آدرس : تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان بخارست، کوچه 6 ، پلاک 22، واحد 7       تلفن :   02188539720 

جستجو
۴.۶
(۵۳۳۸)

اصلاح طرح لبخند

یکی از متدهای پرطرفدار برای داشتن لبخندی زیبا در بین مردم، اصلاح طرح لبخند است. اصلاح طرح لبخند یا طراحی لبخند (Smile Design) یک روش در دندانپزشکی زیبایی است که بهبود ظاهر و طرح لبخند فرد را هدف می‌گیرد. با ما در کلینیک دندانپزشکی دکتر بنیانیان همراه باشید تا به بررسی کامل این فرایند زیبایی بپردازیم.

لبخند، نمادی از شادی، خوشحالی، صمیمیت و اعتماد به نفس است. برخلاف زبان صحبت که ممکن است به میانجیگری و ترجمه برای فهمیدن معنای آن نیاز داشته باشد، لبخند به صورت فوری و بی‌واسطه درک می‌شود و ارتباطی عمودی و عرضی با دیگران برقرار می‌کند.

با توجه به همه موارد و نکاتی که در مورد اهمیت دندان‌هایی ردیف و مرتب بیان کردیم و همچنین با توجه به تکنیک‌های به روز و پرطرفدار حوزه دندانپزشکی، بیاید به معرفی جدیدترین تکنیک زیبایی لبخند در دندانپزشکی بپردازیم. یعنی اصلاح طرح لبخند.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

چرا لبخندی زیبا مهم است؟

لبخند در طول سال‌ها واژه‌ای پر استفاده برای شاعران و نویسنده‌ها، برای توصیف زیبایی بوده است. خیلی وقت‌ها مفهوم خود زیبایی با لبخند تعریف می‌شده است.

دلیل این موضوع واضح است، لبخند زیبا‌ترین و مثبت‌ترین حس‌های درون وجود ما را به اطرافیان منتقل می‌کند. با لبخندی زیبا می‌توانیم تمام عشق درون وجودمان را به فرد مقابل انتقال داده و لبخندی در پاسخ به محبت خود دریافت کنیم.

چرا لبخندی زیبا مهم است؟

جوزف ادیسون Joseph Addison، شاعر و نویسنده‌ی مشهور بریتانیایی بیان می‌کند: «نقشی که طلوع آفتاب برای گل‌ها دارد، لبخند برای انسان‌ها دارد.» زیبایی چنین عنصر رؤیایی که الهام هزاران شاعر و نویسنده در طول صدها سال بوده است، البته اهمیت بی‌حد و اندازه‌ای دارد.

داشتن لبخندی زیبا به ما کمک می‌کند نقشی زیبا در ذهن افرادی که دوستشان داریم، داشته باشیم. اعتماد به نفس ما تا حدود زیادی به ظاهر ما وابسته است. لبخند یکی از مهم‌ترین و اساسی‌‌ترین عناصر زیبایی ظاهریمان است.

هنگام لبخند ما، افراد باید بتوانند لذت دیدن دندان‌هایی زیبا و دریافت انرژی مثبت ما را داشته باشند. تنها در این صورت است که می‌توانیم روز‌ها و شب‌های رؤیایی را با افرادی که دوستشان داریم، بسازیم.

اصلاح طرح لبخند چیست؟

تمامی کارهایی که باعث بهتر شدن ظاهر لبخند، زیبایی دهان و دندان‌ها و هارمونی بین اجزای تشکیل دهنده یک خنده زیبا می شود را اصلاح طرح لبخند می‌نامند.

طبق گزارش سازمان دندانپزشکی ترمیم و زیبایی آمریکا، حدود ۷۴ درصد از افراد معتقدند که لبخندی نازیبا می تواند مانعی در مسیر موفقیت شخص باشد و تقریبا ۱۰۰ درصد افراد معتقدند که لبخند یک دارایی مهم اجتماعی محسوب می‌شود.

ویژگی‌های یک لبخند زیبا و طبیعی چیست؟

داشتن لبخندی زیبا، اصلی اساسی در داشتن تعاملات اجتماعی مثبت در دنیای کنونی است. لبخند زیبا باعث افزایش اعتماد به نفس افراد در تعاملات اجتماعی و تأثیرگذاری مثبت روی افراد اطراف می‌شود. این لبخند، باید ویژگی‌های منحصر به فردی داشته باشد. ویژگی‌هایی از جمله:

ویژگی‌های یک لبخند زیبا و طبیعی چیست؟

  • رنگ مناسب دندان‌ها
  • تراز لبخند
  • شکل صاف و نرمال دندان‌ها
  • فاصله منطقی بین دندان‌ها
  • نسبت مناسب دندان‌ها
  • بالا و پایین نبودن خط لثه
  • عدم پوسیده بودن دندان‌‌ها
  • جلو یا عقب نبودن یکی از فکین
  • متقارن بودن دندان‌ها با لب‌ها
  • وجود زاویه فکی مناسب

اصلاح طرح لبخند در چه مواقعی کاربرد دارد؟

یکی از اصلی ترین سوالاتی که در این مواقع به وجود می‌آید، این است که اصلاح کردن خط لبخند در چه مواقعی کاربرد دارد؟ یعنی این فرایند دندانپزشکی زیبایی، برای رفع چه مشکلاتی مورد استفاده قرار می‌گیرد؟ در ادامه، به تعدادی از مشکلات قابل رفع توسط اصلاح طرح لبخند اشاره خواهیم کرد.

   ۱. رفع مشکل رنگ نامناسب دندان‌ها

اگر دندان‌های شما دچار تغییر رنگ شدند (انباشت پلاک‌های دندانی، زرد شدن و یا قهوه‌ای شدن دندان)، می‌توانید از روش‌های طرح لبخند کمک بگیرید. این فرایندها با استفاده از پرطرفدارترین راهکارهای سفید کردن دندان مانند بلیچینگ دندان‌ها (سفید کردن)، کامپوزیت ونیر (ونیر پورسلن) و یا لمینت دندان، بهبود چشمگیری را در رنگ دندان‌های شما ایجاد می‌کند.

    ۲. رفع مشکل شکل و فرم نازیبای دندان‌ها

اگر دندان‌هایی خراب، شکسته، لب پریده، تراشیده یا نامنظم دارید، از تغییر طرح لبخند کمک بگیرید. این فرایند می‌تواند با استفاده از تکنیک‌های که در ادامه معرفی می‌شوند (مانند کامپوزیت، روکش و لمینت دندان)، ظاهر نامناسب دندان‌های شما را مخفی کنند.

رفع مشکل شکل و فرم نازیبای دندان‌ها

    ۳. مخفی کردن فاصله بین دندان‌ها با اصلاح طرح لبخند

برخی از افراد به صورت مادرزادی و یا به مرور زمان، دچار مشکل فاصله بین دندانی (دیاستما) می‌شوند. این مشکل، علاوه بر ایجاد کردن ظاهر نازیبا، منجر به گیر کردن خرده غذاها در بین دندان‌ها نیز می‌شود. اصلاح طرح لبخند با کاهش این فاصله، به رفع این مشکل کمک می‌کند و زیبایی را به لبخند شما بازمی‌گرداند.

    ۴. رفع مشکلات اندازه و نسبت دندان‌ها (ناهنجاری‌های جزئی)

برخی از ناهنجاری‌‌های دهان و دندان بسیار شدید و چشم‌گیر هستند. در این شرایط، فرد ناچار به درخواست کمک از روش‌های درمانی مانند ارتودنسی دندان خواهد بود. اما در شرایطی که میزان ناهنجاری جزئی باشد (برای مثال ناهنجاری مربوط به یک تا سه دندان باشد)، روش اصلاح طرح لبخند کارساز خواهد بود. در این موقعیت، دندانپزشک با تراش دندان مورد نظر و کاور آن با لمینت، پروتز دندان یا روکش دندان، نسبت به مخفی کردن ناهنجاری اقدام می‌کند.

    ۵. رفع مشکل بی دندانی

اگر فرد به دلایلی مانند آسیب و پوسیدگی شدید دندان، مجبور به کشیدن دندان شود، و یا در شرایطی که به علت وارد شدن ضربه (مانند تصادف)، دندان از دست برود، اصلاح طرح لبخند به کمک شما می‌آید.

پر کردن جای خالی دندان با ایمپلنت دندان در این مواقع مورد استفاده قرار می‌گیرد. چرا که طبق توضیحات دکتر بنیانیان، هر فرایندی که منجر به زیبا شدن لبخند شود، در گروه اقدامات اصلاح طرح لبخند گنجانده می‌شود.

    ۶. رفع مشکل لبخند لثه‌ای

یکی از مشکلاتی که بسیاری از مراجعه کنندگان به کلینیک دندانپزشکی دکتر بنیانیان از آن شکایت دارند، نمایش لثه‌هایشان در هنگام لبخند است. شاید این مشکل را با نام لبخند لثه ای نیز بشناسید. این مشکل باعث نمایش لثه‌های فرد هنگام خنده و در اثر تغییر شکل به وجود می‌شود.

رفع مشکل لبخند لثه‌ای

راهکارهای رفع مشکل لبخند لثه‌ای که در گروه جراحی‌های اصلاح طرح لبخند قرار می‌گیرند شامل جراحی افزایش طول تاج دندان و جراحی لثه است که در مقالات مجزایی به توضیح هر یک از آن‌ها پرداخته‌ایم.

به جز مواردی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم، اصلاح کردن خط لبخند در موارد دیگری نیز کاربرد دارد. مواردی مانند:

  • کج بودن یک یا چند دندان
  • کوتاه و بلند بودن دندان‌ها
  • اورکراودینگ یا ازدحام دندان‌ها
  • وجود دندان‌های نهفته
  • جلو بودن فک بالا نسبت به فک پایین (اوربایت)
  • جلو بودن فک پایین نسبت به فک بالا (آندربایت)
  • وجود فضا بین دو فک بالا و پایین در بخش جلو هنگام بسته شدن دهان
  • کوچک بودن کام دهان
  • لب شکری
  • شکاف کام
  • و…

کدام پزشکان توانایی اصلاح طرح لبخند را دارند؟

فرایند رفع مشکلات لبخند و طراحی یک لبخند زیبا، در بیشتر مواقع توسط دندانپزشک متخصص و پس از آن توسط جراح متخصص فک و صورت انجام می‌شود. دندانپزشکانی که در ساخت این طراحی همکاری دارند، شامل پزشکان زیر هستند:

  • متخصص ارتودنسی: رفع ناهنجاری‌های دهان و دندان.
  • متخصص لثه: برطرف کردن مشکلات لثه و جراحی‌هایی مانند جراحی افزایش طول تاج دندان.
  • متخصص ترمیمی و زیبایی: انجام فرایندهایی مانند لمینت یا کامپوزیت دندان.
  • متخصص پروتز دندانپزشکی: ساخت و نصب پروتز دندان برای مواقعی که بیمار با مشکل غیبت دندانی مواجه هستند.
  • متخصص اندودنتیست (متخصص درمان ریشه دندان): رفع مشکلات ریشه و بافت نرم دندان.

مزایای اصلاح طرح لبخند

مزایای اصلاح طرح لبخند

  • اصلاح طرح لبخند تغییرات چشمگیری در زندگی فرد ایجاد می‌کند و منافع متعددی از نظر سلامت و زیبایی به دنبال دارد.
  • اصلاح طرح لبخند می‌تواند به بازگرداندن زیبایی و جوانی کل صورت و حتی بهبود حالت بدن (پاسچر) کمک کند.
  • اصلاح طرح لبخند اعتماد به نفس شما را افزایش می‌دهد.
  • درمان مشکلات اساسی دندان، موجب بازیابی و حفظ بهداشت دهان و دندان شما شده و در نتیجه اساس و پشتوانه‌ی محکمی برای زیبایی دندان‌های شما فراهم می‌سازد.
  • فواید بهداشتی و سلامت این درمان شامل کاهش خطر پر کردن بیش از حد دندان و یا فرسودگی دندان، راحت‌تر بودن مراقبت و تمیز کردن دندان است. دندان‌هایی که صاف و مرتب شده، ترمیم و یا کاشته شده‌اند، کمتر در معرض خطر پوسیدگی و عفونت قرار دارند.
  • اصلاح طرح لبخند دارای فوائد دراز مدت برای سلامت کلی شما است. اغلب بیماران می‌توانند با افتخار لبخند زده و اعتماد به نفس بیشتری در موقعیت‌های اجتماعی یا کاری داشته باشند.

روش های اصلاح طرح لبخند

به طور کلی، روش‌های اصلاح طرح لبخند به ۲ دسته تقسیم بندی می‌شوند:

  • روش های کلینیکی اصلاح طرح لبخند

  • روش های طبیعی اصلاح طرح لبخند

روش‌های کلینیکی اصلاح طرح لبخند

هر فرد دارای چهره، رنگ پوست و دندان‌هایی با مشخصات منحصر به فرد است. آگاهی و درک درست از این مشخصات سبب امکان استفاده از بهترین خدمات دندانپزشکی زیبایی می‌شود.

روش‌های کلینیکی اصلاح طرح لبخند

از روش‌های متعددی می‌توان برای اصلاح طرح لبخند استفاده نمود. معمولا پس از مراجعه به دندانپزشک زیبایی و تشخیص صحیح می‌توان از یکی یا ترکیبی از روش‌های کلینیکی زیر به اصلاح خط لبخند پرداخت.

اصلاح طرح لبخند با سفید کردن دندان یا بلیچینگ

یکی از ارزان‌ترین و سریع‌ترین روش‌های مورد استفاده در اصلاح طرح لبخند، سفید کردن یا بلیچینگ دندان است. در این روش از پراکسید هیدروژن برای سفید کردن دندان استفاده می‌شود.

این ماده سفید کننده به رنگدانه‌های ته نشین شده میان هرم‌های مینای دندان نفوذ می‌کند و آنها را از بین می‌برد. بلیچینگ یا سفید کردن دندان، هم در کلینیک و هم در خانه امکان پذیر و رایج است.

اما اگر قصد انجام اصلاح طرح لبخند خود را دارید، بهتر است انجام بلیچینگ دندان‌های خود را به دندانپزشک بسپارید. زیرا سرعت انجام کار، دوام و ماندگاری سفیدی دندان‌ها در شرایط کلینیکی، بسیار بیشتر از انجام بلیچینگ دندان در خانه است.

شما می‌توانید مقالات “قیمت بلیچینگ دندان“، “مزایای بلیچینگ دندان“، “عوارض بلیچینگ دندان“و “بلیچینگ در خانه” را مطالعه و نسبت به انجام دادن یا ندادن بلیچینگ دندان تصمیم گیری کنید.

اصلاح لبخند لثه ای به کمک لیفت لثه

یکی دیگر از روش‌های موثر در اصلاح لبخند، لیفت لثه است. بسیاری افراد دندان‌هایشان بیش از حد معمول با لثه‌ پوشیده شده است. برای حل این مورد می‌توان از جراحی لیفت لثه استفاده کرد.

اصلاح لبخند لثه ای به کمک لیفت لثه

لیفت لثه روشی بسیار سریع است که پس از تزریق بی حسی موضعی مقدار لثه اضافی برداشته می‌شود. با انجام این روش تناسب بهتری بین لثه و دندان به وجود می‌آید و دندان‌ها بهتر دیده می‌شوند.

در موارد دیگر برای کم کردن حجم لثه، طول تاج را افزایش می‌دهند. در این روش از برداشتن لثه اضافی و تغییر جزیی در شکل استخوان و ایجاد بی حسی استفاده می‌شود.

مطالعه مقاله “پیوند لثه” در این زمان برای شما کاربردی خواهد بود.

اصلاح خط لبخند با کامپوزیت

باندینگ دندان یا کامپوزیت دندان، روشی مطمئن و بدون خطر برای بهبود طرح لبخند است. در این روش از کوارتز یا سیلیکون دی اکسیدی استفاده می‌شود که توسط رزین سنتزی روی دندان‌ها قرار می‌گیرد.

از این روش هنگامی استفاده می‌شود که فرد دچار شکستگی، لک و تغییر رنگ و خراشیدگی دندان باشد. علاوه بر این از باندینگ دندان می‌توان برای از بین بردن فواصل بین دندان، تغییر سایز و فرم دندان نیز استفاده‌ نمود.

از مزایای کامپوزیت می‌توان به سریع بودن پروسه درمان، هزینه مقرون به صرفه و امکان استفاده از رنگی مشابه با رنگ طبیعی دندان‌ها اشاره نمود. این موضوع یکی از دلایل پرطرفدار بودن انواع کامپوزیت برای داشتن لبخندی زیبا است.

قیمت کامپوزیت دندان“، “عوامل موثر بر قیمت کامپوزیت دندان“، تفاوت کامپوزیت و لمینت، “طول عمر کامپوزیت دندان” و “مراحل کامپوزیت دندان” ، مقالات مفیدی برای مطالعه در خصوص کامپوزیت دندان هستند که خواندن آن‌ها به شما کمک می‌کند.

استفاده از لمینت دندان برای اصلاح طرح لبخند

لمینت دندان یا همان ونیر پرسلنریال روکش‌های نازک سرامیکی می‌باشند که برای بهبود برخی از مشکلات دندانی مانند کج بودن، تغییر رنگ و خراشیدگی و ترمیم زیبایی از آن استفاده می‌شود.

استفاده از لمینت دندان برای اصلاح طرح لبخند

لمینت روشی موثر در اصلاح طرح لبخند است که با قرار دادن روکش‌هایی با ضخامت ۰.۵ تا ۰.۶میلی‌متر روی دندان‌ها انجام می‌شود. زمان انجام لمینت دندان بسیار کوتاه است. به طوری که پس از تقریبا ۲ جلسه درمانی به نتیجه مطلوب خود خواهید رسید.

استفاده از انواع لمینت دندان می‌تواند به شما لبخندی زیبا و جذاب هدیه بدهد. اگر دندان‌هایی بد رنگ، نافرم، با فاصله، کوتاه و بلند و با اندازه‌های نامتناسب نسبت به سایر دندان‌ها دارید، می‌توانید از لمینت دندان استفاده کنید.

شما می‌توانید با مطالعه مقاله “لمینت دندان” و “قیمت لمینت دندان” و “عوارض لمینت دندان” به اطلاعات مورد نیاز خود برای استفاده کردن از خدمات این فرایند دندانپزشکی دست پیدا کنید.

اصلاح طرح لبخند با روکش دندان

روکش دندان جایگزین مناسبی برای فلزهای موجود در دندانپزشکی زیبایی است که بسیاری از مشکلات متداول روکش‌های‌ پیشین را کاهش داده است. معمولا روکش‌های دندانی از سرامیک ساخته می‌شوند و تمام نقص و عیب دندان‌ها را می‌پوشاند.

روکش معمولا به عنوان راهکاری برای محافظت کردن از دندان پس از انجام فرایند ترمیم دندان مورد استفاده قرار می‌گیرد. زیرا دندان پس از ترمیم به شدت شکننده، حساس و آسیب پذیر می‌شود.

همچنین امکان انتخاب رنگ روکش متناسب با رنگ طبیعی دندان و چهره شما وجود دارد. روکش‌های دندان علاوه بر زیبایی از مقاومت خوبی نیز برخوردار هستند.

بریج دندان، راهکاری برای اصلاح خط لبخند

بریج دندان، جایگزین مناسبی برای دندان‌های از دست رفته است. در این روش، برای بهبود طرح لبخند و زیبایی دندان، یک تاج روی ناحیه بی دندان قرار داده می‌شود.

فرآیند درمان با بریج، به این شکل است که توسط دندان‌های کناری ناحیه مدنظر یک بریج به قسمت بدون دندان افزوده می‌شود. همچنین برای افزایش ماندگاری بریج، رعایت بهداشت دهان و دندان و مصرف غذاهای نرم بسیار مهم است.

زیبا کردن لبخند با ارتودنسی دندان

ارتودنسی دندان روشی بسیار کاربردی و عالی برای بهبود طرح لبخند است. به جرات می‌توان گفت این روش یکی از بهترین روش‌های زیبایی دندان است. زیرا در این روش، در سطح دندان هیچگونه تغییری اتفاق نمی‌افتد.

در واقع ارتودنسی ثابت یا ارتودنسی متحرک بهترین گزینه انتخابی برای دندان‌های نامرتب، کج و دارای فاصله اما در عین حال خوشرنگ و زیبا است. لازم به ذکر است که ارتودنسی دندان به چندین حالت مختلف مانند متحرک، ارتودنسی نامرئی، ارتودنسی لینگوال، ارتودنسی دیمون، و … امکان پذیر است. 

تنها مشکل اصلاح طرح لبخند با ارتودنسی، فرایند طولانی مدت این روش است. یعنی در بهترین حالت، شما باید یک سال و نیم منتظر رسیدن به جذابیت لبخند خود بمانید. در حالی که مدت زمان انتظار رسیدن به لبخند زیبا با بلیچینگ دندان، لمینت دندان و یا کامپوزیت دندان، یک روزه است.

اطلاح طرح لبخند با جایگزین کردن دندان از دست رفته با ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان اگر چه درمانی پرهزینه است؛ اما بهترین جایگزین برای دندان از دست رفته می‌باشد. ایمپلنت‌ها بهترین گزینه در میان دندان مصنوعی، بریج و غیره می‌باشند.

زیرا ایمپلنت با جراحی به فک متصل می‌شود و مانند دندان طبیعی انسان عمل می‌کند. روند نصب ایمپلنت چند جلسه به طول می‌انجامد و عمری بسیار طولانی دارد. 

اطلاح طرح لبخند با جایگزین کردن دندان از دست رفته با ایمپلنت دندان

دندانپزشکی ترمیم و زیبایی، خدمات بسیاری را در زمینه اصلاح طرح لبخند ارائه می‌دهد، اما باید به یاد داشته باشیم که همیشه پیشگیری بهتر از درمان است. پس در نتیجه رعایت بهداشت دهان و دندان برای جلوگیری از آسیب دیدن دندان ها بهترین کار ممکن است.

مقالات “ایمپلنت بدون جراحی“، “ایمپلنت دندان چقدر طول می‌کشد؟“، “ایمپلنت دندان درد دارد؟“، “ایپملنت فوری دندان“، “ایمپلنت کره‌ای” و “ایمپلنت دیجیتال” در تصمیم‌گیری در خصوص انتخاب ایمپلنت مناسب به شما کمک می‌کند.

جراحی فک برای بهبود لبخند

در برخی موارد، مشکل طرح لبخند به دلیل جلو یا عقب بودن فک است. در این شرایط امکان استفاده از لمینت یا ارتودنسی وجود ندارد و برای درمان نیاز به جراحی فک و صورت است.

جراحی فک برای بهبود لبخند

به اینگونه که با جابجایی استخوان فک آن را در موقعیت درست قرار می‌دهند. ابتدا جراح فک بالا را به اندازه مناسب شکل و به سمت موقعیت مناسب حرکت می‌دهد. سپس با استفاده از پیچ و صفحه آن را ثابت می‌کند.

طرح لبخند دندان خرگوشی

طرح لبخند دندان خرگوشی، به معنای بیرون زدن و نمایان شدن ۲ دندان جلوی صورت در هنگام لبخند زدن و خندیدن است. بسیاری از افراد از این حالت ناراضی هستند. به همین دلیل تصمیم به اطلاح لبخند خود می‌گیرند.

طرح لبخند دندان خرگوشی

پبشنهاد دندانپزشکان برای رفع این مشکل، استفاده از خدمات کانتورینگ دندان (برش زدن و کوچک کردن دندان)، لمینت و یا کامپوزیت است. یعنی تراشیدن دندان و نصب لمینت روی دندان تراشیده شده.

طرح لبخند قبل و بعد

تصاویر زیر، نمونه‌هایی از خدمات اصلاح طرح لبخند انجام شده در کلینیک دندانپزشکی دکتر بنیانیان را به شما نمایش می‌دهد. برای مشاهده سایر نمونه کارهای اصلاح خط لبخند در کلینیک ما، به گالری عکس مراجعه نمایید.

انجام خدمات اصلاح طرح لبخند در کلینیک دندانپزشکی دکتر بنیانیان

کلینیک دندانپزشکی دکتر بنیانیان، مجموعه‌ی کاملی از برترین دندانپزشکان متخصص زیبایی و ترمیمی، متخصص ارتودنسی، متخصص درمان ریشه، متخصص جراح لثه و متخصص پروتز دندانپزشکی است.

شما برای داشتن یک لبخند زیبا و جذاب، نیازی به حضور در چندین مطب و چندین دندانپزشک متخصص متفاوت احتیاج نخواهید داشت. بلکه می‌توانید با حضور در این کلینیک، کلیه مشکلات خود را با کمک متخصصان ما برطرف کنید.

علاوه بر این، کلینیک دندانپزشکی دکتر بنیانیان، رزومه‌ای بسیار قوی در حوزه‌ی اصلاح طرح لبخند دارد. شما می‌توانید تصاویر خدمات انجام شده در کلینیک ما را در صفحه‌ی گالری تصاویر دندانپزشکی دکتر بنیانیان مشاهده کنید.

در صورت نیاز به دریافت نوبت و اخذ خدمات، می‌توانید با شماره تلفن ۰۲۱۸۸۵۳۹۷۲۰ تماس حاصل نمایید و یا به صورت حضوری به آدرس کلینیک ما واقع در تهران ، میدان آرژانتین ، خیابان احمد قصیر (بخارست ) ، خیابان ششم غربی ، پلاک ۲۲، واحد ۷ مراجعه نمایید.

روش های طبیعی اصلاح طرح لبخند

همانطور که پیش‌تر بررسی کردیم، روش‌های کلینیکی متفاوتی برای اصلاح طرح لبخند وجود دارد. علاوه بر روش‌های کلینیکی که هزینه‌بر هستند روش‌های طبیعی نیز وجود دارند که بسیار موثر واقع می‌شوند.

در رفع مشکلات فک، دندان و لثه باید حتما از روش‌های کلینیکی استفاده کنید. زیرا روش‌های طبیعی تنها در موارد سطحی اثرگذار می‌باشند. نهایت کاربرد روش‌های طبیعی اصلاح لبخند برای سفید کردن دندان‌ها کاربرد دارد.

روش های طبیعی اصلاح طرح لبخند

در ادامه، پرکاربردترین روش‌های خانگی اصلاح طرح لبخند را به شما معرفی خواهیم کرد.

مسواک زدن دو بار در روز

مسواک زدن منظم، اصولی و صحیح تاثیر قابل توجهی بر سفید شدن دندان‌ها دارد و از آن‌جایی که سفید شدن دندان‌ها یکی از اصلی‌ترین علت‌های داشتن لبخندی زیباست، می‌توانید بدون صرف هزینه به این خواسته خود دست پیدا کنید.

تنها نکته قابل توجه در این اقدام، استفاده از مسواک و خمیر دندان با کیفیت، استفاده دو باره از این وسایل در طول روز و صحیح مسواک زدن است. با رعایت این موارد، دندان‌هایی سفید و براق خواهید داشت.

استفاده از نخ دندان

فرض کنید در حالی لبخند می‌زنید که خرده غذا در بین دندان‌هایتان گیر کرده است. آیا همچنان احساس می‌کنید که لبخند زیبایی دارید؟ (با وجود داشتن مرتب ترین، سفیدترین و زیباترین دندان‌ها ؟!)

استفاده از نخ دندان باعث از بین رفتن و خارج شدن خرده غذاها و پلاک‌های دندانی از لابلای دندان‌ها می‌شود. این اقدام، علاوه بر ساخت لبخندی زیبا، به حفظ سلامتی دندان‌ها و جلوگیری از پوسیدگی آن‌ها نیز کمک می‌کند.

داشتن رژیم غذایی مناسب

مصرف برخی از مواد غذایی، باعث لک شدن دندان‌ها می‌شود. برای مثال، لکه‌های چایی، قهوه و یا زعفران، به سرعت باعث تغییر رنگ دندان می‌شوند. علاوه بر این، مصرف خوراکی‌های شیرین و چسبنده نیز، منجر به پوسیدگی سریع‌تر دندان‌ها می‌شود.

داشتن یک رژیم غذایی مناسب در کنار رعایت اصول بهداشت دهان و دندان، به ساخت بدون هزینه‌ی یک لبخند زیبا کمک خواهد کرد.

ترک سیگار

سیگار کشیدن مضرترین اقدامی است که انسان می تواند برای تخریب لبخند خود انجام دهد. پوست بدن افراد سیگاری رنگ پریده شده و دندان‌هایشان پس از مدتی زرد می‌شوند. این آسیب‌ها معمولا به مرور زمان رخ می‌دهند. اما در صورت عدم رسیدگی، می‌تواند یک لبخند زیبا را به طور کامل تخریب کند. 

احتیاط در جویدن

ترمیم دندان‌های شکسته با استفاده از روکش یا لمینت هزینه‌بر است. در نتیجه مراقبت از دندان‌ها اهمیت زیادی دارد. دندان‌ها تنها برای جویدن غذا هستند. پس با دندان‌هایتان مواد‌ غذایی سفت و سخت مانند آبنبات، یخ و پسته نشکنید. ناخن‌های خود را نجوید و سس‌های کیسه‌ای را با باز نکنید. تمامی این کارها باعث آسیب به دندان‌ها می‌شوند.

استفاده از نوار چسب های سفید کننده

نوار چسب‌های سفید کننده، دندان‌ها را به طرز شگفت انگیزی سفید می‌کنند. می‌توانید یک بسته از این نوار چسب‌ها بخرید و روزی دوبار آن‌ها را بر روی دندان‌هایتان قرار دهید.

بعد از گذشت چند روز تغییر را در رنگ دندان‌هایتان مشاهده می‌کنید. اما باید بدانید که این سفیدی فقط تا چند ماه باقی می‌ماند. سپس می‌توانید بسته دوم نوار چسب‌ها را خریداری کرده و مورد استفاده قرار دهید.

هزینه اصلاح طرح لبخند

قیمت اصلاح طرح لبخند، به خدمتی که قرار است انجام دهید بستگی دارد. در صورتی که قصد استفاده از هر یک از خدمات را داشته باشید، باید هزینه‌ای متفاوت برای آن پرداخت کنید.

به همین دلیل، تعیین یک هزینه مشخص و ثابت برای اصلاح طرح لبخند امکان پذیر نیست. اما ما برای سهولت تصمیم گیری شما، هزینه هر یک از اقدامات مجزا برای داشتن یک لبخند زیبا را که در مقالات دیگری توضیح دادیم در اینجا قرار دادیم.

برای مثال مقالات قیمت لمینت دندان، قیمت کامپوزیت دندان، قیمت پروتز دندان، قیمت ایمپلنت دندان، قیمت روکش دندان، قیمت ارتودنسی دندان و قیمت بلیچینگ دندان، راهنماهای خوبی برای بررسی قیمت فرایندهای مختلف دندانپزشکی که منجر به داشتن لبخندی زیبا می‌شوند هستند.

ماندگاری اصلاح طرح لبخند

ماندگاری اصلاح طرح لبخند به میزان مراقبت شما از دهان و دندان و همچنین روش اصلاح بستگی دارد. در برخی از این روش‌ها مانند سفید کردن دندان باید مراحل اصلاح پس از مدتی تکرار شود تا سفیدی و درخشان بودن دندان‌ها طول عمر بیشتری داشته باشد.

ماندگاری اصلاح طرح لبخند

در دندان‌های مصنوعی ممکن است پروتز پس از مدتی لب پر شود یا بشکند که در این صورت باید تعویض شود. اصلاح طرح لبخند با کامپوزیت دائمی احتمال لک افتادن بر روی کامپوزیت را دارد که در صورت اتفاق افتادن باید تعویض شود.

روکش‌های دندانی نیز باید بعد از گذشت ۱۰ تا ۱۵ سال عوض شوند. اصلاح طرح لبخند لثه‌ای نیز به مرور زمان بهتر می‌شود. مواد مورد استفاده برای ساخت دندان مصنوعی، کامپوزیت، لمینت و… نیز در دوام و ماندگاری اصلاح طرح لبخند تاثیر بسزایی دارد.

برای گرفتن نتیجه بهتر و داشتن طول عمر بالاتر برای طرح لبخند خود، باید به دندانپزشک حرفه‌ای و با تجربه مراجعه نمایید.

جمع بندی نهایی

ما در این مقاله تهیه شده توسط کلینیک دندانپزشکی دکتر بنیانیان به معرفی خدمات اصلاح طرح لبخند، انواع خدماتی که منجر به این اصلاح می‌شوند و مزایای داشتن لبخندی زیبا پرداختیم.

آموختیم که کلیه فرایندهایی که در نهایت منجر به داشتن لبخندی زیبا می‌شوند، در گروه خدمات اصلاح طرح لبخند قرار می‌گیرند. در نهایت نیز در خصوص ماندگاری روش‌های زیبا کردن لبخند و هزینه اصلاح طرح لبخند صحبت کردیم.

کلینیک دندانپزشکی دکتر بنیانیان، برترین کلینیک دندانپزشکی شمال تهران است که با حضور کادری مجرب و متخصص از برترین دندانپزشکان متخصص در فیلدهای گوناگون دندان، آماده ارائه خدمات به تمامی متقاضیان داشتن لبخندی زیبا است.

شما می‌توانید از طریق تماس با شماره تلفن ۰۲۱۸۸۵۳۹۷۲۰ و یا مراجعه به کلینیک ما، واقع در تهران، میدان آرژانتین، خیابان احمد قصیر (بخارست)، خیابان ششم غربی، پلاک ۲۲، پلاک ۷ از خدمات اصلاح طرح لبخند ما بهره مند شوید.

سوالات متداول در خصوص ارتودنسی دندان

تصمیم به داشتن لبخندی زیبا و مراجعه به دندانپزشکی، و در نهایت، دریافت مشاوره تخصصی از دندانپزشک در خصوص انتخاب برترین روش اصلاح طرح لبخند (لمینت، کامپوزیت، بلیچینگ و…)

خیر. ارتودنسی تنها در مواقعی که دندان‌هایی نامرتب و دارای ناهنجاری داشته باشید الزامی است. در غیر این صورت، نیاز به انجام ارتودنسی دندان نخواهید داشت.

بله. هر کسی با هر شرایطی می‌تواند نسبت به اصلاح طرح لبخند خود اقدام کند. مگر اینکه فرد دچار بیماری لثه یا انواع خاصی از سرطان باشد.

اولویت هر مادر بارداری، حفظ سلامتی خود و کودکش است. این اولویت، برای دندانپزشکان نیز حائز اهمیت فراوانی است. لذا بهتر است که انجام خدمات اصلاح طرح لبخند در دوران بارداری انجام نشود.

زیرا مواردی مانند بلیچینگ دندان با استفاده از مواد شیمیایی انجام می‌شود؛ و یا مواردی مانند کامپوزیت یا لمینت دندان، احتیاج به نشستن طولانی مدت روی صندلی دارند. کاری که شاید از عهده یک زن باردار خارج باشد.

خیر. این فرایند تنها متخص دندان‌هایی است که در هنگام لبخند زدن و خندیدن نمایان می‌شوند. یعنی حدود ۶ الی ۸ دندان فک بالا.

اصلاح طرح لبخند در بیشتر مواقع درد ندارد. مگر اینکه نیاز به انجام فرایندهایی مانند ارتودنسی دندان یا جراحی لثه داشته باشید که حتی در آن زمان‌ها نیز، از بی حسی موضعی برای کاهش درد شما استفاده خواهد شد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۴.۶ / ۵. تعداد آرا: ۵۳۳۸

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها