دندان‌های شما آسیب وارد می‌کند و خطر ابتلا به مشکلات دهان و دندان (مانند پلاک و باکتری روی دندان‌ها یا تغییر رنگ و تیرگی دندان‌ها) را افزایش می‌‌دهد. شما می‌توانید با استفاده از روش سفید کردن دندان با بلیچینگ، اثرات سیگار را از روی دندان‌های خود پاک کنید و به لبخندی زیبا، سفید و هالیوودی دست پیدا کنید.

مزایای بلیچینگ نسبت به کامپوزیت

مزایای بلیچینگ نسبت به کامپوزیت

بلیچینگ و کامپوزیت هر دو روش‌هایی متداول و رایج برای سفید کردن دندان‌ها هستند. هر یک از این روش‌ها مزایا و معایب خاص خود را دارند. اما از نظر کلی، تفاوت‌های آن‌ها بسیار بیشتر از شباهتشان به یکدیگر است.

به عنوان مثال، قیمت بلیچینگ دندان معمولا ارزان‌تر از قیمت کامپوزیت دندان است. اما در مقابل، طول کمر کوتاه‌تری نسبت به کامپوزیت دندان دارد و شاید مجبور باشید که هر یک تا دو سال یکبار آن را تکرار کنید.

یا به عنوان مثالی دیگر، بلیچینگ تنها رنگ طبیعی دندان‌های شما را تغییر خواهد داد و ظاهر دندان‌هایتان را زیبا خواهد کرد. اما کامپوزیت دندان می‌تواند عیوبی مانند ترک خوردگی، لب پریدگی یا شکستگی دندان‌های شما را مخفی کند.

در نهایت و با توجه تمام این تفاوت‌ها، فراموش نکنید که انتخاب بلیچینگ یا کامپوزیت به نیازها و ترجیحات شما بستگی دارد. متخصصان دندانپزشکی دکتر بنیانیان به شما پیشنهاد می‌کنند تا با یک دندانپزشک متخصص زیبایی و ترمیمی در مورد بهترین روش صحبت کنید.

مزایای بلیچینگ نسبت به لمینت

مزایای بلیچینگ نسبت به لیمنت

لمینت دندان نیز یکی از راهکارهای زیباتر کردن ظاهر دندان‌ها است. این روش در سال‌های اخیر طرفداران زیادی بین مردم پیدا کرده است. با این حال، هنوز هم بسیاری از افراد از انجام آن نگران هستند و مدام به مقایسه بین مزایای روشی مانند بلیچینگ با لمینت می‌پردازند و این پرسش برایشان مطرح است: بلیچینگ یا لمینت؟

سرعت بالای انجام بلیچینگ دندان و دستیابی به دندان‌هایی سفید و یک دست، هزینه پایین‌تر بلیچینگ نسبت به لمینت و عدم نیاز به تراشیدن دندان از برجسته‌ترین فواید بلیچینگ دندان نسبت به لمینت هستند.

با این حال، عواملی مانند موقتی و نامناسب بودن بلیچینگ برای برخی از مشکلات دندانی، از جمله دلایلی است که بسیاری از افراد را از انجام بلیچینگ دندان منصرف می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم قبل از تصمیم گیری در این زمینه با یک دندانپزشک خوب مشورت کنید.

جدول زیر، مقایسه ای بین روش‌های بلیچینگ، کامپوزیت و لمینت دندان است. این جدول اطلاعاتی کلیدی از هر سه این روش‌ها به شما ارائه خواهد داد.

ویژگی بلیچینگ کامپوزیت لمینت
هزینه ارزان‌تر متوسط گران‌تر
موقت/دائمی موقتی (نیاز به تکرار) نیمه دائمی (۵ تا ۱۰ سال) دائمی (۱۵ سال یا بیشتر)
نیاز به تراشیدن دندان ندارد ندارد دارد
طبیعی بودن طبیعی‌تر غیر طبیعی طبیعی / معمولی
سرعت تک جلسه یک تا ۲ جلسه بیشتر از ۲ جلسه
مناسب برای دندان‌های نامرتب خیر بله بله
مناسب برای دندان‌های شکسته خیر بله بله
محدودیت سنی ندارد ندارد ۱۸ سال به بالا
عوارض جانبی حساسیت دندان تغییر رنگ، لب پر شدن حساسیت دندان، التهاب لثه
مراقبت‌های بعد از درمان استفاده از خمیر دندان ضد حساسیت عدم مصرف مواد رنگی، مراقبت از لثه عدم مصرف مواد رنگی، مراقبت از لثه

آیا قصد دارید دندان‌های خود را سفید کنید؟

وقتی صحبت از کدر شدن و لک شدن دندان‌ها به میان می‌آید، معمولا مشکل مربوط به یکی از این دو دسته است: کدورت خارجی یا کدورت داخلی دندان‌ها.

کدورت خارجی معمولا تغییر رنگ مینای خارجی و سطح بیرونی دندان است که بر اثر مصرف خوراکی‌های رنگی یا تجمع پلاک و جرم (بر اثر عدم رعایت بهداشت دهان و دندان) به وجود می‌آید. در حالی که کدورت داخلی ناشی از وجود یک مشکل (مانند پوسیدگی یا عفونت) در داخل دندان و ریشه است.

شما می‌توانید کدورت داخلی خارجی دندان یا دندان‌های خود را با کم فرایندی مانند بلیچینگ دندان از بین ببرید. در حالی که کدورت داخلی به تشخیص دقیق مشکل و درمان آن توسط دندانپزشک نیاز دارد. عصب کشی دندان یا ترمیم دندان از نمونه فرایندهای درمانی است که برای رفع کدورت داخلی دندان مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

مطالعه مقاله “درمان پوسیدگی دندان در خانه” به شما کمک می‌کند تا اطلاعات بیشتری را در خصوص این عارضه به دست بیاورید.

سفید کردن دندان ها در کلینیک دندانپزشکی دکتر بنیانیان

کلینیک دندانپزشکی دکتر بنیانیان که یکی از بهترین کلینیک‌های دندانپزشکی تهران به شمار می رود، با ارائه خدمات بلیچینگ، به شما کمک می‌کند تا لبخندی زیبا و درخشان داشته باشید. متخصصان مجرب و ماهر ما در این کلینیک، از مواد با کیفیت و مرغوب و جدیدترین تکنیک‌های بلیچینگ استفاده می‌شود.

سفید کردن دندان ها در کلینیک دندانپزشکی دکتر بنیانیان

فواید بلیچینگ دندان در کلینیک دکتر بنیانیان، شما را از انجام این کار راضی نگه خواهد داشت. شما می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر و یا دریافت نوبت با شماره تلفن ۰۲۱۸۸۵۳۹۷۲۰ تماس حاصل نمایید و یا به آدرس ما واقع در میدان آرژانتین، خیابان احمد قصیر (بخارست)، خیابان ششم غربی، پلاک ۲۲، واحد ۷ مراجعه کنید. همچنین شما می‌توانید برای دریافت مشاوره رایگان از طریق فرم زیر اقدام نمایید.

مشاوره رایگان دندانپزشکی

اگر نیاز به مشاوره تلفنی دارید نام و شماره تماس خود را در فرم زیر وارد کنید. همکاران ما در اولین فرصت با شما تماس خواهند گرفت.

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

Hidden
Hidden
این قسمت برای اهداف اعتبارسنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند.

بهترین اقدامات برای افزایش مزایا و ماندگاری بلیچینگ

بعد از سفید کردن دندان‌های خود می‌توانید با اعتماد به نفس بالا لبخند بزنید. اما فراموش نکنید که اثر بلیچینگ تا زمانی باقی می‌ماند که از دندان‌های خود به خوبی مراقبت کنید. پس برای اینکه اثر درمان سالیان سال باقی بماند، به هیچ وجه از مراقبت از دندان‌های خود غافل نشوید و در حفظ سلامت دهان و دندان خود کوشا باشید.

بلیچینگ دندان معمولا تا دو سال دوام دارد. با این حال، اگر به خوبی از دندان‌های خود مراقبت کنید، می‌تواند بعد از سال دوم نیز از زیبایی و سفیدی دندان‌های خود لذت ببرید.

ما در مقاله‌ی ماندگاری بلیچینگ دندان، اطلاعات کامل‌تری را در خصوص این فرایند زیبایی و طول عمر آن به شما ارائه دادیم. همچنین، تعدادی از برترین راهکارهای افزایش ماندگاری بلیچینگ نیز به شما معرفی کردیم.

چگونه دندان‌های خود را پس از بلیچینگ دندان سفید نگه داریم؟

  1. دندان‌های خود را مرتب مسواک بزنید.
  2. از خمیردندان‌ سفیدکننده استفاده کنید.
  3. مصرف نوشیدنی‌های الکلی و استعمال دخانیات را کاهش دهید.
  4. نوشیدنی‌ها را با نی میل کنید.
  5. از رژ لب‌های ضد لک استفاده کنید.

سوالات متداول در خصوص مزایای بلیچینگ دندان

آیا مزایای بلیچینگ دندان در روش‌های مختلف آن (بلیچینگ دندان در خانه یا مطب) متفاوت است؟

بله. معمولا مزایا و ماندگاری بلیچینگ دندان در مطب بسیار بیشتر و طولانی تر است.

آیا بلیچینگ دندان برای من مناسب است؟

بهترین راه برای اینکه بفهمید آیا بلیچینگ دندان برای شما مناسب است یا خیر، این است که با دندانپزشک خود مشورت کنید. دندانپزشک می‌تواند دندان‌های شما را معاینه کند و بهترین روش را برای سفید کردن دندان‌هایتان به شما پیشنهاد دهد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۳.۴ / ۵. تعداد آرا: ۸

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

اشتراک گذاری مطلب در:

اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

[…] بلیچینگ دندان یکی از روش‌های درمانی تخصصی برای سفید کردن دندان است که به افراد کمک می‌کند تا رنگ بد دندان‌های خود را درست کرده و دندان‌های سفید و براقی داشته باشند. اکثر متخصصان موافقند که بلیچینگ کم عارضه‌ترین و ایمن‌ترین راه برای سفید کردن دندان است. در این روش درمانی، رنگ دندان‌ها با توجه به جنس و مقدار زردی دو تا سه درجه تغییر رنگ می‌دهد. توجه کنید که دندانپزشک شما باید علت تغییر رنگ دندان شما را برای کسب بهترین نتیجه بررسی نماید زیرا تشخیص او در انتخاب بهترین استراتژی درمانی و دستیابی به درمان موفق بسیار موثر خواهد بود. […]

مطالب و مقالات مرتبط :